Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-07, 20:17   #101
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Jeg har lest tråden her, og må inrømme at jeg ikke forstår allt.
Først nå nåpr jeg gikk på denne kuren tenkte jeg at jeg måtte prøve å drikke mindre vann, for å få nedgang i vekt. nå nå jeg drikk emer vann.

Så jeg forstår at jeg skal drikke mer vann enn normalt, jeg gjør det, drikker MYE mer vann nå enn det jeg vanligvis ville gjordt. Men jeg går ikke mer på do. Så tenker jeg, samler kroppen opp vannet? hva skjer? og er det grunnen til at jeg har gått opp 4 kg siste 2 dagene? har jo drukket MYE vann..

Men takk til trådstarter for nyttig informasjon! selv om jeg ikke forstår allt som skjer, skjønner jeg budskapet..
Det eneste jeg ikke skjønner er salt diskusjonen... vil ikke det gjøre at kroppen binder opp "unødvendig" vann i kroppen?? er det ikke like greit å øke vannmengen man drikker etter som kroppen naturlig krever, istedenfor å dytte innpå med salt for å drikke MER? jeg tenker jo at hvis man ikke spiser/bruker salt, så vil vannet gå inn i kroppen, rense, og så komme ut igjen.. og jeg regner med at sånn saltbalansegreier i hjernen kun kommer under ekstreme forhold, og ikke hvis jeg drikker 4-5 liter vann over en dag..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 22:59   #102
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Tror bare det med saltet var ment som tips for de som ikke får i seg nok vann. JEG vil ikke anbefale deg det!
Men når man er i ketose vil kroppen gi større tørstesignaler enn man er vant til, det er det mange som erfarer. Kroppen generere mye varme når den skal settet i gang med fettforbrenning. Det er kanskje noe av grunnen til at du ikke opplever at du går mer på do. Jeg opplever derimot at jeg går mer på do, men aller mest på morran. Da er det full spring. Det er bare noe jeg har måttet venne meg til. Men nå så er kroppen min mye mindre, og jeg trenger ikke fire fem liter som jeg gjorde i starten 2,5 til 3,5 liter holder i massevis.

Men uansett. Vann er bra. Bare se på dyrene, og tenk på hva vi har hatt tilgjengelig som tørstedrikk i hele vår utvikling.
Men lytt på kroppen, husk også på at sult kan være forvirrede tørstesignaler. Så om du synes du blir for fort sulten igjen etter et måltid, drikk et glass vann først, så kanskje det var fordi du var tørst, og ikke sulten at kroppen ga deg de signalene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 01:14   #103
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Har du sett på makan! Fant denne tråden ved en tilfeldighet og et par dager etter må jeg si at det var veldig nyttig informasjon for meg. Jeg takker så mye for innlegget.
Jeg har gått ned 15 kg på 2 mnd, så jeg er fornøyd med det... Men siste halvdel av perioden har gått mye tregere enn før. Væskeforbruket har nok ikke ligget mye over 1 liter i døgnet (har vel litt ubevisst holdt tilbake også på væsken for å se bedre reultat på vekta).
Men for 2 dager siden økte jeg drastisk væskeforbruket og ligger nå på over 3 liter. Jeg trodde jeg skulle hoppe opp en kilo eller to grunnet økt væskenivå i kroppen, men utrolig nok gikk det med et brak NED en kilo.
Jeg trengte den kjemiske forklaringen. Helsesnakk som "vann er godt for..." preller av meg. Nå ser jeg selv hvor viktig det er for å ha vekttap videre. Økt væskeinntak var nok det kroppen ventet på.
Så jeg takker igjen Ziggy, artikkelen tror jeg hjelper meg mye!

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 00:26   #104
kstal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 27
kstal er på en erverdig vei

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

hmmmmm... ingen som opplever at de må ha klar løype til wc hele dagen av å drikke så sykt mye vann? blir litt lei av å løpe på do hele dagen, vil dette roe seg etterhvert? er i induksjonsfasen av athkinosn etter et halvhjertet forsøk i vinter er det på tide å brette opp armene å ha litt fokus. kan det være induksjonen som gjør at jeg også må på do hele tia,eller er det bare vannet? ser fram til å gå ned i vekt så jeg kan drikke mindre i forhold til det som står i starten, for dette er helt vilt... 4 liter om dagen føles sykt mye ut når man ikke er på trening.

kstal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 15:14   #105
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Opprinnelig lagt inn av kstal, her.

hmmmmm... ingen som opplever at de må ha klar løype til wc hele dagen av å drikke så sykt mye vann? blir litt lei av å løpe på do hele dagen, vil dette roe seg etterhvert? er i induksjonsfasen av athkinosn etter et halvhjertet forsøk i vinter er det på tide å brette opp armene å ha litt fokus. kan det være induksjonen som gjør at jeg også må på do hele tia,eller er det bare vannet? ser fram til å gå ned i vekt så jeg kan drikke mindre i forhold til det som står i starten, for dette er helt vilt... 4 liter om dagen føles sykt mye ut når man ikke er på trening.


Ja, det vil tilpasse seg.
Jeg løp på do hele dagen i begynnelsen, men nå er det ikke oftere enn vanlig.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 16:58   #106
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

..og jo slankere du blir, desto mindre væske trenger kroppen din

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 17:26   #107
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Dette var interessant lesing. Jeg som trodde man skulle drikke vann når man var tørst! Det er mange som påpeker at det å få i seg flere liter vann om dagen, bare forstyrrer fordøyelsen og syreproduksjonen i magesekken.

Mener jeg leste dette i Lutz "Bedre uten brød". Nå er jeg litt forvirret igjen. Når jeg drikker flere liter vann om dagen, blir jeg oppblåst og hoven i kroppen. Men, det er kanskje bare i begynnelsen - før man er vant til å ta inn så mye veske?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 13:39   #108
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Takk til Ani som linket til denne i vanntråden i oktober!

Jeg har drukket mindre vann de siste ukene, og på samme tid har jeg gått litt opp i vekt.
Men nå er jeg tilbake!

Her var det mye flott informasjon!

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 23:22   #109
jorang
Medlem
 
jorang sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 63
Innlegg: 57
jorang er på en erverdig vei

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Jøss - første post i denne tråden er borte vekk....
...og dette som var så bra forklart....

__________________
JoranG
21.jan-07: Startet vektreduksjon
Påske 07: -20,8kg. Første delmål nådd
Neste delmål: 90kg til St.Hans!
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 22:41   #110
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Hmmm, hvor da? Er jo bare et enkelt innlegg av deg om majones jo

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 22:52   #111
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

hahaha, hvordan i huleste kunne det skje.. jaja, nå har lise funnet tråden og lagt link i første innlegg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:18   #112
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: MONEY-RUNESCAPE.com

Opprinnelig lagt inn av lkky00245, her.

You'll want to check the ribs every 20 minutes or so. Examine them to see if the surface of the meat looks dry or moist. Ribs "sweat" about three times during the smoking process. The pores of the meat open, and this allows moisture to escape. This is when the seasoning from the dry rub and the smoke itself are reabsorbed into the meat. When they're sweating, mop or mist them with some apple juice and sprinkle them with a little more Magic Dust. Opening the lid will lower the temperature; add more coals and wood chips as needed to maintain the temperature.

Dette har vel lite med vanndrikking og fettforbrenning å gjøre?

Hvis du redigerer innlegget ditt: tar bort alle reklamelinkene, er det et bra steketips du kan legge inn på oppskriftforumet.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:21   #113
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: MONEY-RUNESCAPE.com

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Dette har vel lite med vanndrikking og fettforbrenning å gjøre?

Hvis du redigerer innlegget ditt: tar bort alle reklamelinkene, er det et bra steketips du kan legge inn på oppskriftforumet.

tror det der er SPAM, den har spydd ut 20 stk siden klokka 5

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:33   #114
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Akk, ja.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 12:49   #115
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Den spammen altså, men jeg lærte i alle fall noe nytt, det med porene var ny kunnskap for meg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:42   #116
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Sender denne tråden frem i lyset, jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 12:28   #117
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Så slipper dere å bla ned til første post


Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Hvofor trenger man mere vann på et lavkarbokosthold, og ikke minst når man ønsker å gå ned i vekt?

Det er enkelte som tror at vi trenger å drikke mindre på et lavkarbokosthold enn på et vanlig, tradisjonellt blandignskosthold. Dette stemmer ikke. Kroppens signaler for væskeunderskudd/dehydrering og tørste er de samme uansett hva slags kosthold man følger, og kroppens biokjemiske behandling av de ulike næringsstoffene er også de samme. Forskjellen ligger i hvor mye av de enkelte næringsstoffene vi som følger et lavkarbokosthold faktisk tilfører kroppen, og hvordan vi ønsker at kroppen skal behandle disse.


Jeg vil her derfor ta for meg de to næringsstoffene som vi alle her inne er mest opptatte av, nemlig fett og proteiner. Karbohydrater i sin grunnform er ikke å anse for annet enn ren energi, og jeg vil derfor ikke komme inn på behandlingen av det her.

Fett er bygd opp av alkoholen glyserol og tre like eller ulike fettsyrer. Glyserol er en alkohol med 3 OH- grupper, og på hver av dem kan det binde seg en fettsyre hvor det samtidig avspaltes vann. Det dannes så et triglyserid som så kan lagres.

Fettsyrenes karboksylgruppe, COOH, blir således bundet til OH gruppen på glycerolmolekylet, og frigjør i denne prosessen vann når det dannes fett i kroppen.

Og skal så denne prosessen reverseres, dvs. at fettsyrene skal brytes ned for å inngå i kroppens stoffskifte og energiomsetning, ja så bryter enkelte enzymer ved hjelp av vann esterbindingen mellom fettsyrenes karboksylgruppe og glycerolmolekylet.

Proteinene på sin side består av store molekyler som er bygd opp av mindre byggesteiner, aminosyrer, til lange kjeder. En aminosyre er en organisk syre med formel NH2-CH(R)-COOH, der sidegruppen (R) varierer.

Det som skjer, er at aminosyrene hektes sammen ved at NH2-gruppen (aminogruppen) på den ene aminosyren reagerer med COOH-gruppen (syregruppen) på den andre aminosyren. Når så aminosyrene på denne måten settes sammen til større proteinmolekyler, spaltes det vekk vann, H2O, som fjernes fra det nydannede proteinet. Denne bindingen mellom aminosyrene kalles for en Peptidbinding, og dannes mellom C(O) - N(H) gruppene hos de ulike aminosyrene.

For at proteinmolekylene igjen skal kunne deles opp i sine respektive aminosyrer for å inngå i kroppens stoffskifte og energiomsetning, går enkelte enzymer inn og bryter bindingene mellom molekylene ved hjelp av vann, slik at hydrogen- og oksygenatomene igjen binder seg med de frigjorte aminosyrene.

Det er derfor vi på et lavkarbokosthold med mye proteiner og fett faktisk bør drikke mye vann, ikke minst om vi ønsker å gå ned i vekt ,og sørge for at kroppens ulike biokjemniske prosesser skal fungere så optimalt som mulig.

Jeg vet at dette sikker er "gresk" for mange, men legger allikevel inn her en noe forenklet biokjemisk forklaring på bakgrunnen for kroppens økte behov for vann i forbindelse med at man ønsker å øke kroppens fettomsetning, og derigjennom også gå ned i vekt, da flere har stilt spørsmål om hva som er bakgrunnen for akkurat dette


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:47   #118
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

* dytter *

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 12:57   #119
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

dytter på denne igjen. Her var mye interessant, og kanskje dette hjelper på min foreløpige stagnasjon!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 14:51   #120
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Takk, en fin oppklaring
Merker jo godt at kroppen trenger mye vann, men jeg liker å vite hvorfor, så denne likte jeg

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 21:20   #121
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Alt dette greide jeg ikke å lese gjonnom. Det var så masse , men jeg leste de første sidene. Og litt sånn teknisk

1 Hvor er den utregningen som ble henvist til i begynnelsen av tråden? Hvordan skal jeg regne ut hvor mye vann jeg trenger?

2 Når man kjenner at man er TØRST - da er det for seint - har jeg lært. man skal drikke når man ikke er tørst. Når man kjenner suget etter væske, er det kroppens måte å si fra at NÅÅÅÅ trenger den virkelig å fylles opp. Så det lever jeg etter, får litt vond samvittighet når jeg kjenner at jeg er veldig tørst - synes synd på kroppen min.

3 Hvorfor må væsken vi tar inn være vann? er ikke vann med f.eks fun light saft i bra for kroppen - ?

4 - skal mengden vann regnes for seg, og mengden andre ting man drikker for seg?

5 skal man drikke 2-3 liter RENT VANN og så kommer saft, kaffe, eggemelk, smootie utenom?

Jeg klarer ikke få i meg nok rent vann ... og trodde at det hjalp med det andre man drakk også.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:18   #122
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

ALL væske du får i deg i løpet av dagen teller med i væskeregnskapet!
Kaffe, te, brus, saft, væske i maten, vann, osv.
Poenget med at det meste bør være rent vann er at feks Fun light saft inneholder stoffer som kroppen din ikke har godt av og andre ting er til en viss grad litt vanndrivende(ingen enighet om dette).
Men i det store og det hele er det hvor mye VÆSKE du får i deg som er poenget!

Dette med at når man er tørst er det for "sent", har jeg aldri lært/hørt om før noen sa det her inne og må da være ganske dumt! Det er slettes ikke sunt å tylle i seg masse væske bare fordi man skal unngå å kjenne tørste!

2.5 - 3 liter væske i døgnet er det de fleste voksne trenger om man ikke er veldig aktiv. Klart behovet øker om man trener mye eller har en fysisk tung jobb feks, men det tror jeg de fleste kjenner godt selv!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 12:15   #123
Reapoh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1
Reapoh er på en erverdig vei

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Denne tråden er veldig gammel, men den er overraskende nok klistret, så jeg tillater meg å kommentere.

Det forundrer meg at ingen har påpekt dette, men artikkelen TS referer til er på ingen måte noe argument for å drikke mer vann. Det står ikke noe sted hvor mye vann som skal til for at de beskrevede kjemiske prosessene skal kunne finne sted. Ettersom det er masse vann i kroppen så lenge vi er i live, er det ikke noe argument i seg selv at vann er nødvendig for å forbrenne fett. En må i stedet kunne si noe om hvor mye vann som er nødvendig.

Jeg hevder ikke at det ikke er viktig å drikke ekstra mye vann, jeg bare påpeker at denne teksten ikke sier det.

Reapoh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 14:01   #124
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Ser at det ikke har skjedd noe i denne tråden siden 2011, men jeg tar den opp igjen likevel jeg. Jeg ble litt matt da jeg leste at jeg måtte ha i meg over 3 liter vann i døgnet. jeg har STORE problemer med å drikke rent vann. Jeg får det i meg, og jeg øver meg masse på å klare å drikke vann som tørstedrikke. Men derfra til å drikke mer enn 3 liter i døgnet er for meg fullstendig utopisk tror jeg.

Nå skal det sies at jeg har ikke fått begynt å min planlagte ketolysediett enda. Det kan hende at mitt behov for å drikke vann vil øke da. Det var godt å høre at man kan bruke mer salt i maten for å stimulere til å få i seg mer vann. Da er det kanskje håp for meg også Når det gjelder salt, vil jeg gjerne slå et slag for min gode kjepphest uraffinert havsalt. Det er billig (kr 30,- pr. kilo på helsekosten), og det har ikke blitt behandlet. Dermed har det alle de mineraler og gode stoffer som blir borte i raffineringsprosessen

Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 01:51   #125
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Ser at det ikke har skjedd noe i denne tråden siden 2011, men jeg tar den opp igjen likevel jeg. Jeg ble litt matt da jeg leste at jeg måtte ha i meg over 3 liter vann i døgnet. jeg har STORE problemer med å drikke rent vann. Jeg får det i meg, og jeg øver meg masse på å klare å drikke vann som tørstedrikke. Men derfra til å drikke mer enn 3 liter i døgnet er for meg fullstendig utopisk tror jeg.

Nå skal det sies at jeg har ikke fått begynt å min planlagte ketolysediett enda. Det kan hende at mitt behov for å drikke vann vil øke da. Det var godt å høre at man kan bruke mer salt i maten for å stimulere til å få i seg mer vann. Da er det kanskje håp for meg også Når det gjelder salt, vil jeg gjerne slå et slag for min gode kjepphest uraffinert havsalt. Det er billig (kr 30,- pr. kilo på helsekosten), og det har ikke blitt behandlet. Dermed har det alle de mineraler og gode stoffer som blir borte i raffineringsprosessen

Lag grønn te, tynn kaffe eller vann m/kraft av sitron. Alle disse hjelper meg til å drikke mer vann. Jeg drikker i tillegg ganske mye rent vann helt siden jeg møtte kona siden hun drikker av litersflaske hele tiden og det har smittet over. Skaff deg drikkeflaske (min er sånn voss-sak) og ha den med deg overalt og fyll den jevnlig!

Ang salt så jeg på Matagentene der de snakka om "fleur de sel", som koster 180 ganger vanlig salt, men det er jo akkurat det samme krystallet. Selv om det hadde vært forskjell så skal vi jo ikke ha i oss så mye salt at det ville tilført nevneverdig med næringsstoffer inn i kosten vår enn f.eks. den halvkiloen+ med grønnsaker jeg skal spise hver dag.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 21:09
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 18:53
Man kan dø av å drikke for mye vann mofe Fysisk og mental helse 6 25-10-06 11:26
Brus vs. vann Dorothy Artikler 35 22-08-06 18:09
Fett (argumenter) Drømmepie Generell ernæringsdebatt 5 29-05-06 22:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no