Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ang. Fett!! =)

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 00:21   #1
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Ang. Fett!! =)

Jeg sitter å leser om det å få i seg nok fett.. Hvordan vet man dette?? Spiser kjøtt liksom, og har fløte i maten, spiser litt fet ost, bruker meierismør når jeg steker osv.. Men Vil jo ikke gå opp i vekt, fordi jeg ikke får i meg nok fett liksom.. Noen tips til hvordan jeg finner ut av det??

jeg synes jeg bruker smør og olje til alt, men er det nok? ved siden av fet ost, skinn fra kylling og slikt..

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:32   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ang. Fett!! =)

Det kan være lurt å registrere alt du spiser i et program slik som f.eks. diett.no. Da kommer det opp hvor mange gram du spiser av hver, men også et kakediagram med energiprosent. På ketolyse skal man vel prøve å ha ca 75/20/5 fordeling? (correct me if I'm wrong) Og da vil du fort se hvordan du ligger an i forhold til det.
Ellers er det vel noen oppskrifter bakerst(?) i ketolyseboken (igjen er dette bare ting jeg har hørt her inne, da jeg ikke har lest boken selv) som kanskje kan være greie å følge til man får litt dreisen på det, og føler seg trygg til å gjøre ting på egenhånd

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:52   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang. Fett!! =)

Dersom du er mett lenge tter måltidene og ikke går rundt og fyser på noe mens vekten går nedover, trenger du ikke bekymre deg!

Er du mye sulten/fysen og/ vekttapet uteblir, kan du prøve å øke fettet litt med en skje ekstra olje over salaten, litt cocosa i kaffen etc.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 03:11   #4
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Ang. Fett!! =)

Jeg tenker møe på det samma, og har prøvd meg litt frem på diett.no. Hvordan legger man inn mere enn en matvare i rubrikkene? Får lagt inn brød, men ikke smør og pålegg i samma kategori, 1. måltid lissom. Noen som kan råde?

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 08:59   #5
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Ang. Fett!! =)

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom du er mett lenge tter måltidene og ikke går rundt og fyser på noe mens vekten går nedover, trenger du ikke bekymre deg!

Er du mye sulten/fysen og/ vekttapet uteblir, kan du prøve å øke fettet litt med en skje ekstra olje over salaten, litt cocosa i kaffen etc.

Da ble nok salaten jeg spiste til lunsj i går fet nok iallefall.
Masse fetaost og jarlsbergost i olje i den, helte da også over litt ekstra olje.
Ja, jeg ble passelig mett, og jeg var mett leeeenge. Men jeg ble også veldig kvalm slik at da vi grillet utpå kvelden så orket jeg ikke spise noe pga jeg var kvalm enda

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:55   #6
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Ang. Fett!! =)

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Jeg tenker møe på det samma, og har prøvd meg litt frem på diett.no. Hvordan legger man inn mere enn en matvare i rubrikkene? Får lagt inn brød, men ikke smør og pålegg i samma kategori, 1. måltid lissom. Noen som kan råde?


Jeg bruker faktisk diett.no hver dag, du legger bare først inn brød, i andre rekke pålegget, 3 rekke smøret osv.. du kan ikke legge inn ett måltid som "brødskive med syltetøy og smør", da får den ikke regnet ut innholdet i hver :P Er det slik du mener, eller sitter jeg å forklarer noe heeelt annet? :P hehe..
Tilsammen blir det ett måltid, for du legger jo alt til under feks. frokost

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:59   #7
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Ang. Fett!! =)

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Det kan være lurt å registrere alt du spiser i et program slik som f.eks. diett.no. Da kommer det opp hvor mange gram du spiser av hver, men også et kakediagram med energiprosent. På ketolyse skal man vel prøve å ha ca 75/20/5 fordeling? (correct me if I'm wrong) Og da vil du fort se hvordan du ligger an i forhold til det.
Ellers er det vel noen oppskrifter bakerst(?) i ketolyseboken (igjen er dette bare ting jeg har hørt her inne, da jeg ikke har lest boken selv) som kanskje kan være greie å følge til man får litt dreisen på det, og føler seg trygg til å gjøre ting på egenhånd


Er det sånn at det skal være istedet for 75/20/5 --> protein/fett/karb? eller? hehe.. er snart ferdig med uke 1 BARE, står litt stille på vekta :P men er livredd for å legge på meg mer nå -.-

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 13:05   #8
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Ang. Fett!! =)

Takk, prøver det jeg... Tror det er jeg som har misforstått her nå )

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:52   #9
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ang. Fett!! =)

Ja dette tenker jeg mye på inni mellom også...

Nå går ikke jeg på ketolyse lengre, men ligger fortsatt under 50 karber hver dag. Nå sies det jo det, at om du ligger under 72 karber om dagen, bør du ikke redusere fettet, noe jeg har gjort uansett.

Når jeg gikk over fra ketolyse til generell lavkarbo, gjorde jeg en del endringer, slik at jeg kunne tilpasse meg kostholdet slik at det blir mer enn varig endring. Jeg har alltid et fedon brød i frysen, bær i fryser og kjøleskap, alltid et beger eller to med cottage chees, pluss at jeg prøver å spise mye mere variert enn på ketolyse. Det jeg kuttet ned av fett var fløte, mye mindre smør, mindre rømme, mindre creme fresh, pluss at jeg prøver generelt å ikke bruke så mye ost. Ja, jeg blir fortere sulten, mye fortere sulten enn på ketolyse, så fettet har nok masse å si ja!

Jeg vet ikke om andre vil si seg enig, men når jeg startet på ketolyse fikk jeg beskjed om dette, "spis mye fett, å når du tror du har spist nok, spis litt til"...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 00:49   #10
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ang. Fett!! =)

Opprinnelig lagt inn av nlerka, her.

Er det sånn at det skal være istedet for 75/20/5 --> protein/fett/karb? eller? hehe.. er snart ferdig med uke 1 BARE, står litt stille på vekta :P men er livredd for å legge på meg mer nå -.-

Nei, det står for fett(75), protein(20) og karbohydrater(5)
Men legg merke til at dette er energiprosent, og fett er mer energitett enn proteiner og karbohydrater, så det er ikke sånn at hvis du spiser 20g proteiner til et måltid så trenger du å få i deg 75g fett

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 11:32   #11
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Ang. Fett!! =)

hehehehe :P NEi, men da skjønner jeg! får fleske i meg mer mat da gitt.. Har ikke hatt matlyst, whatsoever, de to siste dagene.. etter jeg spiste en halv kylling her forleden... -.- det har bare ikke kommet no sult! Og det er første gang, ever! er veldig matglad liksom :P hehe.. så jeg har vell fått dosa mi da!! :P

Jeg prøver å holde meg under 15 kh, og det går veldig fint!! Er bare fettet som er vanskelig! :P

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett eller karbohydrater ... En blir ikke overvektig av fett! (?) Hva gir utslaget? ragabast Generell diskusjon 11 09-03-11 10:52
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no