Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nøtter og bær ...

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-11, 22:29   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av
Smile

Nøtter og bær ...

Kan man på Ketolyse-dietten eller LCHF spise mye av nøtter og bær? Skjønner ikke dette, det er jo iallefall mye karbo i nøtter... Anyone?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 22:32   #2
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Nøtter og bær...

Pananøtter og valnøtter er forholdsvis lave på kh-innhold. Samme med bringebær.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 23:05   #3
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Nøtter og bær...

Tusen takk for tips! ps, wow!! gått ned 30 kg! Det må være sinnsykt deilig... som å fly tipper jeg

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 01:35   #4
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Nøtter og bær...

Har gått fra å være sterkt medisinert astmatiker til å svømme tusenmeteren uten problemer, pluss å jogge opp fjellsiden her en gang i blant. Deilig, jepp! Og jeg skal innrømme, jeg har nok ikke vært den flinkeste "ketolikken", er alt for glad i å småspise. Men har holdt meg til, som du spurte om, nøtter, pluss krem med bringebær om jeg har hatt lyst på noe litt friskere. Har fungert kjempeflott for meg.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 01:47   #5
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøtter og bær...

Bær og nøtter er greit for de fleste på LCHF. Dette er sunne kh- kilder (selv om karbene selvfølgelig teller med i "regnskapet"). På debatt på nrk i går sa Fedon "ekstreme tiltak i ekstreme tilfeller". Med dette mener han at ekstremt overvektige bør kutte mer enn de som ikke har så mye å ta av. Hexeberg er enig i dette. Begge beskriver bær og nøtter som sunt. Dalquist har også flere oppskrifter med både bær og nøtter i sin kokebok

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 12:17   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nøtter og bær...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Kan man på Ketolyse-dietten eller LCHF spise mye av nøtter og bær? Skjønner ikke dette, det er jo iallefall mye karbo i nøtter... Anyone?

Sjekk boka "ketolyse-dietten" - alt du trenger og vite om ketolyse står der

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:21   #7
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Nøtter og bær...

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Pananøtter og valnøtter er forholdsvis lave på kh-innhold. Samme med bringebær.

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Har gått fra å være sterkt medisinert astmatiker til å svømme tusenmeteren uten problemer, pluss å jogge opp fjellsiden her en gang i blant. Deilig, jepp! Og jeg skal innrømme, jeg har nok ikke vært den flinkeste "ketolikken", er alt for glad i å småspise. Men har holdt meg til, som du spurte om, nøtter, pluss krem med bringebær om jeg har hatt lyst på noe litt friskere. Har fungert kjempeflott for meg.

Ja, som sagt, imponert, håper jeg også klarer dette. Er motivert da, og det lover jo godt

Fint at man kan spise krem og valnøtter da, det er jo godt bare i seg selv syns jeg

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:22   #8
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Nøtter og bær...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Sjekk boka "ketolyse-dietten" - alt du trenger og vite om ketolyse står der

Kjøpte boka i dag...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:29   #9
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Nøtter og bær...

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Bær og nøtter er greit for de fleste på LCHF. Dette er sunne kh- kilder (selv om karbene selvfølgelig teller med i "regnskapet"). På debatt på nrk i går sa Fedon "ekstreme tiltak i ekstreme tilfeller". Med dette mener han at ekstremt overvektige bør kutte mer enn de som ikke har så mye å ta av. Hexeberg er enig i dette. Begge beskriver bær og nøtter som sunt. Dalquist har også flere oppskrifter med både bær og nøtter i sin kokebok


Ja her må det ekstreme tiltak til, så da kutter jeg ut bær og det meste av nøtter

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 13:38   #10
Iris20
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 6
Iris20 er på en erverdig vei

Sv: Nøtter og bær ...

Jeg spiser 2paranøtter hver dag, jeg så på the doctors tv, at dette var en av hemmelighetene til å holde blandt annet huden sunn og frisk

Iris20 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 13:48   #11
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Nøtter og bær ...

Mer enn to paranøtter daglig er også giftig i det lange løp :P

Paranøtter er altså veldig god kilde til selen, i riktig dose så er dette veldig sunt.

Tilbake til trådstarter: Dette er telle-mat. Tell karbene, så er nøtter og bær noe av det beste du kan få i deg på ketolyse. Det er slikt karbene bør komme fra, ikke posesauser o.l..

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 14:13   #12
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøtter og bær ...

Noen nøtter og bær inneholder mer kh enn andre, så det kan være lurt å lese innholdsfortegnelsen nøye. Der bommet jeg litt i starten Bringebær er f.eks veldig greit

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 17:13   #13
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Nøtter og bær ...

En del frosne bær har feilaktig merking av fiber som kh på pakken. Dette skal egentlig ikke forekomme i Norge. Derfor så kan du se enkelte merker ha bringebær med 6-7 kh/100g, bruk hodet i dette tilfellet, og følg næringstabeller, bærene er stort sett like mtp kh-innhold og dette forandrer seg ikke under innfrysing.

Det er også mye feilmerket kokos og linfrø. Og dessverre, en del nøtter :/ Om nøttene ikke er tilsatt noe, så bruk en skikkelig tabell fra myndighetene. Har sett produsenter slenge på samme tall på valnøtter som på cashew, det er bare slurv

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 19:02   #14
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Nøtter og bær ...

Opprinnelig lagt inn av Iris20, her.

Jeg spiser 2paranøtter hver dag, jeg så på the doctors tv, at dette var en av hemmelighetene til å holde blandt annet huden sunn og frisk

Jeg aner ikke hva paranøtter er, men de høres bra ut!

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Mer enn to paranøtter daglig er også giftig i det lange løp :P

Paranøtter er altså veldig god kilde til selen, i riktig dose så er dette veldig sunt.

Tilbake til trådstarter: Dette er telle-mat. Tell karbene, så er nøtter og bær noe av det beste du kan få i deg på ketolyse. Det er slikt karbene bør komme fra, ikke posesauser o.l..

Godt tips! Takk

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Noen nøtter og bær inneholder mer kh enn andre, så det kan være lurt å lese innholdsfortegnelsen nøye. Der bommet jeg litt i starten Bringebær er f.eks veldig greit

Ja har funnet ut at det er bringebær som er best... Er det ikke typisk at det er de jeg liker minst...hehe. Jordbær er vel ikke så ille heller da...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

En del frosne bær har feilaktig merking av fiber som kh på pakken. Dette skal egentlig ikke frekomme i Norge. Derfor så kan du se enkelte merker ha bringebær med 6-7 kh/100g, bruk hodet i dette tilfellet, og følg næringstabeller, bærene er stort sett like mtp kh-innhold og dette forandrer seg ikke under innfrysing.

Ok, må følge godt med med andre ord Takk for tipsene. Ps, sjekka ut pinjekjerner i dag. Det varierte fra 4 kh til 14 kh. Uttrolig stor forskjell da!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nøtter Bik Lavkarbo generelt 5 11-09-11 00:01
Nøtter - hvordan nøtter? CamillaN Generell diskusjon 11 06-01-10 10:17
Nøtter msplum Lavkarbo generelt 4 23-06-08 10:22
Nøtter? Max Ketolysekuren 2 31-01-08 15:43
Nøtter polvott Lavkarbo generelt 1 14-05-06 19:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no