Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Vårløk kontra andre løker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-04, 16:14   #1
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs
Question

Vårløk kontra andre løker

heisann!

Jeg bare lurer jeg...

Hvor mange karbohydrater per 100 g inneholder vårløk, i forhold til purre og gul løk og rød løk?? Og hvor mange kalorier?? Jeg har prøvd å søke også, men...

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-04, 17:31   #2
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Næringstabell

Denne siden er veldig fin å brukenår du skal finne ut av sånne ting
http://www.matoppskrift.no/sider/kaloritabell.asp

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 25-11-04, 18:37   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Den tabellen var flott Gir !!
Hadde mistet linken til den - tusen takk !!

Vårløk står ikke på lista der visst. En medium vårløk har 1 karb. 100 gram vårløk er 5 karber.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 11:31   #4
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

ÅH! Tuuuuusen takk Gir! Denne var superb! har hatt et par andre kaloritabeller også, men denne var jo kjempedetaljert! Du er god, du!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 15:53   #5
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

hoppsann! fant enda en tabell for oss karbotellere Håper den er til å stole på. Her stod det at vårløk (spring onions) har 1,6 g karbo per 100g ??? Kan dette stemme??? i så fall skal jeg jammen lesse oppi litt mer i kjøttdeigen min

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 16:03   #6
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

oisann! hehe! dette var altså linken!


http://www.low-carbdiet.co.uk/carbcount.asp?id=19

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 16:09   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av dingpot

hoppsann! fant enda en tabell for oss karbotellere Håper den er til å stole på. Her stod det at vårløk (spring onions) har 1,6 g karbo per 100g ??? Kan dette stemme??? i så fall skal jeg jammen lesse oppi litt mer i kjøttdeigen min

Hm, en liten vårløk veier vel 20-30 gram - og den inneholder 1 karb i følge Fitday. Men der står det samtidig at 100 gram vårløk har 5 netto karber ?? Den der skjønte jeg ikke - men det kommer vel an på størrelsen da ? Uansett høres 1.6 pr 100 gram litt lite ut. Hvor var det du fant det henne ? Jeg spiser store mengder vårløk og kunne godt tenkte meg at den skal ha lavere karb !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 16:19   #8
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hm, en liten vårløk veier vel 20-30 gram - og den inneholder 1 karb i følge Fitday. Men der står det samtidig at 100 gram vårløk har 5 netto karber ?? Den der skjønte jeg ikke - men det kommer vel an på størrelsen da ? Uansett høres 1.6 pr 100 gram litt lite ut. Hvor var det du fant det henne ? Jeg spiser store mengder vårløk og kunne godt tenkte meg at den skal ha lavere karb !!

har engelske vårløker mindre karboser enn våre??? da tar jeg meg en tur over pytten for å handle inn og ha i frysen! vårløk er godt! hihi!

http://www.low-carbdiet.co.uk/ og bruk menyen til venstre (carb counter)

Her stod det også at macademia nøtter inneholder kun 4,8 g karbo per 100 g. Stemmer dette?? i så fall skal jeg jammen kjøpe inn MASSE macademianøtter! Hvor får man kjøpt disse? kan ikke huske å ha sett dem på MAXI...

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"

Sist redigert av dingpot : 26-11-04 kl 16:31.
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 22:42   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av dingpot

har engelske vårløker mindre karboser enn våre??? da tar jeg meg en tur over pytten for å handle inn og ha i frysen! vårløk er godt! hihi!

http://www.low-carbdiet.co.uk/ og bruk menyen til venstre (carb counter)

Her stod det også at macademia nøtter inneholder kun 4,8 g karbo per 100 g. Stemmer dette?? i så fall skal jeg jammen kjøpe inn MASSE macademianøtter! Hvor får man kjøpt disse? kan ikke huske å ha sett dem på MAXI...

Har sjekket både Fitday og Atkins, og de har samme karbantall på vårløk. 5 karber pr 100 gram (det heter green onions på amerikansk). Skal sjekke med noen engelske lavkarbo venninder jeg har hva de har. Inntil videre tør jeg ikke bruke lowcarbdiets sin !!

Macadamia nøtter har samme karbantall i Fitday og lowcarbdiets, men det stemmer ikke med det som står på boksen fra Den Lille Nøttefabrikken. Der har 7.8 gram pr 100 gram
Nøttene får du kjøpt der de har varer fra Den Lille Nøttefabrikken. De har dem også i flere innvandrer fabrikker. Kjøper du i løs vekt, så be om å få smake først. Noen jeg har kjøpt har vært ganske seige......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-11-04, 10:50   #10
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Tuuusen takk, igjen Nille! Hva skulle jeg gjort uten deg??

Jeg kjøpte to poser macademianøtter fra en innvandrerbutikk i går, og brukte dem i nøtte-oste-muffinsene dine! De ble kjempegode!!! namnam! Nøttene i seg selv var jo også snack-mat!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-04, 13:02   #11
ElinGH
Medlem
 
ElinGH sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 105
ElinGH er en juvelElinGH er en juvelElinGH er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hm, en liten vårløk veier vel 20-30 gram - og den inneholder 1 karb i følge Fitday. Men der står det samtidig at 100 gram vårløk har 5 netto karber ?? Den der skjønte jeg ikke

Det blir jo riktig det... hvis
1 vårløk veier 20 g - 1 karb
5 vårløk veier 100 g - 5 karb

- men det kommer vel an på størrelsen da ?

Tror du ikke at fitday bare har lagt inn en snittvekt per løk? Vil jo alltid variere... De tenker sikkert at en løk veier 20 g

Uansett høres 1.6 pr 100 gram litt lite ut. Hvor var det du fant det henne ? Jeg spiser store mengder vårløk og kunne godt tenkte meg at den skal ha lavere karb !!

??? Det var rart!

Skrev svar innimellom jeg!!

__________________
MVH ElinGH

www.overvektig.net
En uavhengig nettside laget for og av overvektige som ønsker å gå ned i vekt.




ElinGH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert - snart atkins Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 19:16   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: vårløk kontra andre løker

Ifølge matvaretabellen har vårløk 7,34 g karbs pr 100 gr Det er jo bare trist ...

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du endret andre vaner enn kostvaner? Kristin1964 Lavkarbo generelt 0 29-09-07 14:15
Spørsmål og reaksjoner fra andre? Valeriana Lavkarbo generelt 3 25-08-07 13:32
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 21:25
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no