Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Prosent eller gram?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-11, 18:49   #1
Stella80
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 5
Stella80 er på en erverdig vei

Prosent eller gram?

Hei dere erfarene "lavkarbiser"

jeg har nå virkelig skjønt nytten av å veie og regne litt på maten. Lever strengt lavkarbo, men 100g tyrkisk yogurt inneholdt litt i overkant mye karbs på ett måltid. Var jo klar over det, men trodde ikke en dasj fort ble 100g. Uansett, det jeg lurer på: i følge diett.no har dagen så langt vært fordelt slik:
Fett75 %Protein20 %Karbohydrat5 %Alkohol0 %

men, regner jeg i gram ligger jeg på ca 35 kh...

Hva er viktigst? Skal ned 8 kg etter en fødsel og sengeliggende svangerskap.

Noen tanker?

__________________



Stella80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:08   #2
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prosent eller gram?

Det kommer an på hvilken filosofi du følger 35g kh på en dag er ikke nødvendigvis mye (Hexeberg anbefaler opp mot 50). Ellers har du jo en fin fordeling!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:06   #3
Stella80
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 5
Stella80 er på en erverdig vei

Sv: Prosent eller gram?

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Det kommer an på hvilken filosofi du følger 35g kh på en dag er ikke nødvendigvis mye (Hexeberg anbefaler opp mot 50). Ellers har du jo en fin fordeling!

Ja, det er jo et godt poeng. Jeg vet at det er mange som må ned på 15 - 20 kh for å gå ned, men kjenner ikke kroppen så godt enda. Har i denne omgang holdt på en måned og gått ned ca 3 kg. Det virker som jeg står litt å stanger. Ja, jeg vet at det er en grei vektnedgang, men jeg mener jeg føler at jeg står stille. Kutter derfor nå fun, sukrin, tyrkisk yogurt og 70% sjokolade. Da er eneste kos på en lørdag ett glass vin.
Er en utolmodig sjel og vil helst inn i bunaden til jul, dog det er noe urealistisk. Prøve skal jeg uansett
Går man like greit ned dersom man følger Hexeberg (altså 50kh),eller er det ment som vedlikehold? Sikkert personavhengig, men hva er deres erfaringer?
Jeg har faktisk tidligere greid å "holde skalderman" i mange måneder, men det var ikke helt forenlig med flytting og oppussing. Jeg ønsker nå ting litt annerledes og vil gjerne leve sånn. Går derfor ikke like hardt ut, men baker og lager alt fra bunn. Har lest Skalderman og Ketolyse kuren, men ikke alle "idolene" innen lavkarbo. Er det noen som har noen preferanser og i såfall hvorfor?

Er forøvrig veldig glad i denne siden: http://fristendelavkarbo.wordpress.com/

Hilsen en som skal få seg en sånn ticker!

__________________



Stella80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:34   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Prosent eller gram?

Jeg bare lurer på om du ammer, jeg!
Det anbefales ikke å være i ketose når man ammer, så da bør du passe på å ligge høyere på karbene og i så måte kan Hexeberg være fornuftig å følge!
Hexeberg er ikke vedlikehold, nei, sånn sett, bare en ikke fullt så streng variant av lavkarbo som feks ketolyse. Mange gravide og ammende følger Fedon Lindberg og han tillater helt opp til 150 karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:41   #5
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prosent eller gram?

Jeg følger Hexeberg og har gått ned snart 10 kg (siden august). Er storfornøyd. Jo mer du ønsker å gå ned i vekt, jo mer "ekstrem" må du være. Jeg var strengere i starten fordi jeg ønsket å komme under 30 på BMI, men nå unner jeg meg både litt frukt og 70%sjokolade. Selvfølgelig er det veldig individuelt hva man kan spise. Tror du bare må prøve deg frem

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:16   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Prosent eller gram?

Sukrin tviler jeg på har noe å si på vekta di, alkoholen og sjokoladen derimot ville jeg vært mer forsiktig med enn den. Karbohydrater skal først og fremst bestå av grønnsaker på ketolyse, av og til litt nøtter. Ikke yoghurt og sjokolade etc. Strengt, men det skal funke.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 15:15   #7
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Prosent eller gram?

Jeg har som deg 8 kg igjen og lever stort sett på 20-35g Kh. Vektnedgangen går IKKE fort, men det kan man visst ikke forvente når man har så lite igjen til idealvekt. Det er imidlertid et kosthold jeg trives på og som gir meg passe frihet. At helsa er mye bedre er kanskje den største grunnen til at jeg ligger så lavt som jeg gjør. For meg tror jeg ikke KH er bremsen. Derimot litt utskeielser i helgene med mørk/sukkerfri sjokolade, litt mye nøtter og for mye light brus igjennom uka... Ja, og kanskje litt mye melkeprodukter som trekker opp både kh og calorier. Så her prøver JEG å legge fokuset, men alt er individuelt og jeg vil bare anbefale deg å forsøke å lytte til egen kropp. Gi det tid, ikke stress og glem å nå målet til jul. Du kan likevel oppleve at bunaden passer, da kroppsformen endrer seg fortere enn vekta (ofte). Husk også at hvis du har høyere inntak av KH, så kan jo prosentfordelingen 75/20/5 gi for høyt energiinntak. Jeg har vel ofte KH på ca 7-8% og fett tilsvarende lavere.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 19:14   #8
Stella80
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 5
Stella80 er på en erverdig vei

Sv: Prosent eller gram?

Mange fine poeng her!!
Jeg ammer ikke, da lillegutt aldri helt skjønte hvordan Til min store sorg... Det hadde jo kickstartet veknedgangen også.

Jeg har aldri tenkt over det totale energiintaket. Trodde jeg slapp og tenke på det på lavkarbo. Har kastet alt som heter kalorier, mel og sukker over skulderen.

Det går, men det går saaaaakte.


Takk for er supert forum!

__________________



Stella80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 19:25   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Prosent eller gram?

Opprinnelig lagt inn av Stella80, her.

TDet hadde jo kickstartet veknedgangen også.

Nuhvel, det er et overdrevent rykte jeg har fullammet i fem mnd og gått opp 7 kg siden fødsel.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 19:27   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Prosent eller gram?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Sukrin tviler jeg på har noe å si på vekta di, alkoholen og sjokoladen derimot ville jeg vært mer forsiktig med enn den. Karbohydrater skal først og fremst bestå av grønnsaker på ketolyse, av og til litt nøtter. Ikke yoghurt og sjokolade etc. Strengt, men det skal funke.

Ett glass vin er da ikke skummelt???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 19:49   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Prosent eller gram?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ett glass vin er da ikke skummelt???

Eller to

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 19:52   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Prosent eller gram?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ett glass vin er da ikke skummelt???

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Eller to

Man bør ikke innta alkohol de første fire ukene, så fettforbrenningen kommer ordentlig i gang.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Innhold i kaviar, i prosent? ninagronn Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 26-03-11 13:16
Forvirret ang gram karbo/prosent Snorkfroken76 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 08-02-11 19:06
Egg inneholder verken 0,8 eller 0,9 gram karbohydrat. Bolla P. Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 30-01-11 21:57
Torkil: 20 gram karbohydrater/dag for menn - mer eller mindre? raleksan Ketolysekuren 2 01-04-08 09:03
Maks gram karbs pr 100 gram vare? ElenaS Ketolysekuren 2 05-02-08 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no