Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Hjelp, jeg spiser alt for lite!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-12, 09:25   #1
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Hjelp, jeg spiser alt for lite!

La inn maten jeg spiste i går, som var en ganske vanlig dag, inn på diett.no for å sjekke hvordan jeg lå an...

Fordelingen var grei, med 64% fett 20% karbo og 15% protein, men energi 989! På en hel dag. Og det er ikke akkurat som om jeg har så mye å ta av, heller. Jeg er 155 høy, og veier 50 kg.

I går spiste jeg (vekten er ganske omtrentlig, veier ikke maten lenger):

Frokost
1 Ryvita knekkebrød, multigrain
ca 5 g smør
ca 10 g leverpostei
1 skive syltet rødbete

Lunch
ca 20 g kokte linser
ca 50 g baconpølser (matmesteren)
1 rå gulrot
1 snackagurk
1 kokt egg

Middag
ca 50 g dampet gulrot
ca 50 g dampet blomkål
ca 50 g dampet brokkoli
200 g steinbitkaker
ca 3 ss smeltet smør

Jeg skjønner jo at jeg må spise mer, og det er ikke rart at jeg er slapp og tiltaksløs, men jeg er rett og slett ikke vant til å spise så mye. Jeg trodde faktisk at det var en rimelig bra dag i går. Frokosten vil jeg ikke endre, har lite matlyst og tiltak på morgenen. Veksler med makrell i tomat på knekkebrødet. Ser at jeg kan legge til noe fett i lunchen. Men orker ikke å spise mer til middag, var stappmett i går. Kanskje legge inn et måltid mellom lunch og middag, og legge til dessert, typ ovnsbakt frukt med nøtter og krem, eller bær og krem?

Noen som har strevd med det samme som har noen tips? Kan jo ikke fortsette sånn

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 11:41   #2
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Kokosolje i te eller kaffe, fløte overalt?

Skiver med smør under eller over pålegg?

Må si at jeg tenkte "pælm knekkebrødet" først. Prøvd eggemelk med kakao til frokost?

Bare en type grønnsak til middag? Og mer kjøtt/fisk og saus i stedet?
Og vurdere strengere om det skal være gulrot, når det vokser grønnsaker med mindre karbohydrater over bakken?

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 12:00   #3
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Har prøvd cocosa i diverse, og har ikke klart å venne meg til det. Liker forsåvidt smaken, men orker det ikke hver dag.

Er ganske raus med smør på knekkebrødet mitt Og har forsøkt diverse ting til frokost før, men blir kvalm av for mye næring med en gang om morgenen, som fører til at jeg dropper lunch fordi jeg er kvalm, som fører til at... ja, du skjønner

Men jeg vil jo spise masse grønnsaker og få i meg gode ting, vil jeg ikke? Mer saus kan jo kanskje gå an.

Det er ikke noe poeng for meg å spise så få karbohydrater som mulig, for skal ikke være i ketose, og kan godt ligge mellom 50-70 om dagen. Foretrekker egentlig å holde meg ute av ketose, med svetten og ånden og alt det der

Prøvde å spise en liten dessert til lunch nå, ut i fra hva jeg hadde i kjøleskapet. Det ble to ss creme fraiche, to ss bær og 2 ss mandler. Ganske godt og mettende, doblet faktisk kaloriinnholdet i lunchen min!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 12:39   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Hva spiser du før lchf?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 13:07   #5
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Hva spiser du før lchf?

Heh, sukker, stort sett. Og middag, da.

Lå vel på omtrent det samme i energiinntak, men da veide jeg opp med sjokolade og søt hvetebakst, og kom nok opp i omtrent 1400 kcal om dagen.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 13:47   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

sliter med det motsatte jeg.. bare i sausen min så får jeg jo et halvt dagsforbruk omtrent, hehe Fløtesaus passer til mye rart og er ganske mye fett og energi.. Samme med feite oster..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 14:21   #7
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

For all del, jeg blir også kvalm av feil ting om morgenen. Jeg tenkte bare kalorimessig hva som tar mest plass i magen uten å gi særlig næring, fiber teller jo ikke som næring..

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 14:30   #8
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Selv synes jeg det var så problematisk å finne noe passende og spise til frokost at jeg sluttet med det. Jeg spiser lunsj kl. 11 og det går HELT fint Da er jeg sulten og spiser mye mat. Nå er du litt høyere og litt tynnere enn meg så du vil kanskje bli sulten tidligere - men jeg synes du skal vente med å spise til kroppen vil ha ordentlig mat

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 14:40   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Orker du ikke mer om morgenen? hva med å tilsette litt fet ost til knekkebrødet, eller påleggslaks fra Lerøy(god!!)?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 14:44   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Jeg har perioder med kcal-inntak under 1000, jeg også. Får bukt med det ved å a) bake ostekake eller b) ta litt nøtter, oliven eller ostebiter som "dessert" til måltidene. Næringstette små godbiter!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 14:56   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg har perioder med kcal-inntak under 1000, jeg også. Får bukt med det ved å a) bake ostekake eller b) ta litt nøtter, oliven eller ostebiter som "dessert" til måltidene. Næringstette små godbiter!

ja, nøtter er lurt, jeg bakte noen marsipankjeks av mandelmel, eggehviter og sukrinmelis, wow, de var stappfulle av kalorier. En liten en hadde nærmere 300 kcal. olje inneholder mer kalorier enn smør. litt fet ost, og Voila! kalorier!!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 15:12   #12
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Oopsier istedet for knekkis?

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 19:29   #13
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

sliter med det motsatte jeg.. bare i sausen min så får jeg jo et halvt dagsforbruk omtrent, hehe Fløtesaus passer til mye rart og er ganske mye fett og energi.. Samme med feite oster..

Oj, raus med sausen? Fløtesaus er godt, da! Ost også!

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

For all del, jeg blir også kvalm av feil ting om morgenen. Jeg tenkte bare kalorimessig hva som tar mest plass i magen uten å gi særlig næring, fiber teller jo ikke som næring..

Ser den, og er helt enig. Det er ikke magen min

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Selv synes jeg det var så problematisk å finne noe passende og spise til frokost at jeg sluttet med det. Jeg spiser lunsj kl. 11 og det går HELT fint Da er jeg sulten og spiser mye mat. Nå er du litt høyere og litt tynnere enn meg så du vil kanskje bli sulten tidligere - men jeg synes du skal vente med å spise til kroppen vil ha ordentlig mat

Det høres jo greit ut! Det er sannelig vanskelig å finne riktig frokost, men det må til for meg. Skal ikke så mye til, og da blir jeg klar for en god lunch

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 19:30   #14
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Orker du ikke mer om morgenen? hva med å tilsette litt fet ost til knekkebrødet, eller påleggslaks fra Lerøy(god!!)?

Nei, desverre. Så må nok bli mellommåltider eller noe.

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg har perioder med kcal-inntak under 1000, jeg også. Får bukt med det ved å a) bake ostekake eller b) ta litt nøtter, oliven eller ostebiter som "dessert" til måltidene. Næringstette små godbiter!

Mm, ostekake var lurt! Ostekake med nøttebunn, kanskje? Det er jo supergodt Kan ostekake fryses?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ja, nøtter er lurt, jeg bakte noen marsipankjeks av mandelmel, eggehviter og sukrinmelis, wow, de var stappfulle av kalorier. En liten en hadde nærmere 300 kcal. olje inneholder mer kalorier enn smør. litt fet ost, og Voila! kalorier!!

Oj, det var små bomber! Oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Oopsier istedet for knekkis?

For tøft for mine sanser på morgenen. Virkelig sart da

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 20:57   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

jeg har ikke tatt vare på oppskriften fordi de kjeksene ble for mektige og kaloririke for meg men sønnen min spiste de opp idag, lang tid etter at jeg bakte de, men jeg fant en oppskrift på nettet http://fristendelavkarbo.no/2011/11/...marsipankjeks/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:02   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

noe annet kaloririkt er sukrinsøtede cookies, cookies har mye smør, i motsetning til kjeks. Masse oppskrifter på det på nettet. Søkeord: cookies sukrin

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:09   #17
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Ostekake er en av de kakene som egner seg aller best til frysing! Bare vær obs på at de bruker lang tid på å tine siden de inneholder mye mer væske enn andre kaker Har vært utålmodig noen ganger, hehe Du merker overhodet ikke at kaken har vært fryst. Vær obs på at fet mat i fryseren lett trekker til seg lukt av den minste ting, så om fryseren har "fryselukt" så lønner det seg å avtine og vaske. Er heller ikke så lurt å ha en stabel hvitløksmarinert mat rett i nærheten, har brent meg på det en gang Med mindre du vil ha hvitløkskake :P

Jeg lager forresten nøttebunn til min ostekake, og det er jo enda bedre enn kjeksbunn Jeg har kjørt mandler i food processor, og blandet med mykt smør, litt sukker og litt salt, og hatt i springform i ovnen til mandlene begynner å lukte ristet...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:39   #18
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

jeg har ikke tatt vare på oppskriften fordi de kjeksene ble for mektige og kaloririke for meg men sønnen min spiste de opp idag, lang tid etter at jeg bakte de, men jeg fant en oppskrift på nettet http://fristendelavkarbo.no/2011/11/...marsipankjeks/

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

noe annet kaloririkt er sukrinsøtede cookies, cookies har mye smør, i motsetning til kjeks. Masse oppskrifter på det på nettet. Søkeord: cookies sukrin

Takk for oppskrift og cookietips!

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Ostekake er en av de kakene som egner seg aller best til frysing! Bare vær obs på at de bruker lang tid på å tine siden de inneholder mye mer væske enn andre kaker Har vært utålmodig noen ganger, hehe Du merker overhodet ikke at kaken har vært fryst. Vær obs på at fet mat i fryseren lett trekker til seg lukt av den minste ting, så om fryseren har "fryselukt" så lønner det seg å avtine og vaske. Er heller ikke så lurt å ha en stabel hvitløksmarinert mat rett i nærheten, har brent meg på det en gang Med mindre du vil ha hvitløkskake :P

Jeg lager forresten nøttebunn til min ostekake, og det er jo enda bedre enn kjeksbunn Jeg har kjørt mandler i food processor, og blandet med mykt smør, litt sukker og litt salt, og hatt i springform i ovnen til mandlene begynner å lukte ristet...

Så bra! Og flott info om frysing Ser for meg at det er lett å bli utålomodig, ja! Får ny fryser snart, veldig spent på den! Den gamle ga frysersmak til alt der inne

Jeg er også stor fan av nøttebunn til ostekake!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:40   #19
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Tusen takk for hjelp og tips, alle sammen!

For en fantastisk løsning på problemet mitt: spise mer kake Skal starte med ostekake i muffinsformer i morgen

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 10:26   #20
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Lagde Gerds ostekake i muffinsformer (store), og får i følge diett.no ca 500 kcal per muffinsform En sånn til kaffen hver dag, så er jeg omtrent der jeg skal være!

Skal jobbe litt med å finne gode måter å spise annen fettrik mat som oliven, avocado og laks også, men utrolig bra å spise nok på en enkel måte!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 14:32   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Om du liker smoothies, så har jeg oppskrift på en skikkelig fet og god en som jeg lager innimellom:
-En boks (400 g) kokosmelk -pass på at du velger en fet type, Rema 1000 sin er bra! (Kan eventuelt byttes ut med noe helfett meieriprodukt som en boks kremfløte eller seterrømme/creme fraiche om du tåler det)
-En hel moden avokado
-En ss cocosa
-En god skvis fra en lime
-Ett egg
-En håndfull frosne bær, f.eks. bringebær
-Om du vil, søtning etter smak

Bare fres alt sammen i en blender e.l. Holder til ca to porsjoner. Samlet kalorimengde for hele oppskrifta ligger på 1000-1200 sånn ca. Den er ganske mettende uten at porsjonen er særlig stor!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 14:56   #22
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Tusen takk for oppskrift, den så veldig god ut!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 15:14   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

om du spiser tre ganger dgl kan du dele antall kalorier du skal ha dgl på 3 og påse at du får i deg det tallet ved hvert måltid. mangler du litt kan du tilsette en bit ost, litt røkt laks, en hjemmelaget kjeks eller annet.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 16:00   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Tusen takk for oppskrift, den så veldig god ut!

Det er den også! Jeg tror ellers man kan variere den ganske mye, men med kokosmelk/egg/avokado-basen i bunn.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:27   #25
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

om du spiser tre ganger dgl kan du dele antall kalorier du skal ha dgl på 3 og påse at du får i deg det tallet ved hvert måltid. mangler du litt kan du tilsette en bit ost, litt røkt laks, en hjemmelaget kjeks eller annet.

Sant det

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er den også! Jeg tror ellers man kan variere den ganske mye, men med kokosmelk/egg/avokado-basen i bunn.

Mmm, tror jeg og

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser jeg for mye/lite? Hjelp meg litt ... *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 16 03-07-11 23:13
Spiser jeg for lite? heidia79 Spørsmål og svar 6 13-06-11 21:02
Spiser jeg for lite? paprika Spørsmål og svar 11 10-05-06 22:44
Spiser jeg for lite? Searynox Ketolysekuren 12 13-08-05 17:06
spiser for lite?? dingpot Induksjonen 7 20-12-04 03:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no