Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger litt hjelp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-09, 17:58   #1
Christine81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1
Christine81 er på en erverdig vei

Trenger litt hjelp

Vil begynne på lav karbo diett. Vil prøve dette i to uker først da jeg vil gå raskt ned i vekt til ett bryllup og så fortsette om det fungerer for meg..Jeg veier 68 kg nå og er 170 cm høy. Vil jeg kunne gå ned fire kilo de to første ukene?

Jeg trenger tips til enkle ting som jeg kan spise, trenger ikke så avanserte oppskrifter. Det jeg har fått med meg som er lov er: Grønnsaker, egg, biff, bacon, kjøttdeig, krydder, pølser, rømme, bacongull, koteletter..

Gjelder også sommerkoteletter? kan en spise alle slags grønnsaker utenom mais? Hva annet enkle ting kan jeg spise?

Takknemlig for svar...

Christine81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 18:15   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Trenger litt hjelp

mais, gulrot,potet, de som er "under jorda" er som oftest mest karbo i .

men uansett er det ikke ubegrenset, men det er jo en fin mengde

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 23:33   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt hjelp

Opprinnelig lagt inn av Christine81, her.

Vil jeg kunne gå ned fire kilo de to første ukene?

Det er helt umulig å svare på, det finnes ingen regel for hvor mye man går ned.
De som har mest å gå ned går raskest ned, og stress er en sikker måte å få kroppen til å holde på kilonene. Forøvrig er du normalvektig i følge BMI.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 00:01   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt hjelp

Hei,
Her er en liten kjapp innførings brosjyre for lavkarbo, http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
Her er en matvareguide med oversikt over næringsinnholdet i diverse matvarer, http://www.matvareguiden.no/

Grønnsaker: de som vokser over jorden + løk.
Bacongull: husk å sjekk posen, noen er full av kh.
Pølser: husk at bearbeidet mat ofte inneholder mye kh, men på Meny kan man få tak i ketolysepølser laget av Meny på Stoa i Arendal.
Sommerkoteletter går utmerket.
Husk at salt mat binder vannet i kroppen.
I fjor var det en som samlet de fleste av oppskriftene i et hefte, i tillegg så er det lagt ut masse nye oppskrifter det siste året.
Oppskriftsdelen av forumet finner du her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45
Oppskriftsheftet finner du her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503

Hvor mye du vil gå ned på to uker er veldig individuelt og jo mer man har og ta av jo mer går man ned i begynnelsen. Ser at du har en BMI på 23, som er innenfor normalvekt, og det er en kjensgjerning at de siste kiloene ofte er de vanskeligste å bli kvitt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt hjelp nå Nevrotica Ketolysekuren 5 09-05-09 14:14
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt hjelp her... cathrine Lavkarbo generelt 2 26-02-08 16:36
Trenger litt hjelp her smiley_82 Spørsmål og svar 1 13-02-08 17:00
Trenger litt hjelp tuttelure Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 30-11-07 19:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no