Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Røkelaks og vårløk

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-13, 13:40   #1
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Røkelaks og vårløk

Jeg har lett masse rundt i forumet, og det står mye om røkelaks, men ikke mye om det i forhold til ketolyse. Det står heller ingenting i ketolyseboka. Kan jeg bruke røkelaks i f.eks en fritatta og fremdeles skryte på meg ketolyse?

Og det samme med vårløk. Ikke et pip i ketolyseboka om vårløk enda det er så godt i både fritatta og omeletter osv. Jeg kan bruke det, håper jeg?

Jeg er helt amatør, og skal begynne på ketolyse når jeg bare får handlet inn litt av det jeg trenger

Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 13:57   #2
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Røkelaks og vårløk

Røykelaks er helt ok. Det er salt og kan inneholde noe sukker (se på innholdsfortegnelse). Vårløk har 4 gram kh pr hundre gram. Det funker også bra.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 14:35   #3
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Røkelaks og vårløk

Tusen takk! Da ble jeg ganske så lettet. Fritatta av egg, creme fraiche (eller CC om du foretrekker), litt vann og med vårløk og røkelaks på toppen under et lag med revet ost.... Det er festfrokost det

Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 15:22   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Røkelaks og vårløk

Gjør sport i å alltid sjekke varedeklarasjonen! En fin fingerregel kan være å ikke kjøpe en matvare med mer enn 5 gram karbohydrater når du er på ketogent kosthold. Det meste av kjøttmat (inkludert fisk og fugl) som ikke er farsemat er stort sett safe.
Er det ingen varedeklarasjon (som f.eks. ofte på grønnsaker), sjekk på matvaretabellen.no. Med det sagt kan du spise alle typer løk, og stort sett alt av andre grønnsaker som vokser over jorden. (Men i tillegg også som nevnt løk, sellerirot og et par andre rotgrønnsaker jeg ikke kommer på i farta).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 18:53   #5
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Røkelaks og vårløk

Tusen takk for tipset, Photobscura! Det var jo genialt Men gir vel kanskje mer en pekepinn enn "harde fakta"? Det ble jo nevnt her inne bl.a at røykelaks inneholder sukker. Det vil jo automatisk gi produktet noe karber? I lista står røykelaks oppført med 0 karb, men med sukker i blandinga må det nødvendigvis gi noe?

Men ja: Et godt tips er å lese varedeklarasjoner. Jeg må jo det uansett i og med at jeg må ha glutenfri og gjærfri kost, så jeg har svart belte i varedeklarasjoner. Nå har jeg bare enda en ting å se etter

Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 19:04   #6
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Røkelaks og vårløk

Kan inneholde sukker. Det har lite å si på kh, fordi det som regel blir under 1 uansett.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 21:49   #7
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Røkelaks og vårløk

Ja da er det jo ikke så mye å mase med Under 1 skal jeg akseptere hehehe.

Jeg er bare litt opptatt av å få dette skikkelig "på stell" i og med at hvis man skal gå på denne kuren, så må det gjøres helhjertet, og da mener jeg at jeg bør få mest mulig fakta på bordet først

Jeg leser boka, og matvaretabellen.no var jo bare super duper genial

Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 11:11   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Røkelaks og vårløk

Stemmer. Både i røykelaks og f.eks. bacon kan produsentene finne på å putte litt druesukker e.l. i for konserverende effekt, man sjelden så mye at det må merkes. Alt under 1 gram trenger ikke å deklareres. Så selv om det er en liten uting av prinsipp, så utgjør det egentlig liten om noen forskjell for noen å spise det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiskekaker med vårløk (bilder) Makronella Middag 2 15-02-11 13:06
Vårløk Madeleine Spørsmål og svar 5 03-12-10 22:39
Kh på bønnespirer og vårløk? supha Lavkarbo generelt 0 30-03-08 17:31
Vårløk, samme kh innhold som løk? Budeia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 21-03-08 19:00
Hva er kh i vårløk? nita58 Ketolysekuren 14 28-09-06 23:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no