Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Personlig kosthold og sønn på 2 år

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-13, 01:05   #1
Tempezt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 2
Tempezt er på en erverdig vei

Personlig kosthold og sønn på 2 år

Hei jeg lurer på om det er skadelig for min sønn på 2år og spise samme lavkarbo middager som jeg gjør med tanke på fett inholde , han får poteter/pasta O.l. I sin mat men maten har et samme fettinhold som i min, bør jeg lage 2 forskjellige middager eller er det jeg spiser inkludert karbs forsvarlig?

__________________
Svette er fett som forlater kroppen -no pain no gain!
Tempezt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 01:29   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2år

Jeg har en toåring som spiser ca det samme som oss. Han er i kjempeform og ligger forran utviklingsskjemaet (burde ligget bak siden han er prematur). Velg langsomme karbohydrater der du kan (fullkornspasta og ris), og grovt brød o.l. Husk at fett er essensielt for at hjernen skal utvikle seg.

Min er forøvrig en lavkarbounge helt av seg selv spiser helst majones rett fra tuben, elsker bær og tyrkisk yoghurt og spytter ut brødet hvis han kan.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 18:39   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2 år

Hvis ungen din går i barnehagen så proppes han uansett full med karbohydrater dagen lang, så du trenger egentlig ikke tenke på noe ekstra til middag i det hele tatt. Gi han det du spiser.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 22:08   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2 år

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvis ungen din går i barnehagen så proppes han uansett full med karbohydrater dagen lang, så du trenger egentlig ikke tenke på noe ekstra til middag i det hele tatt. Gi han det du spiser.

Det tenkte jeg også. Lavkarbomat er sunt for alle uansett alderen. Barn har ikke behov for streng karbokontrol så de kan godt spise mye frukt og grønt. Men det de ikke har behov for er stivelsen og industrimat. Så barna kan på lang vei spise det samme som oss

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:10   #5
Tempezt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 2
Tempezt er på en erverdig vei

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2 år

Takk for flotte svar

__________________
Svette er fett som forlater kroppen -no pain no gain!
Tempezt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:59   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2 år

ifølge min ernæringsbok har barn større behov for fett enn voksne så ikke tenk på det. Jeg kjenner en gutt som elsket røkelaks da han var 3 år. Gomle-gomle. Sønnen min på 7 sin favorittmiddag er kyllingfilet, gulost og friske, rå grønnsaker. Det samme som meg. Det er gøy at han foretrekker sunn mat. Tror mange velger det beste(sunne) om de får valget. I matpakka har han ofte to kokte egg og en neve nøtter.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:54   #7
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2år

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Min er forøvrig en lavkarbounge helt av seg selv spiser helst majones rett fra tuben, elsker bær og tyrkisk yoghurt og spytter ut brødet hvis han kan.

Jeg var også sånn, men mamma var dessverre omvendt Ble mye brød med såvidt litt pålegg på. Husker jeg åt opp brødet raskt og lot pålegget ligge igjen så jeg kunne "kose meg" med det på slutten av måltidet

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ekstremt tynn sønn Vibeke-67 Generell diskusjon 28 14-12-11 00:21
Skal feire bursdag til min sønn idag, hva gjør jeg sejla Ketolysekuren 5 06-09-09 21:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no