Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til nybegynnere

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-09, 18:02   #151
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Holder på med en lavkarbo blogg, men nybegynnertips og min utvikling. hadde vært hyggelig med litt besøk.

www.lavkarbo.wordpress.com

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:42   #152
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Charl8, her.

Holder på med en lavkarbo blogg, men nybegynnertips og min utvikling. hadde vært hyggelig med litt besøk.

www.lavkarbo.wordpress.com

Linken virker ikke, jo!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:54   #153
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Linken virker ikke, jo!

Nå virker den

www.lavkarbo.wordpress.com

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:57   #154
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Charl8, her.

Nå virker den

www.lavkarbo.wordpress.com

Sånn ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:27   #155
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Tips til nybegynnere

Flott, Kitt.
Har vert inne og titta litt. Har bookmarka
Lykke til.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 14:32   #156
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Så fin blogg, Charl8!!! Har vært inne å skrevet litt

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 14:44   #157
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Tips til nybegynnere

Æh... mente Charl8

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 23:35   #158
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei
Cool

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det med å unngå søtstoffer er nok ment for de som skal til med induksjon eller lignende for første gang. De aner jo ikke hvordan kroppen reagerer på de ulike stoffene og bør derfor ligge unna den aller første tiden. Du har jo gjort dette før og vet at du ikke reagerer, så du kan bare fortsette som du har gjort.

Må ut og lete etter sukkerfri gele!

Betyr d at jeg kan drikke pepsi max om 14 daga?????
Har en litt vanskelig kveld hær me bare vann

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 22:34   #159
MalinLarsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 38
Innlegg: 1
MalinLarsen er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

jeg er helt ny innenfor denne type metode å få vekk noen kilo på og har hundrevis av spm noen som har noen tips om hvor jg kan lese meg opp eller noen som har lyst til å hjelpe meg ?

MalinLarsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 23:56   #160
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Litt vanskelig å gi noen anbefaling når du ikke har bestemt deg for noen filosofi, men du finner myyyye om lavkarbo her inne, da!

Du kan jo begynne med å titte på denne siden!

Se under Kostholdsfilosofier!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 16:54   #161
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Tips til nybegynnere

jeg er ny her , og lurte på hva max inntak av karbohydrater er ?

kan bli vanskelig på dagene, når jeg har og spise det jeg får til middag ( bor hjemme, og har ikke noe "nei" og si til maten.. hvis jeg vil bo noen steder)

og hjemme blir det MASSE karbo.. så jeg prøver heller få ved frokost, lunch osv , men hva er max jeg skal ha for og ikke.. gå opp , men andre veien ?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:57   #162
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Jeg er helt nybegynner, hvilken bok er det snakk om? Fikk beskjed om å holde meg unna stort sett alle melkeprodukter med unntak av litt kesam, er dette rikktig?

martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:01   #163
Charlotte88
Medlem
 
Charlotte88 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 35
Innlegg: 62
Charlotte88 er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Charl8, her.

Holder på med en lavkarbo blogg, men nybegynnertips og min utvikling. hadde vært hyggelig med litt besøk.

www.lavkarbo.wordpress.com

Hadde litt problemer med den forrige bloggen så jeg har lagd en ny.

www.lotteslchf.wordpress.com

__________________
77, 76, 75, 74, 73, 72 , 71, 70, 69, 68, 67, 66, 65, 64, 63, 62, 61, 60, 59, 58, 57, 56, 55
Journalen min
Charlotte88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 02:29   #164
Grasa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 32
Innlegg: 3
Grasa er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Tusen takk, dette trenkte jeg virkelig!

Grasa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach dietten Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 14:49   #165
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

jøss høres jo ganske ille ut da!
jeg hadde magesår da jeg var 23, og var mildt sagt litt bekymret for at den en del større mengden av fett i lavkarbokosten i forhold til hva jeg spiste før skulle trigge det. men det helt motsatte skjedde. magesåret har "holdt kjeft"i i hvert fall et par måneder nå!
eplecidereddik husker jeg man skulle drikke for å øke forbrenninga eller noe.

det sammme opplever jeg ,magesåret er helt fint så lenge jeg holder meg til lavkarbo,,spiser jeg mye karbo er det sure oppstøt med en gang

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 22:34   #166
Hengebuksvinet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 52
Innlegg: 44
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Hei!

Jeg er en lettere forvirret nybegynner som lurer på om noen kan oppsummere forskjellene på Atkins, Lindberg, Ketolyse og Foseid ( spis deg slank uten sult ).

Det virker som om det egentlig går ut på det samme, altså lite karbohydrater og mye fett og proteiner.
Det er kanskje en forsjell på hvor grensa på antall karbohydtater går samt at noen har restriksjoner på antall kalorier.

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 23:16   #167
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til nybegynnere

Grensa på karbohydrater finner man som regel ut etter å ha holdt på en stund, men om man har mye overvekt kan det virke som om en skaldeman-variant er mest effektiv (minst karber).

Det er det samme alt sammen - stort sett, da. Foseid har ikke så mye fett i maten, Lindeberg har en veldig liberal lavkarbo - med høyere karboinnhold (jeg synes Lindeberg passer best som vedlikehold). Atkins driver jeg å leser nå og har ikke satt meg helt inn i det. Ketolysekuren har 15 g karber pr. dag. Også er det fellesbetegnelsen på alt: LCHF (Low Carb High Fat). LCHF har opp til 60 karber pr. dag. Nedre grense finnes ikke - man finner ut hvor mye man tåler etter en stund.

Det er ikke mye proteiner som du nevner - det blir det samme som vanlig. Men, prinsippet er å bytte ut karbohydrater som brensel med fett.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 15:29   #168
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til nybegynnere

Hvor mye tilsvarer sånn ca 60 karber for dag?

Spiste nettopp 50 g Bocca 70 %, bestod av ca 30 karbohydrater, dvs ca 15 karber. Betyr det at jeg kan spise dette? Men kanskje ikke sammen med andre matvarer da, eller? Blir litt forvirret. Har prøvd å holde meg til en proteinkilde som fisk, kylling, kjøtt eller egg, og i tillegg spist mye grønnsaker og salat. Så har jeg i tillegg pøst på med litt olje (oliven eller raps - siden jeg har fulgt Fedon).

Nå har jeg ikke merket noe vektnedgang, og heller ikke magemålet er endret. Men likevel føles magen mye mindre, og den ser ikke ut som en ball lengre, men ser mer normal ut. Så i så måte er jeg fornøyd med utviklingen. Men jeg vil ned noen kg, og er derfor nå veldig i tvil hva jeg skal velge...kanskje jeg bare må være tolmodig? Trener også jevnt styrke og noe kondisjon.

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 14:58   #169
Falskeblomster
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 3
Falskeblomster er på en erverdig vei

Trenger hjelp!

Finnes der noe sted, en oversikt over hva man kan spise?
Sliter økonomisk, og sliter samtidig med en forferdelig overvekt, så må derfor prøve med lavkarbokur, utifra hva jeg allerede har i huset!!

Noen som vet?

Falskeblomster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil lære en ny filosofi Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 15:05   #170
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Falskeblomster, her.

Finnes der noe sted, en oversikt over hva man kan spise?
Sliter økonomisk, og sliter samtidig med en forferdelig overvekt, så må derfor prøve med lavkarbokur, utifra hva jeg allerede har i huset!!

Noen som vet?

Gå inn på denne siden og klikk lchf på 3 min.
Veldig grei innføring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 16:14   #171
Falskeblomster
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 3
Falskeblomster er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Tusen Takk!

Fant også en side som viser innholdet i matvarer, dersom jeg bevist velger matvarer med mindre enn 1,5 karb, jobber jeg da rette veien?

Falskeblomster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil lære en ny filosofi Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 16:17   #172
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Falskeblomster, her.

Tusen Takk!

Fant også en side som viser innholdet i matvarer, dersom jeg bevist velger matvarer med mindre enn 1,5 karb, jobber jeg da rette veien?

Jeg ville nok ikke vært fullt så streng. Under 5 burde være bra i massevis, ellers er det jo en masse grønnsaker man ikke kan spise!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 15:28   #173
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til nybegynnere

Jeg fant denne tabellen som jeg syns virker veldig nyttig for meg ihvertfall.

http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp?ID=J

Dere som har vært her har den kanskje fra før??

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 21:28   #174
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Jeg er litt irritert i dag, fordi jeg ikke gikk ned noe den sisste uka. Hadde gått ned på fredag, og opp igjen i dag.

Jeg drakk endel rødvin og et par drinker på fredag, og spiste dårlig både fredag og lørdag, men slo ut positivt på ketostix. søndag spiste jeg neon ekle rett på grillen koteletter, som var alt for salte syns jeg da.

Skjønner jo at de er min egen feil som har rota det til, så i dag har jeg vært i ferskvaren å kjøpt ribbebiter og kyllinglår og putta i frysa for å ha til mellom måltider... Men jeg er jo nesten aldri sulten mere, kan vekta stoppe opp om man spiser for lite..?

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 22:00   #175
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Nuppe, her.

Jeg er litt irritert i dag, fordi jeg ikke gikk ned noe den sisste uka. Hadde gått ned på fredag, og opp igjen i dag.

Jeg drakk endel rødvin og et par drinker på fredag, og spiste dårlig både fredag og lørdag, men slo ut positivt på ketostix. søndag spiste jeg neon ekle rett på grillen koteletter, som var alt for salte syns jeg da.

Skjønner jo at de er min egen feil som har rota det til, så i dag har jeg vært i ferskvaren å kjøpt ribbebiter og kyllinglår og putta i frysa for å ha til mellom måltider... Men jeg er jo nesten aldri sulten mere, kan vekta stoppe opp om man spiser for lite..?

Godt spm. Jeg også er veldig mett hele tiden og spiser mye mindre enn i begynnelsen. Ca 2 måltid + mellom måltid er nok for meg nå. Men vekta har gått jevnt ned nå de siste dagene, så føler at det fungerer likevel.

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
nybegynner


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Noen tips om Atkins-isen? Får det ikke til! donjuanwannabe Kake/dessert og snacks 4 27-02-04 15:44
Vårt kosthold ser ut til å bli mer anerkjent Skorpia Lavkarbo generelt 3 23-02-04 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no