Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

"Bivirkninger"

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-12-11, 23:50   #1
TomleTone
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 20
TomleTone er på en erverdig vei

"Bivirkninger"

Hvilke "bivirkninger" opplever dere dersom dere får sukker i kroppen når dere går på lavkarbo?
I dag tok jeg meg en liten julekake, og sliter med hodepine og kvalme. På julaften tolk jeg og bittelitt søtsaker, og fikk samme reaksjon. Er dette vanlig?

Også lurte jeg på om de er normalt å få fettavføring av lavkarbo?

TomleTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:56   #2
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: "Bivirkninger"

Jeg blir nesten fyllesjuk. Litt avhengig av hvor mye sukker jeg spiser. Ekkel følelse.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:57   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Bivirkninger"

Ja det er helt vanlig å få reaksjon på sukker. Jeg får mageknip, gjerne dagen etter inntak av høykarbomat eller sukker.

Vet ikke om man får fettavføring. Har ikke hatt det....tor jeg

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 10:50   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Bivirkninger"

Opprinnelig lagt inn av TomleTone, her.

Også lurte jeg på om de er normalt å få fettavføring av lavkarbo?

Ja, om du spiser mer fett enn det kroppen klarer å håndtere så får man det. Det kan være galleblæra som ikke henger helt med i svingene, eller det kan rett og slett være mer fett i kosten enn det du trenger.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 11:04   #5
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: "Bivirkninger"

Hei! Jeg begynner å skjelve når blodsukkeret er på vei opp og det kjennes ut som om hjernen blir varmere. Når jeg snakker kjennes det ut om ikke tungen klarer å henge med. Veldig ubehagelig!
Dagen etter slår morgenen til...

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 11:23   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: "Bivirkninger"

Jeg får skikkelig hjertebank, blir trøtt og generelt rar og uvel i formen. "Fyllesjuk" er forsåvidt ikke så gærn beskrivelse, nei..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 12:52   #7
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: "Bivirkninger"

Av litt kan jeg bli susete i hodet, lett svimmel og så trøtt. For meg virker det som om hvitt hvetemel er verre enn sukker, og komboen en killer.

Av mye får jeg hjertebank, blir ganske svimmel og generelt ubehag i kroppen.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 19:43   #8
TomleTone
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 20
TomleTone er på en erverdig vei

Sv: "Bivirkninger"

Ikke flott å høre folk får bivirkninger, mem veldig godt å høre at det er "normalt".
Tåler jo ingen ting utenom det normale Lavkarbokostholdet..... Lett å ikke sprekke da.
Men tydelig kroppen har sliti led sukkeret i alle år, for etter 2dager med ny kost, ble livet mitt totalt forandret til det positive.

TomleTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
bivirkninger


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
"Bivirkninger"? konepone Ketolysekuren 8 11-04-05 17:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no