Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Alkymisten- Paulo Cohello

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-04, 12:58   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Alkymisten- Paulo Cohello

Alkymisten, av Paulo Cohello.
Leser den for n`te gang... Den er bare kjempegod. Historien er herlig å lese og når det gjelder filosofien i historien så stemmer den veldig overens med min livsfilosofi, og jeg ser stadig nye ting i boken ettervert som jeg utvikler meg selv også.

Det er en fabel om en gutt som satser alt for å følge drømmene sine, og hvordan universet støtter ham i ferden og gir ham tegn, og hvordan det sitter ham på prøve når han er i ferd med å oppnå drømmene sine for å være helt sikker på at han er i stand til å takle å oppnå det han drømmer om.

Det er en bok jeg mener alle mennesker bare MÅ lese.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-07-04, 13:11   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Helt enig, Lise. En liten bok med et meget STORT innhold.

En utrolig forfatter og denne boken er helt spesiell. Så enkel i historien at en nesten ikke kan tro at den har noe for seg
Jeg har også lest den flere ganger, noe nytt å lese ut av historien hver gang
...ikke dårlig de andre bøkene hans heller....

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 02-07-04, 13:15   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Jeg har kjøpt den som lydbok jeg! Men har ikke hørt hele den første CD'n enda engang.....for jeg sovner..... Men jeg har stor tro på boka - har hørt så mye bra!


__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-07-04, 13:43   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

...ikke dårlig de andre bøkene hans heller....

Ikke sant!!??!

Hvilke du har lest da? Og hva synes du?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-07-04, 13:59   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Nå skal jeg kjøpe den boka! Er sugen på utviklende litteratur om dagen. Lesing er jo en fin ting å bruke en sykemelding til. Mitt problem er at jeg leser hele boka på ei natt når jeg først begynner. Og så blir jeg sliten dagen etterpå, og tenker at det skal bli leeenge til neste bok.... Men der har dere meg i et nøtteskall: Alt eller ingenting... Det gjelder mat, husvask, lesing m.m. Erkjennelse er første skritt til helberedelse .

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 02-07-04, 14:04   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Mitt problem er at jeg leser hele boka på ei natt når jeg først begynner. Og så blir jeg sliten dagen etterpå, og tenker at det skal bli leeenge til neste bok.....

Kan love deg...denne bruker du ikke hele natta på... Fort gjort å lese, men gir så mye i tillegg....maaaaasse næring til andre tanker om sin egen vei osv...
Meget enkel story...

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 02-07-04, 14:06   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Lesing er jo en fin ting å bruke en sykemelding til. .

..og dette været og da så..nå lyner det i Oslo....og pøsregner...

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 13-07-04, 20:44   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Nå har jeg lest Alkymisten. Hadde store forventninger. Min første reaksjon var "Hæ? Var det det? Var det noe jeg gikk glipp av?" Men etterhvert som tiden går etterpå, så merker jeg at jeg tenker mye på boka. At den er dyp, at den gav meg noe. Ikke umiddelbart, men sånn litt etter litt. Jeg tar meg i å tenke "Hva er mine drømmer?" osv. Så jeg skal fordøye den litt til, og så skal jeg lese den på nytt om noen uker.
Han skriver som en kunstner.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 13-07-04, 22:42   #9
winterblue
Nytt Medlem
 
winterblue sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 9
winterblue er på en erverdig vei

Føyer meg i rekken av de som synes Alkymisten er ei bra bok. Det er en bok som man må la synke inn, men det er vel på en måte noe av det som er så bra med den . Vakre ord og en god norsk oversettelse er det også. Er selv nettopp ferdig med "11 minutter" som Coelho også har skrevet, og anbefaler den til de som føler for ettertenksomme ord om kjærlighet og en del til, i regnværet...

winterblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert Svar med sitat
Gammel 14-07-04, 17:05   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ved elven piedra satt jeg og gråt.

Hva handlet 11 minutter om da?


Jeg har nettopp lest "ved elven piedra satt jeg og gråt" av Paulo.
Det var en vakker men litt rar kjærlighetshistorie sterkt preget av det religiøse,- kansje mest en ekstrem katolisme...
Facinerende, gripende og herlig å lese... Men litt rar..

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 17:03   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Veronica decides to die

En utrolig bok.. Anbefales på det varmeste.

Også har jeg lest Alkymisten da, den er også veldig bra.. ja, egentlig alt han er skrevet er kjempebra

Har også lest den om den gullbarren.. husker ikke hva den heter i øyeblikket

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 17:10   #12
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Alkymisten er bra. Og passer godt sammen med 'Livskvalitet' og 'Lev her og nå' i tematikk og livsfilosofi. Men de utfyller hverandre i form og vinkling.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no