Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Humoristiske bøker a la Erlend Loe og Knut Nærum?

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-05, 11:15   #1
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Humoristiske bøker a la Erlend Loe og Knut Nærum?

Mannen min og jeg har høytlesning for hverandre før vi legger oss om kvelden - noe vi begge synes er kjempekoselig. Jeg leser og han er ivrig lytter. Vi har til nå lest alle bøkene til Erlend Loe, og synes L var kjempemorsom, Naiv. Super var grei og fakta om finland dårlig. Vi liker også Knut Nærum og den type humor. Noen som har noen tips på flere bøker til oss - med litt humor i???
Tusen takk for hjelp, iallefall

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 12:04   #2
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av konepone

Mannen min og jeg har høytlesning for hverandre før vi legger oss om kvelden - noe vi begge synes er kjempekoselig. Jeg leser og han er ivrig lytter. Vi har til nå lest alle bøkene til Erlend Loe, og synes L var kjempemorsom, Naiv. Super var grei og fakta om finland dårlig. Vi liker også Knut Nærum og den type humor. Noen som har noen tips på flere bøker til oss - med litt humor i???

Opprinnelig lagt inn av konepone

Tusen takk for hjelp, iallefall



Kanskje prøve Are Kalvø..Syden,feks. Han er jo morsom.
Eller Øyvind Thorsens fortellinger :de er jo til å få latterkrampe av.

To bøker jeg syns er sinnsykt festilge er Tommy Sørbøs Norsk kunsthistorie;en kladd
og Europas filosofihistorie;en kladd.

Her er bilder/omtale:


Boken gir deg svar på alle de filosofiske spørsmål du aldri har våget å stille. Forfatteren avslører hva som skjer når de tre erfaringsfilosofene Hume, Berkeley og Locke skal ha seg pølse med brød og rekesalat, hvorfor Kants begrep "das Ding an sich" er blitt ubrukelig etter at en gjest ble kastet ut fra en restaurant i Skien i 1980, og ikke minst : Kan et menneske le og bli klokt på samme tid? © FS Informasjonstjenester





Dette er boken for de som fremdeles bare får streker ut av Jan Groths streker, men som er nysgjerrige på resten av kunsthistorien. Forfatteren avslører hvorfor Lars Hertevig bare tenkte på sex, hvordan Edvard Munch holdt på å bukke under for onani og hva som er sammenhengen mellom Jakob Weidemann og blinklyset på Folkevogna. © FS Informasjonstjenester



HYLENDE FESTLIG!!

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 19:55   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Uten å mene å fornærme noen, - jeg syns Bibelen 2 av Are Kalvø, med illustrasjoner av Steffen Kverneland, var hysterisk morsom. Men nå har jeg en litt rar sans for humor. Hvis du liker humor men litt mer koselig, så er "En liten og en små" og "Slipp ham inn" av Kjell Aukrust veldig koselige å lese.... "Berus Eder" av Odd Børresen - og "Det norske folks bedrøvelige liv og historie" av samme mann...

Skal komme innom om jeg kommer på fler som egner seg for høytlesning.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 09:26   #4
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Tusen takk for tips!!!

Skal på biblioteket i dag, så da skal jeg skrive ned disse - glemte å legge til at jeg har lest Are Kalvø også, og jeg synes også Bibelen 2 var hysterisk morsom....han er veldig morsom, men jeg er ikke flink til å lese nynorsk høyt.. he he..det blir kanskje morsomt i seg selv....å høre meg prøve meg på nynorsk..
Alle forslag er notert, nå blir det mye å bære fra biblioteket!! Elsker bøker

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 10:02   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg har ingen tips til deg. Ville bare innom og si at de er en koselig aktivitet å lese høyt for hverandre! Så flinke dere er!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 17:02   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kom plutselig på at jeg har "Doppler" av Erlend Loe i bokhylla, men jeg har ikke rukket å lese den enda. Den fikk god kritikk da den kom ut. Du kan jo sjekke den og på biblioteket ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no