Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Knall Pizza med Nannah sitt solsikkebrød

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-10, 22:30   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Knall Pizza med Nannah sitt solsikkebrød

I dag ble en litt hektisk dag -trodde jeg skulle bli ferdig med det jeg skulle mye tidligere og der med og rekke og handle og lage en bedre middag. Isteden ble det bare rett hjem rimelig sliten og ingen tanke på butikk og handling før sulten begynte gnage- og alt vi hadde var i frysen. Mannen mente pizzabakeren, sønnen mente pasta, men ingen av de passer når man endelig er back on track på ordentlig. Likevel pizza tanken satt seg litt fast - så da gjør man som følgende ; mann og sønn får pasta og begge er strålende fornøyd og mor starter eksperimenteringen.

Etter å ha prøvd Nannah's solsikkebrød for leden og syns det var topp -gikk jeg til innkjøp av flere pakker solsikkekjerner og malte opp på mandelkvernen og oppbevarer det i tupperware boks. Siden jeg har nok av "mel " i skuffen lager jeg brød-deigen jeg den er litt løs for min smak og jeg spanderer en god skje mer med de malte solsikkekjernene (melet )

og jeg får en fast og grei deig til pizza . Ca 1/3 del av deigen smører jeg tynt ut på bakepapir kledd plate, resten blir et brød.



Deretter var jeg desverre nødt ti å ty til litt ketchup siden det ikke var et fnugg av tomat purre` i hus - men det fikk bare stå sin prøve -så neste steg var ketchup, finsnittet purre og godt med oregano


Neste der igjen et godt lag med revet ost - ja jeg liker osten som neste innslag :




Så snadderet : Tynne skiver av spekeskinke og noen sorte oliven kuttet i skiver - samt noen dråper chili olje

og deretter i ovnen - 225 grader og tiden er jeg ikke helt sikker på for måtte forlenge -og glemte klokka -fulgte bare med



Ferdig resultat :



Som du ser hadde jeg et par tynne deig biter som stakk ut og ble svidd- bare å fjerne

Slett ikke dum pizza -bunnen hadde jo en litt annen smak, men langt fra avskrekkende - jeg syns det var greit å ha den ganske tynn for den blir litt myk på en måte men den var GOD og smakte pizza . Ikke siste gangen jeg lager denne - Rask å hive sammen deigen - bestemmer selv størrelsen -er nok nok til fylle stekebrettet omen vil ha en stor porsjon. Mannen fikk og smake en bit og han og mente det var absolutt brukbart han også. Så dermed kan jeg fastslå : første eksperimentet var en suksess - og langt fra siste gang det blir laget sik pizza her i huset.

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:03   #2
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Knall Pizza med Nannah sitt solsikkebrød

Oi, denne må jeg prøve ut en gang, spesielt hvis jeg skal lage større enn til bare en person.

Ser snadder ut

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:06   #3
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Knall Pizza med Nannah sitt solsikkebrød

Ja den er absolutt grei om en skal lage til mange, men du kan og gjøre som jeg gjorde -lagebrød av resten -Fint med brød til søndags frokosten i morgen

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza! Ziggy Optimal Ernæring 42 02-09-10 12:33
Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza! Anka Middag 31 05-02-09 23:08
Mums solsikkebrød mum Bakst 0 02-09-08 11:42
Jeg synes denne var knall-morsom! Summer Nyheter / media 4 04-07-06 23:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no