Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 17:25   #1
Pombagirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 27
Pombagirl er på en erverdig vei

Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Heisann
Er det flere som har opplevd at menssyklusen blir forstyrra når man er i ketose? Har dere opplevd at den blir forsinket et par uker??
Er litt redd jeg allerede er gravid, for da kan jeg jo ikke fortsette med å være i ketose...
Men noen som har opplevd forsinkelser i syklusen etter kurstart?
Jeg har vært på kur i 2, 5 uke

__________________
04.01 -start
11.01 - minus 2 kg
18.01- pluss 500 gram
Første delmål: 10 kg!!
Totalt: minus 1,5 kg
Pombagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 17:47   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Ketolyse lager krøll på hormonene dine! Nei, forresten ikke krøll, retter opp i hormonene dine!
Mange av oss opplever surr med syklus, endrede blødninger etc. Er helt normalt og kroppen som strever med å komme i riktig rute!

Retter seg som regel neste runde!

Er du gravid, snakk med Megvel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:56   #3
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Her er det ihvertfall fullt kaos med sykluser og styr
Jeg har ikke hatt mensen siden fødsel for 6 mnd siden, men den kom med et brak da jeg begynte på denne kuren.. Og den hadde ikke tenkt til å forsvinne med det første heller.....

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 19:00   #4
clovek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: rogaland
Innlegg: 18
clovek er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

hehe, sånn e det her og, har ikke hatt noe serligt mensen de siste 5 åra pga hormonspiralen så nå etter 1 1/2 veke på denne kuren. vips der va den både en gang og 2 på ei veke. selv om den bare vare en dag om gange.. men det er så mye bedre å være uten ... :P

__________________


clovek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:06   #5
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av Pombagirl, her.

Heisann
Er det flere som har opplevd at menssyklusen blir forstyrra når man er i ketose? Har dere opplevd at den blir forsinket et par uker??
Er litt redd jeg allerede er gravid, for da kan jeg jo ikke fortsette med å være i ketose...
Men noen som har opplevd forsinkelser i syklusen etter kurstart?
Jeg har vært på kur i 2, 5 uke

Hvor mye forsinket er du? Har du vanligvis regelmessig syklus?
Om du er mer en 3-4 dager over tiden ville jeg tisset på en annen pinne enn den sedvanlige ketostix om jeg var deg.
Ved stress og påkjenning er det eggløsning som blir forsinket, ikke selve menstrusjonen som mange tror. Man får som regel mensen 12-14 dager (dette varierer fra kvinne til kvinne) etter man har hatt eggløsning, og denne perioden er i all hovedsak konstant fra syklus til syklus.
Jeg er rimelig sikker på at oppstart på en slik diett som dette kan utsette selve eggløsning, isåfall er du jo ikke forsinket enda. Men om du hadde eggløsning rett før du startet på diett så er du i realiteten forsinket og det er sannsynlig at du er gravid.
Jeg ville tisset på en pinne om jeg var deg.


Jeg spurte i den andre tråden, og limer derfra:
Jeg synes det er helt creepy hvor mange det er som får forstyrret og unormal syklus på lavkarbo. Bekymringsverdig nesten.
Er det ingen som vet hvordan lavkarbo har en effekt på den kvinnelige hormonelle balansen og hvorfor? Da tenker jeg spesielt på eggløsning, lutealfase, progesteron, FSH, LH og østrogen.
Dere vet jo ALT annet her inne!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:30   #6
karbokristina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 40
Innlegg: 25
karbokristina er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Jeg har og hatt tull med menstrasjonssyklusen, har hatt mensen nå sammenhengende i to uker, og jeg pleier ALDRI og gå over 6 dager, kan nesten stille klokka etter når menstrasjon min starter og stopper. Så jeg synes det er litt rart å ha mensen nå i to uker! Og når skal det stoppe?! og er det sunt å blø så lenge? Lurer på om jeg skulle tatt litt hjerntabletter, for merker at jeg er litt slappere enn vanlig.. hmmm.... får håpe noen her har gode erfaringer på dette...

karbokristina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:38   #7
Pombagirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 27
Pombagirl er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Tusen takk for gode svar
Hadde nok eggløsning ( iallefall etter syklusen) før jeg startet på kuren, ja.. Testet i stad og den var svakt positiv, så er sannsynligvis gravid, ja... SKal ta en til i morgen for å være heelt sikker (litt vanskelig å tro på nå som vi har prøvd i to år..)
Har nesten ikke lyst til å være gravid nå som jeg har funnet en genial slankekur, men....
Var det slik at jeg kunne fortsette på Lindberg??
Off.. enda en kur å sette seg inn i.....

__________________
04.01 -start
11.01 - minus 2 kg
18.01- pluss 500 gram
Første delmål: 10 kg!!
Totalt: minus 1,5 kg
Pombagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:43   #8
Jenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 43
Jenta er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

min ble forsinket i 2 uker ganske nøyaktig.. og min syklus har vært å stille klokken etter...

Jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:48   #9
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av karbokristina, her.

Jeg har og hatt tull med menstrasjonssyklusen, har hatt mensen nå sammenhengende i to uker, og jeg pleier ALDRI og gå over 6 dager, kan nesten stille klokka etter når menstrasjon min starter og stopper. Så jeg synes det er litt rart å ha mensen nå i to uker! Og når skal det stoppe?! og er det sunt å blø så lenge? Lurer på om jeg skulle tatt litt hjerntabletter, for merker at jeg er litt slappere enn vanlig.. hmmm.... får håpe noen her har gode erfaringer på dette...

Ja, du bør definitivt ta jerntilskudd om du har blødd så lenge. Jeg tar jerntilskudd når jeg har vanlig menstruasjon også jeg. 2 uker sånn helt ut av normalen synes jeg er veldig rart og jeg hadde nok tatt kontakt med legen min for en grundigere forklaring på hva det er som skjer. Mulig jeg er hysterisk, men jeg har aldri blødd i to uker sammenhengende.

Opprinnelig lagt inn av Pombagirl, her.

Tusen takk for gode svar
Hadde nok eggløsning ( iallefall etter syklusen) før jeg startet på kuren, ja.. Testet i stad og den var svakt positiv, så er sannsynligvis gravid, ja... SKal ta en til i morgen for å være heelt sikker (litt vanskelig å tro på nå som vi har prøvd i to år..)

En svak positiv er positiv! Som på ketostix så er utslag utslag. Disse testene er ganske bombesikre, en ytterst sjelden gang gir de en falsk negativ, men positiv er positiv! Gratulerer!
Lindberg er vel veien å gå når man har parasitter i kroppen ja.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:54   #10
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av Jenta, her.

min ble forsinket i 2 uker ganske nøyaktig.. og min syklus har vært å stille klokken etter...

Å være forsinket et par uker synes jeg ikke er så oppsiktsvekkende om det er i forbindelse med oppstart av dietten. Å gå i ketose er jo en ekstra påkjenning på kroppen, og da kan eggløsningen bli utsatt uansett hva som er årsaken til selve påkjenningen. Mange opplever det samme med stress, sykdom, psykisk press osv. Så en lengre syklus eller to i forbindelse med oppstart er ikke spesielt bekymringsverdig nødvendigvis.
Men når det fortelles om uregelmessige blødninger og blødninger over tid begynner jeg å lure på hva det er som skjer. En i den andre tråden fortalte at hun hadde blødd sammenhengende i ni uker!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 22:28   #11
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

huff... liker ikke tanken på at mensen skal plutselig begynne å tulle... Håper det ikke skjer meg! Tenker at det ikke er bra for meg med kluss i syklusen, siden jeg og sambo prøver med å bli gravide...huff dette liket jeg ikke nei...

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 22:28   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

En i den andre tråden fortalte at hun hadde blødd sammenhengende i ni uker!

Men det var da vel når hun hadde startet opp med minipillen, ikke i forbindelse med ketolyse?

Kopiert fra den andre tråden:
Før jeg begynte med p-ring skulle jeg egentlig sette inn p-stav i armen. Heldigvis ville ikke legen min gjøre dette før jeg hadde testetet ut hvordan kroppen reagerte på disse hormonene. Han gav med Cerazette som visst nok fungerer likt som p-staven. Jeg blødde i 9 uker i strekk, så dette var helt uaktuelt for meg. Jeg hadde derfor prøvd ut Cerazette før en eventuell innsettelse av p-stav. Bare et tips

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 00:16   #13
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men det var da vel når hun hadde startet opp med minipillen, ikke i forbindelse med ketolyse?

Jeg snakker om denne tråden. Der er det mange som forteller om ubalanse i syklusen, og/eller uregelmessige og lange blødninger ved omlegging til lavkarbo.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 08:20   #14
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

huff... liker ikke tanken på at mensen skal plutselig begynne å tulle... Håper det ikke skjer meg! Tenker at det ikke er bra for meg med kluss i syklusen, siden jeg og sambo prøver med å bli gravide...huff dette liket jeg ikke nei...

Den tuller ikke, den stabiliserer seg
Det er mange som opplever å få økt fruktbarhet etter at de har begynt med lavkarbo!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 08:34   #15
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av Pombagirl, her.

Tusen takk for gode svar
Hadde nok eggløsning ( iallefall etter syklusen) før jeg startet på kuren, ja.. Testet i stad og den var svakt positiv, så er sannsynligvis gravid, ja... SKal ta en til i morgen for å være heelt sikker (litt vanskelig å tro på nå som vi har prøvd i to år..)
Har nesten ikke lyst til å være gravid nå som jeg har funnet en genial slankekur, men....
Var det slik at jeg kunne fortsette på Lindberg??
Off.. enda en kur å sette seg inn i.....

Jeg vil bare snike inn et lite "gratulerer!!!!"
Kos deg med den voksende magen!!!

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 13:51   #16
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Den tuller ikke, den stabiliserer seg

Hvordan da? Hvordan fungerer lavkarbo på friske kvinners hormonbalanse?
I den andre tråden er de mange som har hatt helt stabile sykluser tidligere, og som plutselig får problemer med lange og uregelmessige blødninger.
Å blø kontinuerlig i to eller ni uker for eksempel, blir iallefall av meg klassifisert som forstyrrelser og tull.

Sitat:

Det er mange som opplever å få økt fruktbarhet etter at de har begynt med lavkarbo!

Det er vel spesifikt for kvinner med PCO/PCOS? Eller er det flere grupper som har heldig effekt av lavkarbo når det kommer til fertilitet?
Og så kan man vel også nevne at overvekt har innvirkning på fertiliteten, så det trenger ikke være lavkarbo i seg selv som gir bedre fertilitet, men vektnedgangen.

Jeg skulle gjerne hatt en forklaring på hva det er som skjer jeg, hvorfor mange opplever forstyrrelser, og hvordan lavkarbo påvirker de kvinnelige kjønnshormonenene.
Flere sier at lavkarbo "stabiliserer", men det blir jo på en måte veldig anekdotisk. Ikke all forandring er bra forandring, og for å definere hva som er hva må vi vite hva det er i realiteten som skjer.

Det er ikke meningen å virke konfronterende, jeg er bare innmari nysgjerring.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 13:59   #17
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Hvordan da? Hvordan fungerer lavkarbo på friske kvinners hormonbalanse?
I den andre tråden er de mange som har hatt helt stabile sykluser tidligere, og som plutselig får problemer med lange og uregelmessige blødninger.
Å blø kontinuerlig i to eller ni uker for eksempel, blir iallefall av meg klassifisert som forstyrrelser og tull.


Det er vel spesifikt for kvinner med PCO/PCOS? Eller er det flere grupper som har heldig effekt av lavkarbo når det kommer til fertilitet?
Og så kan man vel også nevne at overvekt har innvirkning på fertiliteten, så det trenger ikke være lavkarbo i seg selv som gir bedre fertilitet, men vektnedgangen.

Jeg skulle gjerne hatt en forklaring på hva det er som skjer jeg, hvorfor mange opplever forstyrrelser, og hvordan lavkarbo påvirker de kvinnelige kjønnshormonenene.
Flere sier at lavkarbo "stabiliserer", men det blir jo på en måte veldig anekdotisk. Ikke all forandring er bra forandring, og for å definere hva som er hva må vi vite hva det er i realiteten som skjer.

Det er ikke meningen å virke konfronterende, jeg er bare innmari nysgjerring.


Er veldig nysgjerrig jeg også.
Ønsker meg en mer medisinsk forklaring på fenomenet. Ikke bare at det er et lavkarbofenomen, sier meg ikke så mye.
For noe skjer jo for veldig mange, inklusiv meg, men HVA ?

__________________


Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 14:15   #18
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Jeg mener det står en forklaring på det her i "bedre uten brød" boka, men jeg er i full ketosetåke og har null energi til å lete... Er det ikke en annen tråd om det her et sted da?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 12:10   #19
STEK
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Romsdal
Innlegg: 3
STEK er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Jeg har gått på ketolysekuren siden 7.januar i år. Det som bekymrer meg, og som jeg ser flere sliter med, er at menstrasjonssyklusen plutselig kom ut av mål og mening. Har pr i dag ingen annen forklaring på dette enn at det må ketolysekuren som står bak. Har de siste 13 dagene blødd i varierende grad, og de siste dagene som en vanlig menstrasjon, dette til tross for at det er ei uke til jeg skal ha den. Dette bekymrer meg og, og lurer på hvorfor dette skjer og om det er så bra? Vurderer om jeg bør slutte med kuren, og om det er verdt det.

STEK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 13:41   #20
gunlan
Medlem
 
gunlan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 249
gunlan er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Jeg hadde ikke mensen på 5 måneder når jeg begynte på Ketolyse, må vel også sies at jeg sluttet på p-piller og fikk satt inn kobberspiral en uke etter at jeg begynte på ketolyse.

Jeg har ikke noe ønske om å bli gravid igjen nå, så jeg va rimelig stresset de månedene, og kjøpte test etter test

Men jeg fikk nå plutselig mensen igjen i begynnelsen av desember og fikk den på ny nøyaktig 4 uker etterpå. Og hvis jeg nå også får den i begynnelsen av februar - så regner jeg med at jeg er back on track

Men, det er jo litt vanskelig å si om grunnen til dette var at jeg sluttet på p-piller eller om det var fordi jeg begynte på ketolyse...eller om det var en kombinasjon av dette som var årsaken...

__________________
gunlan
Min journal



gunlan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 14:01   #21
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av STEK, her.

Jeg har gått på ketolysekuren siden 7.januar i år. Det som bekymrer meg, og som jeg ser flere sliter med, er at menstrasjonssyklusen plutselig kom ut av mål og mening. Har pr i dag ingen annen forklaring på dette enn at det må ketolysekuren som står bak. Har de siste 13 dagene blødd i varierende grad, og de siste dagene som en vanlig menstrasjon, dette til tross for at det er ei uke til jeg skal ha den. Dette bekymrer meg og, og lurer på hvorfor dette skjer og om det er så bra? Vurderer om jeg bør slutte med kuren, og om det er verdt det.

Kan være at syklusen er på vei tilbake dit den opprinnelig skulle være?
Jeg har for første gang i mitt 42-årige liv fått høyt blodtrykk. Mens andre prøver har bedret seg radikalt. Legen min mener at det nå skjer så mye i kroppen at man får tåle litt "merkverdigheter" i en periode.
At menssyklusen går litt i spinn tenker jeg blir mye av det samme, store forandringer på gang i kroppen! Så gi det litt tid og ta det event opp med legen din om det stresser deg
Lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 14:41   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Gratulerer så mye med postitiv test

Og jeg kan ikke helt skjønne at kostbasert ketose er så mye farligere enn ketose pga kvalme og oppkast. Sistnevnte er jo veldig vanlig. Jeg hadde 2+ på ketoner på ALLE prøver da jeg gikk med nr 1, jeg åt knapt noen ting fordi jeg var konstant kvalm hele svangerskpaet, og det jeg åt var jo bare skittmat. Så ketose pga av spiser sunn mat kan da umulig være farlig. Hverken leger eller jordmødre sa noe på det med ketonene, det var utslag siden jeg spiste så lite,hverken mere eller mindre. Så lenge jeg ikke hadde sukker i urinen samtidig var det ikke noe å bry seg om. Og man får ikke det ved ketogen kost

Ellers har jeg to ganger brått blitt gravid på ketogen kost, planlagt en gang og ikke planlagt andre gang. Men jeg la om til mere Lindbergkost pga kvalme siden knekkebrød var noe jeg kunne spise en gang om dagen og fritt med grønnsaker... Det svangerskapet la jeg på meg 5kg..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no