Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-10, 00:19   #1
Vidos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 7
Vidos er på en erverdig vei

Tråd for junistartere

Begynte Torsdag med ketolyse og med mine 119 kg er jeg spent på hvordan det går.
Håper andre som har startet eller har tenkt å starte nå i juni hiver seg med her og deler erfaringer med oss andre junistartere.

Vidos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 09:34   #2
NinaPina
Juniormedlem
 
NinaPina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 36
NinaPina er på en erverdig vei

Sv: Tråd for Junistartere

Hei! startet nå for en uke siden, har prøvd dette før en gang med veldig godt resultat... startet på 83 kg, og har som mål 20 kg mindre... etter en uke har jeg gått ned 2,5 kg

__________________


NinaPina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En dag om gangen. Prøver å ta de rette valgene... Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 12:27   #3
Dessi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Follo
Innlegg: 4
Dessi er på en erverdig vei

Sv: Tråd for Junistartere

Hei!
Jeg startet på mandag og blir gjerne med på Junistarterne. Første gang jeg prøver dette, men i forhold til hva som kan spises og ikke, føler jeg at dette er meg.

Dessi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 16:26   #4
kamuzz
Juniormedlem
 
kamuzz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 18
kamuzz er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hei!

Startet søndag 6 juni og har gått ned 3,5 kg. Har heller ikke prøvd kuren før. Motiverende å se at vekta går ned så fort(selv om jeg vet det bare er vann enda )

Lykke til alle sammen

kamuzz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 16:47   #5
SnartGudinna?
Juniormedlem
 
SnartGudinna? sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 52
Innlegg: 14
SnartGudinna? er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hei

Jeg blir gjerne med i junitråden. Startvekt var 144,7 og det var 1juni. Har erfaring med denne livstilen(selv om ketolyse er vel strengt tatt en diett, for så og gå over til lavkarbo) og stortrives med den. Selv om jeg detter av innimellom, men det har noe med følelser å gjøre. Gleder med fremover og til å se vekta krype sakte men sikkert nedover. De neste to ukene pleier jeg og stå nesten stille, men jeg skal være tålmodig!
Lykke til alle sammen!

Uke1: -7,4kg =138,3kg

SnartGudinna? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:52   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Hei,
Da ser jeg at junistartene er i gang så jeg legger ved link til en tråd med en samling nyttig informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:55   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av SnartGudinna?, her.

Hei
Har erfaring med denne livstilen(selv om ketolyse er vel strengt tatt en diett, for så og gå over til lavkarbo) og stortrives med den.

Hei,
Bare en liten begrepsavklaring, lavkarbo er en paraplybetegnelse på karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Ketolyse er en kur og den faller selvfølgelig under begrepet lavkarbo. Mange øker kh kvota men en del velger også å leve ketogent etter at vekt målet er nådd.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:08   #8
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Heihei
Jeg starta også på mandag, skal ned nesten 50 kg (in my dreams). Vekta suser nedover, men jeg venter meg et platå hvert øyeblikk.
SnartGudinna? WOW! for en pangstart du har hatt!!

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:34   #9
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

jeg startet for 8-9 dager siden og har gått ned hvertfall 4-5 kg jeg trenger å gå ned hvertfall 45 kg. men blir fornøyd med 30 i første omgang
snartgudinna? kjempe flink du har vært

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:35   #10
FBK
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 7
FBK er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Melder meg på her jeg å. Startet 1 juni.. Litt smårusk i starten her.. Helt fersk på dette her så håper det går flott etter hvert.

__________________


FBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:11   #11
u-no-hoo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 23
u-no-hoo er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Melder meg på jeg også.

Jeg startet på mandag og tok av nesten 2,5 kilo det første døgnet. (Har aldri gått så mye på do før. )
Jeg har ikke gått ned noen ting etter det, men jeg tisset på en stick i dag og fikk utslag. Så jeg håper det går nedover etter dette

u-no-hoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:13   #12
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Hiver meg gjerne med her, jeg! Har ventet på at noen skulle starte en slik tråd, faktisk..

Startvekt den 1. juni var 93.4 kilo, ti dager senere ligger vekta på 85.7 - altså 7.7 kilo på ti dager. Jeg er strålende fornøyd (selv om den offisielle veiedagen er mandag..)!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 01:01   #13
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tråd for junistartere

Startet mandag 7. juni Allerede gått ned 4,5 kilo og ketostixen er så mørk lilla at den nesten er sort Men er enda en stund til jeg kan klemme meg inn i favorittbuksene mine

  Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 01:02   #14
SnartGudinna?
Juniormedlem
 
SnartGudinna? sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 52
Innlegg: 14
SnartGudinna? er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Arnakristin: Det var nok bare litt klumsete skrevet fra min side, men er klar over at lavkarbo dekker fler enn ett kosthold. Siden det i boka til Torkil blir sagt noe om at 6mnd på KL så er det greit med en pause, trodde jeg ikke han anbefalte å leve på KL. Men det gjør jo hver enkelt som de vil. Jeg blander meg ikke opp i det hehe.

Vintergumman og Kiril: Takk for oppmuntring, alltid koselig. Jeg har jo som mål og gå ned 64kg,så det er nok mest vann som kroppen fjerner. Bare håper jeg kan klare ca1kg i uka gjennomsnittlig.

Her i junitråden får vi det koselig, også pepper vi hverandre!

SnartGudinna? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 10:58   #15
rik
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 39
rik er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Følger med her og er deltaker på hjemmefronten. Stor støtter å hjelp fra forumet. I tillegg har jeg boka Frisk med Lavkarbo som er skrevet av Dr. Sofie Hexeberg. Det er en bok som jeg bruker som oppslagsverk og motivasjon. Lykke til alle som forlater noen overflødige kg med ketolysekur. Vi tror på dette og derfor fortsetter vi, bli med på laget.

rik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 11:04   #16
Vidos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 7
Vidos er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Så gøy å se at mange ble med her da....
Jeg fikk tabletter, stix og bok i posten på fredag så nå er jeg igang, og litt inn i dag 4 har jeg foreløpig ingen problemer og er ifølge stixen i ketose.
Er spent på hvordan det går videre både med meg selv og dere andre.
LYKKE TIL! Dette klarer vi

Vidos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 11:14   #17
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Hei - her hører vel også jeg til, siden jeg byttet til ketolyse 1.juni.
Gikk i perioden mars 2009 - mai 2010 på Eurodiett med veldig gode resultater, men måtte innse at det opplegget ikke lenger gav meg noe særlig resultat.
Har fortsatt ca 20 kg som skal av, og da falt valget på ketolyse - og du verden så mye deilig mat jeg har spist de to ukene jeg har holdt på

Ønsker oss alle lykke til på ferden, dette skal vi greie

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 12:21   #18
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg startet for omtrent to uker siden, og jeg har gått ned 2,5 kg. Kjempe fornøyd at det virker
Har allerede gått ned 20 kg med vanlig kost og trening, men nå er det de siste kiloene som mangler, eller heller mer siste magefett som må bort!

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 15:02   #19
SnartGudinna?
Juniormedlem
 
SnartGudinna? sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 52
Innlegg: 14
SnartGudinna? er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg har syndet litt og smakt på disse atkinsbarene(de var jo gode da )og har jo lest at det kan være en partystopper. Så jeg sneik meg til å veie meg idag, og nå hadde vekta rast ned svimlende 8kg på 10 dager! Kanskje kommer straffen om noen dager!? Noen som har efaring med disse og stopp i vektnedgang eller ei?

SnartGudinna? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 16:50   #20
bjarneo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim Rock City
Alder: 46
Innlegg: 4
bjarneo er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg kan vel også slenge meg på her

Begynte mandag 8. juni. Fikk et klart inntrykk av at alt vann i kroppen forsvant den dagen ...

Jeg har ikke vært på vekta en eneste gang, og har heller ikke tenkt å gjøre det. Har tidligere gått ned ganske mye, men har det siste året fått tilbake i meste laget. Var hos legen i slutten av april/begynnelsen av mai (husker ikke helt), og ble veldig skuffa da jeg så vekta ... Begynte å trimme (i første rekke Bymarka i Trondheim, Ladestien, etc) og snudde så til Ketolyse for ei snau uke siden. Jeg føler at jeg har mer energi og at jeg fysisk har blitt litt mindre, men det er jo selvsagt ikke mulig å si 100% sikkert. Uansett akter jeg å fortsette med dette og være knallhard ei stund til. Det er egentlig ikke noe problem heller. Hadde jo starter-kit´et liggende i noen uker før jeg begynte. Måtte kjenne etter at jeg var 100% motivert og klar for å foreta slike grep. Fikk meg en på trynet (mentalt) forrige helg, og vips var jeg klar.

Vekta viste 138 da jeg var hos legen (jeg er 194 høy). Skal tilbake for nye blodprøver mandag om ei uke, og det blir neste gang jeg får veid meg. Er litt spent på hvor mye jeg har klart å miste på de rundt 2 månedene, men føler meg ganske sikker på at det er endel, altså - selv om det først er den siste måneden jeg har trimma i særlig grad (og altså siste knappe uka jeg har kjørt Ketolyse) ..

Så får jeg vurdere om jeg skal kjøpe nye batterier til badevekta mi etterhvert

bjarneo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 17:59   #21
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av bjarneo, her.


Så får jeg vurdere om jeg skal kjøpe nye batterier til badevekta mi etterhvert

Selv prøver jeg å ikke være så opptatt av vekten, ketosestix og sånne ting, men det er greit å ha dem tilgjengelige. Jeg veier meg hver mandag morgen, og jeg tror at det kommer til å hjelpe godt på dersom det skulle dukke opp en dag jeg føler meg lite motivert.

Lykke til!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:04   #22
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av SnartGudinna?, her.

Jeg har syndet litt og smakt på disse atkinsbarene(de var jo gode da )og har jo lest at det kan være en partystopper. Så jeg sneik meg til å veie meg idag, og nå hadde vekta rast ned svimlende 8kg på 10 dager! Kanskje kommer straffen om noen dager!? Noen som har efaring med disse og stopp i vektnedgang eller ei?

Venninna mi spiser atkinsbarer, store Ifa, drikker brus og sukkerfri saft og egentlig alt annet hun kan finne som egentlig er "ulovlig" på ketolysekuren, men som hun kan spise og likevel holde seg innenfor riktig karbinntak.. og det har ikke hindret hennes vektnedgang i alle fall

Mens andre merker at det stopper så snart de får i seg noe sånt.. så det er vel veldig individuelt da. Selv prøver jeg å holde meg unna sånt, og har enda ikke kjøpt noe godteri-lignende, men unner meg noe cola zero i tillegg til vannet jeg drikker - regelen min er alltid å drikke et glass vann før jeg får drikke brus.

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:23   #23
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hvordan er atkinsbarene farlige for ketolysekuren? er ganske ny, så har ikke satt meg inn i forskjellen fra ketolyse og atkins...

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:27   #24
SnartGudinna?
Juniormedlem
 
SnartGudinna? sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 52
Innlegg: 14
SnartGudinna? er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Marteamanda: Det er sikkert veldig individuellt hvordan det virker inn på vekten og i kroppen generellt, men fint å høre om litt forskjellige erfaringer.Flott for venninnen din at hun fortsatt går ned!
Det var første gangen jeg har prøvd noe sånt, for tidligere har jeg holdt meg helt "ren". Den regelen om vann før du gir deg lov til å drikke brus hørtes ut som en god ide. Jeg er nemlig veldig glad i pepsi max og drikker det jevnlig. For meg så har det ikke noe å si med tanke på vektnedgang, men sunt er det jo absolutt ikke! På sikt ønsker jeg å slutte, men nå tar jeg en ting av gangen! Lykke til med å minske rompene våre hihi!

SnartGudinna? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:54   #25
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Isa88: Det kan du lese mer om i denne tråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22612

SnartGudinna?: Jepp, jeg synes selv det er en ganske okei måte å gjøre det på, for da vet jeg at det kun kommer i tillegg til det kroppen faktisk trenger, og at ikke noe av væskebehovet mitt blir liksom-fylt av brus, som jo er usunt. Og så er det ikke alltid jeg har spesielt lyst på brus etter å ha drukket endel vann heller, og om jeg har det så er det på en måte plass til mindre, om du skjønner..
Kunne jo være morsomt om det fungerte for andre også

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no