Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Chocolate Chip Cookies - 1kh/stk

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-15, 20:42   #1
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys
Talking

Chocolate Chip Cookies - 1kh/stk

Skulle egentlig lage noen helt andre kjeks, men manglet to av hovedingrediensene, så slang sammen noe på egenhånd.. Og det ble så iiiiiinnmari godt! Tilogmed godkjent av husets høykarber og kjekselsker! Myke mens de er varme, sprø kjølige. Om du bruker de samme ingrediensene jeg gjorde, og former 11 kjeks av røra, vil hver kjeks inneholde:

127kcal
11g fett
1g karbohydrater
3g protein

Du trenger:
60g kvernede mandler
20g kokosmel (avfettet mel, ikke kvernet)
50g ristede mandelflak
40g Lindt 90% sjokolade (kan selvsagt bruke noe annet, men da blir næringsinnholdet også annerledes)
15g kokosolje
25g smør
1 egg
1ts fiberhusk

En klype salt
1/3 ts kanel
Frøene fra 2 poder kardemomme, knuses
Søtining etter smak (jeg brukte sukrinmelis og en skvett flytende natreen)

Forvarm ovenen til 175 grader.

Bland alt det tørre. Hakk sjokolade i passende biter, og ha oppi. Smelt smør og kokosolje over vannbad (mikro funker sikkert også). Ha i egg og det smeltede smøret og oljen. Bland godt! Smak til med søtning.

Fukt hendene, og form kjeksene i hånden. For å få 11, sikt deg inn på Maryland-størrelse. Stekes så i ca 20-25 minutter, til kantene begynner å mørkne. De føles fuktige når de kommer ut av ovnen, men de blir hardere når de kjølner. Om man er mindre snau på karbene, vil jeg tro hakkede hasselnøtter og valnøtter kan bli supergodt i også!

Håper det smaker!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingrids Chocolate Chip Cookies |Ingrrid Kake/dessert og snacks 8 10-06-12 21:32
LCHF Cookie Dough Chocolate Chip Ice Cream |Ingrrid Kake/dessert og snacks 6 28-10-11 21:38
Chocolate chip cookies Idarull Kake/dessert og snacks 0 18-09-10 20:28
Chocolate-chip cookies Karin Bakst 8 06-05-08 21:27
Atkins mini chocolate chip muffins Iset Bakst 13 02-02-05 01:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no