Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fortolling av varer

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-12, 17:03   #1
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Fortolling av varer

Jeg har fått brev få psten om at jeg må fortolle en pakke som jeg har bestilt fra iherb, dette har jeg aldri opplevd før, og jeg ser at det kommer til å bli veldig dyrt, kan jeg bare la være å sende inn brevet til posten? vil posten da bare sende pakken tilbake til iherb?

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 17:12   #2
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Fortolling av varer

husk å ikke bestille for over 200 nok

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 17:14   #3
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Nei det vet jeg, har bestilt 80 pakker fra iherb, å stort sett har det gått greit, men på denne pakka så ser jeg at jeg har vært litt for nær, og kursen gikk opp, så den kom på ca 201 kroner, det har gått bra før, men ikke denne gang

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 18:23   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Fortolling av varer

Det vil koste deg 200,- i fortolling og en femtilapp i moms. Alternativet er som du sier åavvise den, men da blir du kanskje stemplet som dårlig kunde hos iherb? Kanskje like lurt å betale?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 18:29   #5
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fortolling av varer

jeg håper virkelig ikke at iherb ser på meg som en dårlig kunde, etter alle pengene jeg har brukt hos deg, jeg skulle gjerne betalt for pakken, men som fattig student er det penger jeg ikke har.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 18:50   #6
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Fortolling av varer

Shit, er de så kjipe at de bråker for en krone over! Jeg har nettopp overskredet et par pakker med omtrent det samme. Det dumme er jo også at det tar så mye lengre tid å få pakkene.
At de som sitter og bestemmer ikke kan se å få økt den tollgrensa til minst 1000 kr! Byråkrati for byråkratiets skyld med så lave tollgrenser kan da ikke være så lønnsomt, eller? Kjenner jeg hisser meg opp litt her.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 18:56   #7
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Ja må si jeg hissa meg veldig opp når jeg fikk brevet fra posten å. Men har tidligere vært over med mere, og sluppet å betale noe ekstra, så er nok litt uflaks også. Får håpe du har mere flaks, kjedelig å måtte betale så mye ekstra. Og ja 200 kroner er alt for lite i dag, burde vært minst 1000

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 19:20   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Fortolling av varer

Helt enig! Det var faktisk oppe til vurdering i fjor, men man bestemte seg for å beholde 200 kroners . Helt uforståelig for min del...

Jeg handler en del fra et firma i Tyskland (ikek lavkarboting da) og de har minste ordrebeløp på 80 euro. Så jeg kjenner litt til fortolling og kostnadene rundt dette desverre. En 1000 kr grense hadde bortimot halvert totalprisen pr ordre for meg!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 19:21   #9
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Helt enig! Det var faktisk oppe til vurdering i fjor, men man bestemte seg for å beholde 200 kroners . Helt uforståelig for min del...

Jeg handler en del fra et firma i Tyskland (ikek lavkarboting da) og de har minste ordrebeløp på 80 euro. Så jeg kjenner litt til fortolling og kostnadene rundt dette desverre. En 1000 kr grense hadde bortimot halvert totalprisen pr ordre for meg!

Men om jeg ikke skal fortolle, er det da bare å la det være? eller må jeg gi noen beskjed om det?

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 19:28   #10
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Fortolling av varer

Du kan vel gi beskjed både til posten og til iherb. Du må strengt tatt ikke men det er litt mer ryddig å si ifra.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 19:58   #11
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Jeg følgte ikke helt med den ene gangen jeg bestilte, gikk ikke over med en hel krone en gang. Men måtte ut med 380 kr for den pakken. Jeg betalte å sendte en mail om dette kunne stemme, å fikk til svar at sånn var det. Å en annen gang måtte jeg ut med noe over 200 for en pakke på 203 kr.


Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 20:17   #12
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Fortolling av varer

Problemet er at så snart varene koster mer enn 200, så blir det toll på varer og frakt. Og posten er jo ikke akkurat sjenerte når det gjelder å ta seg betalt heller. Husker ikke detaljer men mesteparten av det det koster når noe er rett over 200,- tror jeg faktisk er postens gebyr.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 21:41   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fortolling av varer

Om du ikke henter pakken blir den returnert og du får på kontoen din tilbake 200 kr tror jeg. Jeg fikk en fortollet sending, ikke fra iherb, og da hentet jeg ikke pakken. Har ikke fått betalingsmas etter det.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 21:44   #14
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om du ikke henter pakken blir den returnert og du får på kontoen din tilbake 200 kr tror jeg. Jeg fikk en fortollet sending, ikke fra iherb, og da hentet jeg ikke pakken. Har ikke fått betalingsmas etter det.

Det er bra, får håpe det samme skjer meg Takk for svar

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:48   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fortolling av varer

ja, håper det Tvi tvi. Og så kan du bestille på nytt etterpåhi hi
Men snakket du med iherb eller posten bare?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 23:11   #16
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Fortolling av varer

Synd når slikt skjer, men man må da prøve å gi seg selv et lite buffer slik at dollaren kan gå opp noe.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 07:35   #17
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ja, håper det Tvi tvi. Og så kan du bestille på nytt etterpåhi hi
Men snakket du med iherb eller posten bare?

Jeg har kun fått et brev om fortolling fra posten. Skal sende mail til både posten og iherb i dag

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:12   #18
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Fortolling av varer

Den ene gangen jeg ikke fikk henta en pakke fra iHerb på postkontoret ble den returnert, og en måned eller to seinere fikk jeg deler av beløpet tilbake, antagelig hadde de trukket noe for returporto. Det var riktignok ikke noe fortolling i bildet, men antar det går for det samme.

Forøvrig har jeg betalt 110,- kroner i gebyr, ikke 200,- som noen andre her sier. Om du ser på Posten sine nettsider, så koster det 120,- for forenkla fortolling (har nok gått opp fra i fjor da jeg var gjennom det).

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 00:08   #19
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Fortolling av varer

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg har fått brev få psten om at jeg må fortolle en pakke som jeg har bestilt fra iherb, dette har jeg aldri opplevd før, og jeg ser at det kommer til å bli veldig dyrt, kan jeg bare la være å sende inn brevet til posten? vil posten da bare sende pakken tilbake til iherb?

Ja men da blir du belastet for returporto og returgebyr.

Norge er et mongoland! Vi bør alliere oss for å få hevet grensen på kr 200
den har vært uendret siden, hold dere fast, 1975!!!

I Venstre (der jeg er aktiv) har vi tatt opp dette flere ganger, men 200 kroners grensen har altså ikke vært endret på snart 40 år.

Norge i et nøtteskall.

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 10:59   #20
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Ja men da blir du belastet for returporto og returgebyr.

Norge er et mongoland! Vi bør alliere oss for å få hevet grensen på kr 200
den har vært uendret siden, hold dere fast, 1975!!!

I Venstre (der jeg er aktiv) har vi tatt opp dette flere ganger, men 200 kroners grensen har altså ikke vært endret på snart 40 år.

Norge i et nøtteskall.

Hvor mye er returporto og retugebyr på?

Ja er helt sprøtt at det forsatt ikke er endret på, og pakken kom på ca 201 kr, syns de kunne latt den være.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 11:15   #21
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Ja men da blir du belastet for returporto og returgebyr.

Norge er et mongoland! Vi bør alliere oss for å få hevet grensen på kr 200
den har vært uendret siden, hold dere fast, 1975!!!

I Venstre (der jeg er aktiv) har vi tatt opp dette flere ganger, men 200 kroners grensen har altså ikke vært endret på snart 40 år.

Norge i et nøtteskall.

Sorry avsporing :

Synes du som er så seriøs aktør skal holde deg unna sånne uttrykk.

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 11:16   #22
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Hvor mye er returporto og retugebyr på?

Ja er helt sprøtt at det forsatt ikke er endret på, og pakken kom på ca 201 kr, syns de kunne latt den være.

Gebyret kan de vel sette nesten som de vil På min jobb så opererer vi egentlig med 25% i returgebyr...

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 11:25   #23
Rebeldama
Medlem
 
Rebeldama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 67
Rebeldama er ny på veien

Sv: Fortolling av varer

For oss/dere som bor nærme svenskegrensa så finnes det et alternativ til..
Det å få sendt varer post restante til nærmeste, svenske, postkontor.
(Se bort i fra IHerb i 2 sekunder så: Innen EU land så er det ingen fortolling av varer).
Så reiser dere over og henter varene og når du skal forbi tollen på grensa så kan du ha med varer for 5000,-!!!
Kjempelogisk, ikke sant..
fortollingsgrensa for post er 200,- og fortollingsgrensa når du personlig bærer det over så er det 5000,- *rister på hodet*

__________________

Min Journal:
Rebeldama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 11:31   #24
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Gebyret kan de vel sette nesten som de vil På min jobb så opererer vi egentlig med 25% i returgebyr...

Så egentlig kan det bli billigere om jeg fortoller pakken og henter den?

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 11:34   #25
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fortolling av varer

Jeg må ha det inn med teskjeer her, men det brevet med fortollingen , hvor skal jeg sende det?

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Varer i Sverige Diwa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 19-05-11 22:11
Fortolling av lavkarbomat på toll.no torgn Generell diskusjon 1 13-08-10 18:52
Holdbarhet på varer fra dialife? cilemora Lavkarbo generelt 4 21-03-08 02:08
Ut av ketose, men dårlig ånde som varer og varer og varer ... Clarissa Ketolysekuren 7 14-03-08 23:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no