Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hva er best å spise før trening?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-08, 15:11   #1
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Hva er best å spise før trening?

Det finnes ikke dumme spørsmål - bare dumme svar, hehe!

Jeg skal begynne å trene på treningsstudio, men trenger litt hjelp.
Jeg kommer til å varme opp med litt sykling, og fortsette med forskjellige apparater.
Kanskje jeg skal driste meg til å ta noen bosu og/eller step-timer etterhvert også.

Jeg lurer på hvordan jeg bør spise før/etter trening.
Jeg har hørt at karber (som f.eks. banan) er bra å spise etter trening, men så leser jeg at det ikke er så bra likevel.

Finnes det noe enkelt jeg kan slenge i meg på jobb før jeg drar på trening?
Kan jeg spise f.eks. Cottage Cheese med noe greier(!) oppi?

Jeg har søkt i forumet, men syns ikke jeg finner noe helt konkret.

Har gått på Ketolyse i 6 mnd., men er nå over på Moseberg (min tolkning av lavkarbo blanda med litt Fedon Lindberg)

Takker for alle tips og triks!

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 15:57   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva er best å spise før trening?

Moseberg du er søt da.

dette lurer jeg også på

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 19:37   #3
Tøffa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Tøffa er på en erverdig vei

Sv: Hva er best å spise før trening?

Det kommer jo selvfølgelig an på kostholdsfilosofien din, men cirka 2 timer før du skal trene bør du spise et bra sammensatt måltid slik som du gjør til lunsj eller middag. Etter trening gjelder det samme, spis et bra sammensatt måltid, lag deg en omelett med grønnsaker og et grovt knekkebrød f.eks.

__________________
Sporty hilsen
Tøffa
Tøffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:36   #4
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Hva er best å spise før trening?

Jeg er på generell lavkarbo - Moseberg!

Da kan jeg lage omelett på kvelden, ta den med på jobb, og spise den ca to timer før trening
Tusen takk for svar!

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:16   #5
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Hva er best å spise før trening?

Jeg tar en "dobbel 0%" Youplait yoghurt med 1-2 ss cc og ev. 1-2 ts knuste linfrø/en neve nøtter rett etter trening (har faktisk spis det nå for jeg har vært på trening) - noen ganger har jeg har jeg også oppi litt frukt eller bær ettersom hva slags yog. jeg har, da blir det mer mettende syns jeg (kommer ann på om det er lenge til jeg skal spise neste måltid). Favoritten i sommer har vært den yog. med jordbær og bringebær - med ca 100 g bær oppi+ godt med cc (ikke så godt med linfrø i den syns jeg). Ellers er den med eple og pære veldig god med grønt eple i (kuttes i små biter)!!

Og så kan du jo avslutte med en rute 86% Freia Premium - det har jeg gjort nå.

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:40   #6
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er best å spise før trening?

For en måned siden, hadde jeg sagt proteinshake med cocosa. Med et par tre nye erfaringer i "sekken" sier jeg: spis som vanlig og drikk godt med vann. Ta eventuelt en proteinshake med cocosa etter trening for bedre restitusjon.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 23:36   #7
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Hva er best å spise før trening?

Tusen takk for alle svar!
Det setter jeg stor pris på - selv om det kanskje ikke virker sånn, siden jeg ikke har svart på noen dager

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening Joranna Ketolysekuren 10 08-05-08 19:20
Trening og Mat Kenny Trening 14 15-01-08 16:46
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
trening! pixie Ketolysekuren 13 18-09-06 17:52
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no