Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger seriøs hjelp (hva skal jeg spise på ketolyse)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-09, 02:30   #1
almohada
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 2
almohada er på en erverdig vei
Question

Trenger seriøs hjelp (hva skal jeg spise på ketolyse)

Jeg er en veldig kresen person som elsker sjokolade, is og boller.
Jeg spiser løvbiff og kylling annenhver dag, for det er det eneste jeg kommer på at går an å spise.

Men problemet er at jeg går på skole, altså jeg studerer. Da er det greit å spise på skolen, så jeg lurer på om noen har noen tips for oss kresne ? er trist å spise omelett hver dag.

Takk ^

almohada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 06:02   #2
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Trener seriøs hjelp

alle mulige salater kan du ha.

bruk litt balsamic/olje/sennep til dressing på en kyllingsalat. Det gir det litt andre smaker.

Så er det sånn at hvis du skal være kresen, så blir det mindre å velge mellom. Jeg liker IKKE omelett, så det spiser jeg bare av og til. Enten må du bare finne deg i å spise mer variert (og mat du ikke setter på topp 10 lista di), ellers blir det ensformig.

Til lunsj på skolen ville jeg foretrukket salat. Hvis ikke kan du lage deg noen lapper eller pannekaker.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:40   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger seriøs hjelp(hva skal jeg spise på ketolyse)

Først og fremst; Prøv deg fram! Kanskje du liker mer enn du tror? Kan du egentlig si du ikke liker det før du har smakt det?
Og prøv forskjellige krydder, ting smaker veldig forskjellig med forskjellig krydder på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:44   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger seriøs hjelp(hva skal jeg spise på ketolyse)

Har du tilgang til mikro på skolen? Da er middagsrester genialt, så lenge du varierer litt mer enn løvbiff og kylling, såklart
Kjøttdeig er godt, du kan lage former med kjøttdeig, fløte/creme fraiche, grønnsaker og ost på toppen, lag masse og frys ned. Eller kjøttkaker. Ellers er kylling også godt i form. (kylling kokt i cremefraiche=nam!) ta en titt på oppskriftsforumet en stund du er sulten (funker ikke når du er mett), og noter deg alt du har lyst på.
Prøv ut nye krydder!

Jeg begynte også som kresen når jeg først begynte med lavkarbo, hatet blomkål og brokkoli, men når jeg fant ut at jeg slettes ikke behøvde å spise de som de var, ble alt bedre. (blomkål/brokkolimos, blomkålsalat (smaker som potetsalat), revet blomkål"ris")

Jeg spiste et guddommelig måltid i går: En kyllingfilet med bacon surret rundt på grillen, blomkålsalat og hjemmelaget bernaise-saus (enkelt når man først har taket på det). Ååååå, så godt!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:09   #5
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Trenger seriøs hjelp(hva skal jeg spise på ketolyse)

Jeg bruker mye disse ferdigblandingene med salat fra butikken, så varierer jeg innholdet i salaten med den som "base", stekt bacon, kokt egg, kylling, fetaost, olje, hvitvinseddik, hjemlagd karri eller rømmedressing. Nam nam... Så velger du forskjellige gr.saker til salaten alt etter som Noen dager har jeg både kylling bacon og feta i salaten, andre dager bare en av ingrediensene. Lag gjerne salaten kvelden i forveien, så kan du sove litt ekstra på mårningen Kokt egg og "Hellmann`s" majones er et fint frokost alternativ om du ikke rekker å spise hjemme. Ta det med deg i sekken!

Viss du liker spekeskinke av div. slag, så kan du ha en pakke med deg samt seterrømme i en liten boks, og ev. litt Gilde Pepperoni (min favoritt blandt pepperoni!) Husk å drikk masse vann når du spiser spekemat, mye salt. '

Lykke til!

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:48   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger seriøs hjelp (hva skal jeg spise på ketolyse)

bruk underforumene her! Masse gode oppskrifter og ideer.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, hvordan skal jeg spise? Liv Lavkarbo generelt 5 31-03-09 14:23
Skal bestille på ketolyse.no, hva trenger jeg av produkter? tonemor Ketolysekuren 2 31-08-08 18:03
Hjelp! Jeg skal ut å spise ... Gunhild Ketolysekuren 9 17-01-08 22:29
Hjelp! Skal ut og spise på lørdag villebill Ketolysekuren 10 19-04-07 10:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no