Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Aspartam i lettbrus kan gi deg kreft

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-05, 18:02   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Exclamation

Aspartam i lettbrus kan gi deg kreft

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105981


Sitat:

Øker risikoen for kreft

Tidligere undersøkelser har vist at stoffet, som er 200 ganger søtere enn sukker, er ufarlig. Men en ny undersøkelse fra et forskningssenter for kreft i Bologna viser det motsatte, skriver Expressen.

Skummelt...

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-07-05, 20:09   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

De sier vel det motsatte neste uke. Sånn har det vært hele tiden.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-07-05, 22:28   #3
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Splenda ble jo tatt av markedet grunnet lignende forskning, skjer det samme med aspartam tro?

Sukker i store mengder i brus som garantert er farlig derimot

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 01:29   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av friflex

Splenda ble jo tatt av markedet grunnet lignende forskning, skjer det samme med aspartam tro?

Sukker i store mengder i brus som garantert er farlig derimot

Hæh? Er det derfor Splenda er tatt ut av Atkins' sortiment?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 01:36   #5
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Det har vært diskutert opp og ned om lettbrus er skadelig eller ikke, men det er ingen som diskuterer dette opp imot sukker. Tenk hvor skadelig det er for kroppen å spise for mye sukker, det kan gi oss diabetes og overvekt, og dette er heller ikke sunt. Jeg må si at jeg foretrekker å være normalvektig og drikker lightbrus med god samvittighet. Jeg har mindre sjanse idag for å bli syk enn for 30 kilo siden når jeg spiste sukker........

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 01:42   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Enig, sukker er jo sikkert enda verre, og faktisk finnes det jo utrolig mye DOKUMENTERTE farer ved inntak av sukker, i motsetning til aspartam. Men sukker begynner jo nå etterhvert å få et vanvittig dårlig rykte på seg, så man dysser det o ikke akkurat ned heller, heldigvis.

En ting det kanskje er verdt å huske på når det gjelder slike undersøkelser (og som UTROLIG nok ikke nevnes!!) er at dosene som blir gitt til rottene tilsvarer en utrolig mye høyere mengde enn vi mennesker klarer å få i oss.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 02:43   #7
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av studentberta

Det har vært diskutert opp og ned om lettbrus er skadelig eller ikke, men det er ingen som diskuterer dette opp imot sukker. Tenk hvor skadelig det er for kroppen å spise for mye sukker, det kan gi oss diabetes og overvekt, og dette er heller ikke sunt. Jeg må si at jeg foretrekker å være normalvektig og drikker lightbrus med god samvittighet. Jeg har mindre sjanse idag for å bli syk enn for 30 kilo siden når jeg spiste sukker........

Dette er det vi bør ha i tankene!

Drikk lettbrus med god samvittighet - men selvsagt kommer det an på hvor mye og hvor ofte, da.

personlig drikker jeg 2 -3 flasker i uken, på det meste - andre ganger kanskje bare en fl i uken. Det har i hvert fall ingenting å si i den store sammenhengen.

Hvis du drikker flere flasker om dagen, er det muligens noe annet. Det skal jeg ikke si noe om.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 11:45   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg drikker 1,5 liter pepsi max om dagen.. Tror dere det er skadelig?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 12:18   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hæh? Er det derfor Splenda er tatt ut av Atkins' sortiment?

Det er nok fordi at Splenda ikke er et Atkins(TM) produkt

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 12:19   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jeg drikker 1,5 liter pepsi max om dagen.. Tror dere det er skadelig?

Jeg tror det er skadelig over tid ja.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 12:20   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Jeg tror det er skadelig over tid ja.

Sånn at jeg kan få kreft av det, som de sier i artikkelen..?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 12:25   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Sånn at jeg kan få kreft av det, som de sier i artikkelen..?

Når det gjelder kreft, så er det mange faktorer som spiller inn. Arv, miljø, psyken, kosthold, osv. En faktor alene er ikke nok. Det finnes røykere som blir 104 år og ikke er syk. Men det lureste er jo å ikke ta sjangsen?
Dersom du halverer inntaket ditt, står du mye sterkere pluss at du kan gi slipp på engstelsene.
Har du prøvd Bris med papaya (den rosa korken)? Den er utrolig god! Kan ikke du prøve noen dager å erstatte pepsien med den?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 12:27   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Når det gjelder kreft, så er det mange faktorer som spiller inn. Arv, miljø, psyken, kosthold, osv. En faktor alene er ikke nok. Det finnes røykere som blir 104 år og ikke er syk. Men det lureste er jo å ikke ta sjangsen?
Dersom du halverer inntaket ditt, står du mye sterkere pluss at du kan gi slipp på engstelsene.
Har du prøvd Bris med papaya (den rosa korken)? Den er utrolig god! Kan ikke du prøve noen dager å erstatte pepsien med den?

Jeg skal prøve å halvere..

Har ikke smakt Bris nei.. Smaker det veldig som farris? Liker ikke farris, nemlig...

Huff, nå ble jeg redd

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 12:28   #14
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Sånn at jeg kan få kreft av det, som de sier i artikkelen..?

Det vet jeg ingenting om

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 12:29   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jeg skal prøve å halvere..

Har ikke smakt Bris nei.. Smaker det veldig som farris? Liker ikke farris, nemlig...

Huff, nå ble jeg redd

Bris - mer smak mindre kullsyre. Mindre Farris

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 14:32   #16
Faxe83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 33
Faxe83 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av friflex

Splenda ble jo tatt av markedet grunnet lignende forskning, skjer det samme med aspartam tro?

Sukker i store mengder i brus som garantert er farlig derimot

Splenda har aldri tidligere vært på markedet i Norge, men er nettopp blitt godkjent. Det er vistnok veldig lite skadelig (ihvertfall sammenliknet med sukker). Stevia, derimot, ble tatt av markedet for et par år siden på grunn av mistanker om kreftfare. Stevia er jo fullstendig naturlig, men naturlige substanser kan jo være kreftfremkallende de også.

Faxe83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net) Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 14:39   #17
Faxe83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 33
Faxe83 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jeg drikker 1,5 liter pepsi max om dagen.. Tror dere det er skadelig?

Tror ikke det er noe særlig usunt med tanke på sukkerinhold og slikt, men det kjipe er at cola (og mye annen brus) har en ekstremt lab Ph på 2.5(altså er de noe J''''''' surt). Vann har til sammenlikning Ph 7.5.

Problemet er at kroppen må jobbe noe voldsomt for å nøytralisere denne syren, ved bruk av såkalte base-buffere, noe som sliter på kroppen.

http://www.fantastic-voyage.net/ShortGuide.htm

Faxe83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net) Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 14:47   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Faxe83

Splenda har aldri tidligere vært på markedet i Norge, men er nettopp blitt godkjent. Det er vistnok veldig lite skadelig (ihvertfall sammenliknet med sukker). Stevia, derimot, ble tatt av markedet for et par år siden på grunn av mistanker om kreftfare. Stevia er jo fullstendig naturlig, men naturlige substanser kan jo være kreftfremkallende de også.

Stevia ble tatt av markedet for et halvt år siden, og ikke pga kreftfare, men fordi hannrotter viste tendenser til minkende fruktbarhet om de inntok en vanvittig mye større dose enn det vi mennesker klarer å innta av stoffet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 15:24   #19
Faxe83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 33
Faxe83 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Iset

Stevia ble tatt av markedet for et halvt år siden, og ikke pga kreftfare, men fordi hannrotter viste tendenser til minkende fruktbarhet om de inntok en vanvittig mye større dose enn det vi mennesker klarer å innta av stoffet.

OK da, et halvt år, men splenda har jaffal aldri vært her.

Faxe83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net) Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 15:34   #20
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Faxe83

OK da, et halvt år, men splenda har jaffal aldri vært her.

Og Stevia har aldri hatt noen sammenheng med kreft.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 16:14   #21
Faxe83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 33
Faxe83 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av HP

Og Stevia har aldri hatt noen sammenheng med kreft.

Fra http://www.cspinet.org/nah/4_00/stevia.html

Cancer. In the laboratory, steviol can be converted into a mutagenic compound, which may promote cancer by causing mutations in the cells’ genetic material (DNA). “We don’t know if the conversion of stevioside to steviol to a mutagen happens in humans,” says Huxtable. “It’s probably a minor issue, but it clearly needs to be resolved.”

Det var argumentet utenom det med forplantningsproblemer.

Faxe83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net) Svar med sitat
Gammel 18-07-05, 23:35   #22
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Den var ny for meg. takk!

Steviosid er den formen stevia har når det går inn i munnen, hvitt pulver.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 21:05   #23
Kunimundur
Juniormedlem
 
Kunimundur sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Innlegg: 42
Kunimundur har en fantastisk aura rundt segKunimundur har en fantastisk aura rundt seg
Question

Ingen grunn til å gå over til Stevia?

Opprinnelig lagt inn av Faxe83

Fra http://www.cspinet.org/nah/4_00/stevia.html

Cancer. In the laboratory, steviol can be converted into a mutagenic compound, which may promote cancer by causing mutations in the cells’ genetic material (DNA). “We don’t know if the conversion of stevioside to steviol to a mutagen happens in humans,” says Huxtable. “It’s probably a minor issue, but it clearly needs to be resolved.”

Det var argumentet utenom det med forplantningsproblemer.

Takk for linken, dette var nytt for meg, også. Har lese mange artiklar på nettet om at det skulle vere søtstoffindustrien som har pressa Stevia ut av marknaden. Men dersom det derimot er tilfelle at det kan vere helserisiko, så er det vel ingen grunn til å prøve å gå over til Stevia i staden for f. eks. Suketter, Natreen eller Canderel i teen?
Eg har kjøpt fleire ulike typar Stevia (dropar - pulver - tablettar) frå USA, men eg er skuffa over smaken, synst den har litt beisk ettersmak...
- særleg dropane.

__________________
Kunimundur





Kunimundur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kinesisk horoskop mofe Generell diskusjon 10 05-07-05 04:05
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 22:58
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 06:15
Blåbær! mofe Kosttilskudd 2 13-03-05 03:01
huff, er dette sant? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 15 17-02-05 21:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no