Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kylling Fajita Form

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-04, 00:25   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kylling Fajita Form

Denne er grei induksjonsmat - eller vedvarende - eller vedlikehold, alt etter hva man har i og til. Her er grunnoppskrift (originalen). Den passer nok best på vedvarende:

CHICKEN FAJITA CASSEROLE - 4 porsjoner

750 gr kyllingbryst
2 - 3 fedd hvitløk
1 mellomstor løk
1-2 gul paprika
2-3 tomater
koriander (urten)
1/2 glass taco saus
150 gram cheddar ost (eller den osten du liker best)
2 avocadoer
sitronsaft

Mariner kyllingbrystene i enten 2 poser Santa Maria Fajita Marinade - Original eller taco krydder blandet med olivenolje. Bør stå et par timer for best resultat.
Stek kylling filetene hele og legg til side. Kutt løk i to, så i skiver, paprika deles på langs og deles i strimler, hvitløk hakkes (legg til side litt løk og hvitløk) stekes et par tre minutter til løken blir blank. Fileter skjæres i strimler på tvers, legges i ildfast form. Legg paprika og løk, hvitløk over. Kutt tomatene i små terninger og hakk koriander. Et par spiseskjeer er nok. Bland sammen med tomat og fordel over paprika og løk. Hell 1/2 glass med taco saus over (fordel). Til slutt has osten på toppen.

Stekes midt i ovnen 175 grader til osten begynner å bli gylden og boblete.

Imens lages guacamole. Mos avocadoene, ha 1ss sitronsaft i, litt salt, litt hakket løk, tomat og hvitløk, litt tacosaus kanskje.

Retten serveres med grønn salat, guacamole og rømme

Hvis det deles på 4 personer er dette pr person - 11 netto karber.
Total: 389 Fat:19 168 44% Sat:10 87 23% Poly:2 15 4% Mono:6 51 13%Carbs:13 43 11% Fiber:2 0 0%Protein:42 168 44%Alcohol:0 0 0%

Guacamole og rømme + salat kommer i tillegg.....mener jeg å huske.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 00:57   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Åh tusen takk Nille!! Dette skal jeg lage i morgen!! Har 4 saftige stooore kyllingbryst i fryseren.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 11:28   #3
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Dette så GODT ut!

(Zoë er en liten tex-mex-fan!)

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 00:25   #4
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Kylling Fajita Form

Den var god!
Det var artig at jeg ser at jeg kan spise mexikansk å være i ketose - jeg som elsker den maten!
Neste gang skal jeg lage den med tacomarinade og istedenfor fajitamarinade. Synes det er bedre smak.
Takk for oppskriften Nille.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 10:40   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kylling Fajita Form

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Det var artig at jeg ser at jeg kan spise mexikansk å være i ketose - jeg som elsker den maten!

Jeg og. Vi har ofte skikkelig taco her i huset, da sløyfer vi bare tortillas og skjell og spiser krydret kjøttdeig, revet ost, løk, jalapenos, rømme, salsa og guacamole. Mann og barn får litt mais og evt. bønner ved siden av.

Vi skal ha denne fajita-formen til middag i dag. Mmm. Og der ble jeg påminnet om at jeg må legge kyllingen i marinaden, jo lenger den ligger, jo bedre blir den.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 21:40   #6
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Kylling Fajita Form

I dag har jeg prøvd denne! Ble kjempegodt. Brukte Chubby wife's oppskrift på guacamolen. Har lagt inn bilde på dagboken min.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 18:02   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kylling Fajita Form

Denne hadde vi til middag idag igjen. Jeg er helt forelsket i Nille som har lagt ut så mange NYDELIGE oppskrifter. Til helgen tror jeg jeg skal lage Donalds fantastiske kylling, den holder virkelig det overskriften lover.

Jeg skjærer forresten de rå kyllingfiletene i biter før jeg legger dem i marinaden, da trekker den ekstra godt inn i alle bitene synes jeg. Og så finhakker jeg løken og hvitløken sammen i food processoren og bruker et helt glass salsa over. Mmm.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 20:12   #8
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Kylling Fajita Form

Koriander! Jeg finner bare frö i butikken? Kan jeg bruke d? Altså knuse de litt i mortel og strö over?

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt.. Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:56   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kylling Fajita Form

Opprinnelig lagt inn av Life_Tone, her.

Koriander! Jeg finner bare frö i butikken? Kan jeg bruke d? Altså knuse de litt i mortel og strö over?

Nei ! Det er ikke det samme. Skal du ha koriander oppi, må det være urten.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 13:14   #10
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kylling Fajita Form

Takk for oppskrift! Denne skal jeg lage. Lurer på om det er en idé å la kyllingfiletene (som likevel er frosne) tine i marinaden? Tanker?

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kylling og broccoliform Anne Middag 0 10-10-04 21:15
Salat med kylling og egg - Fase 1 Marianne Lunsj 0 10-10-04 11:56
Å komme i form Sexy Sadie Trening 6 13-09-04 22:43
Kylling med kokos og peanøtter guro Middag 0 10-06-04 14:57
Lavkarbodiettfølgerer spiser mer kylling enn storfe og svin HP Nyheter / media 2 23-05-04 16:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no