Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mat under omgangssyken

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-14, 18:15   #1
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Mat under omgangssyken

Æsj, har fått omgangssyken. Fikk spist både frokost og lunsj før jeg kastet opp første gangen. Om noen lurer, cottage cheese og blåbær gjennom nesa er ikke noe godt hehe, beklager detaljene

Noen som har tips til noe lavkarbo mat som kanskje vil bli i magen, middagen fikk jeg ikke i meg (koteletter og rosenkål i masse smør) fristet ikke for å si det sånn. Typisk omgangssykemat som kjeks og saft er ikke aktuelt heller så jeg er åpen for forslag.

__________________
Paleofrelst


Journal
Bloggen min
Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 18:50   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Mat under omgangssyken

Siden jeg er så "heldig" og være nødt til og holde karbohydratene under 6 til hvert måltid, betyr en omgangsyke ikke annet enn at jeg fremdeles må spise mat med lite karbohydrater.
Enten det er tørket kjøtt, kyllingvinger eller buljong, så holdes karbohydratene nede og jeg får i meg den nødvendige næringen.
En omgangsyke går over, og selv noe så enkelt som klar kjøttsuppe i små slurker jevnlig er nok til at man klarer seg gjennom det hele.
God bedring!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 19:19   #3
kristine89
Medlem
 
kristine89 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 254
kristine89 er ny på veien

Sv: Mat under omgangssyken

Uff, uff! Jeg har dessverre ingen gode tips, men vil ønske deg god bedring

__________________
Min journal: Kristines vei mot velvære
kristine89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 21:13   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mat under omgangssyken

Salt og væske er jo det aller viktigste, så klar kjøttsuppe eller buljong som BenteR foreslår er i alle fall en god start. Jeg har pleid å spise f.eks. fiberrik med litt smør og urtesalt og drikke farris. Om ingenting annet har gått ned, har jeg spist gresk yoghurt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 21:17   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mat under omgangssyken

Få i deg nok væske og ikke tenk på at du må få i deg mat som binder magen. Både oppkast og diare er jo kroppens måte å kvitte seg med ulumskheter så hvorfor spise mat som forlenger prosessen ved at den binder maten?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 21:28   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mat under omgangssyken

Stemmer i for salt, som buljong.

Jeg har nok klikka under omgangssyke og spist litt loff.. Men jeg takler ikke synet av egg, kjøtt, cottage cheese eller annen ost når jeg er så kvalm.

Minibiter med mørk sjokolade kan funke, jeg hadde det som fast takst hver morgen i 9mndr Men en rute sjokolade funka det altså, mot svangerskapskvalme.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Omgangssyken! Hva nå? Heaven Spørsmål og svar 31 07-03-11 13:27
Omgangssyken og lavkarbo Iza Spørsmål og svar 5 27-11-10 16:24
Omgangssyken Cammis Spørsmål og svar 7 28-01-09 21:42
Har fått omgangssyken bobbla Ketolysekuren 4 13-01-09 20:40
Omgangssyken Romle Ketolysekuren 3 22-01-08 23:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no