Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tålmodighet og slankestress

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-09, 00:17   #26
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Tålmodighet og slankestress

Bra skrevet, Gerd! Jeg signerer 100% alt du skriver her!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 00:19   #27
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Etter og ha lest dette innlegget så skal vekta mi på ferie til ei vennine i morgen den dag :-P
Blir ofte for mye av den "må veie meg hver dag og se hva vekta viser" her i gården og det blir ofte kjempe stress, så nå skal jeg lese hovedinnlegget engang til og slutte og fokusere på om vekta går ned eller ei og heller tenke på de andre tingene som skjer med kroppen :-)
Takk for en vekker Gerd :-D

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 00:21   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av Nitja, her.

Etter og ha lest dette innlegget så skal vekta mi på ferie til ei vennine i morgen den dag :-P

Bare pass på så du ikke flyr ned dørene hos henne flere ganger om dagen for å veie likevel da

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 00:25   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tålmodighet og slankestress

Jeg kom forresten på en ting jeg lærte på tanketreningskurs sist uke, som jeg tror man kan ha nytte av når man føler ting ikke går fort nok.
Man skal alltid tenke "jeg er i ferd med å tiltrekke meg... "(f.eks en slank og sunn kropp). Da er det lettere å se målet, og hjernen forstår at det er en prosess, ikke noe som skjer over natta. Og man har jo uansett kommet godt i gang, i motsetning til da man satt og deppet foran tv'n med kaker og pottis.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 00:37   #30
pjusket
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 82
pjusket er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Hehe, "Guru-Gerd", den likte jeg. Men du har faktisk blitt min guru når det kommer til ketolysekuren! Supert innlegg, dette skal jeg ha i bakhodet fremover.

__________________


pjusket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 03:29   #31
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Tålmodighet og slankestress

Ketolyse eller lavkarbo er definitivt en livsstil der kroppen har det myyyye bedre!! Takk for at du minnet bl.a meg på det igjen Gerd Kg går av når de vil av...

Takk Gerd!! Ketolyse-Queen foretrekker jeg å kalle deg da

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 08:26   #32
meksiko
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 67
meksiko er på en erverdig vei
Smile

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Som veteran på forumet, ser jeg at det er blitt en del ”slankestress” ute og går her for tiden… Det bekymrer meg veldig…. Og jeg vet det er vondt for de som stresser…

Dette er IKKE ment som kritikk på noen som helst måte, men et innlegg med velmente råd og erfaringer. Som jeg håper dere kan ta til dere og tenke på.
Jeg har selv vært ny på ketolysekuren. Jeg har selv gått på ketolysekuren over lengre tid. Jeg vet hva det vil si å være på ketolysekur.. Men jeg har lært så veldig mye, om kosthold, om meg selv på denne tiden. Og jeg lærte å bli tålmodig.

En del ”stress”- ting har jeg merka at går igjen og igjen:

1: Det er om å gjøre å gå ned mest mulig på kortest tid.
- Mitt tips: La kroppen få slappe av, gjør ting etter boka, spis riktig. Husk at hodet og huden skal være med.. Vær tålmodig….Det lønner seg til syvende og sist. Og man har nødvendigvis ikke gjort/spist noe galt, om vekta går tregt.
2: Har ikke vekta gått ned ”massevis” i uka, så begynner man å prate om platå og partystoppere…Selv om det bare har gått 2 uker….
- Et platå er det når vekta har stått bom stille (ikke rikka seg opp eller ned) i minst 4 uker. Det er helt normalt at kroppen vil protestere litt når vi legger om kostholdet så drastisk. Kroppen blir rett og slett forvirra. Gi den tid. Ingen kropper er like
3: Man hekter seg opp i ketosestixene
-Viss man spiser riktig (etter boka) da skal man ikke bekymre seg. Det er IKKE stixa som fører til vektnedgang. Stixa er bare en indikator på hva som skjer i urinen.
4: Det er veldig stor forespørsel etter godteri-erstatninger, hvilke sjokolade, drops,gele osv.. kan man spise…
-Mitt tips: La ev. godis, osv. bli forbeholdt lørdagskvelden. Som ”det lille ekstra”. Ikke spis så mye søtstoff i uka, selv om det er ”lovlig”. Kroppen trenger det faktisk ikke. La ordet ”kos” som man har kobla til godisspising få en annen betydning. Lese ei god bok, gå en tur, ringe ei veninne… Noen vaner må man bryte for å komme ut av ”den onde sirkelen”. Og å erstatte ”vanlig” godis med sukkerfritt løser ingen problemer, men kan være med å forsterke de. Bl.a. søtsug.

Man må i tillegg jobbe med det mentale. Man må endre vaner og uvaner. Og det er ikke gjort på en, to tre… Det er for mange en stor jobb å snu tankegangen…
Man må faktisk spørre seg selv, veldig ofte, hvorfor vil jeg ha det og det, hvorfor føler jeg for å spise det og det…
Et veldig godt tips jeg fikk da jeg starta var å skrive opp dagens hendelser, positivt som negativt i ei skrivebok. Og å ha en du allierte deg med, spesielt når det butter i mot.

Ketolysekuren er en slankekur. Men også en start på en evig kostholdsomlegging.

Jeg håper så inderlig at dere som stresser, kan senke skuldrene og slappe mer av. Ha tålmodighet…

For uansett hvor mye man ønsker, håper, tror og vil i topplokket, så er det til syvende og sist kroppen som bestemmer tempoet.
Og når kroppen får bestemme tempoet, så har den det godt.

veldig bra innlegg.noe å tenke på dette her.

meksiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 08:28   #33
meksiko
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 67
meksiko er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

bra skrevet.

meksiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 08:30   #34
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Tålmodighet og slankestress

Halleluja og Amen, Gerd. Takk for et flott og nyttig innlegg!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 09:10   #35
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Takk Gerd for et fantastisk innlegg!! Det skal jeg skrive ut og ha lett tilgjengelig, det er så evig rett det du skriver!!!!

Klem fra Benam

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 09:49   #36
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Kjempefint skrevet. Følte meg skikkelig truffet, men det er godt å få noen tankevekkere.. Mitt stress kommer av at jeg er redd jeg skal legge på meg (pga alt fettet) i stedet for å gå ned. Er ikke så høy og når man er for tung så er alt slitsom.. det vet jeg - har vært der før og vil ikke tilbake...

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:27   #37
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Tålmodighet og slankestress

Fint å se god respons på innlegget!
Man skal ha et godt liv, selv mens man
prøver å gå ned i vekt

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:00   #38
Nenne
Juniormedlem
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 36
Nenne er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Takk for godt skrevet innlegg Gerd, og takk for at du deler din erfaring med oss andre.

Nenne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:25   #39
Siv J
Nytt Medlem
 
Siv J sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Asker
Innlegg: 5
Siv J er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Kjempeflott Gerd, dette er noe som jeg som er ny trengte i alle fall. Kloke ord fra en som jeg ser får mye skryt i forumet her. Stå på videre, du tilfører alle sammen mye positivt og godt.

__________________
Siv J er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:43   #40
Kreta
Medlem
 
Kreta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 171
Kreta er ny på veien

Sv: Tålmodighet og slankestress

Amen!
Kloke ord

__________________
Kreta




Kreta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse fra 26/1-09 Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:24   #41
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Flott skrevet, takk for et innlegg til inspirasjon og ettertanke

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 15:11   #42
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 15:40   #43
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 57
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Tålmodighet og slankestress

Har skjønt at du er en slags super-mamma her inne, Gerd!
Takk for gode råd og kloke ord

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 18:00   #44
Tussetrollet
Seniormedlem
 
Tussetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 809
Tussetrollet er virkelig snillTussetrollet er virkelig snillTussetrollet er virkelig snillTussetrollet er virkelig snillTussetrollet er virkelig snill

Sv: Tålmodighet og slankestress

Flott innlegg Gerd. En tankevekker for meg ihvertfall..

__________________





Tussetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 20:38   #45
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Tålmodighet og slankestress

Takk, Gerd! Du er bare spesiell!!

Du bidrar med så mye bra her inne...

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 20:53   #46
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Sv: Tålmodighet og slankestress

Takk for gode og kloke ord Gerd

__________________

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:04   #47
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bare pass på så du ikke flyr ned dørene hos henne flere ganger om dagen for å veie likevel da


Ja det var det da
Hun bor en 15-20 min gåtur unna så ikke alltid jeg orker gå dit hvertfall ikke i 8-10 minus grader

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:35   #48
Vimpane
Medlem
 
Vimpane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 44
Innlegg: 115
Vimpane er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Utrolig bra skrevet.....takk for mange gode ord....de skal jeg ta med meg på veien...og glemmer jeg meg ut, så skal jeg jaggu meg gå inn her å lese igjen...bare for å få en reminder...

JEg er vel en av de som stresser med vekta....vil så gjerne gå ned...masse...fordi jeg sliter veldig med sånn jeg har blitt.....

Så jeg er definitivt en som må stoppe opp og trekke pusten, øa kroppen få jobbe på sin måte...og jobbe med psyken og tankegangen min...

__________________
Herbalife sin Weight Loss Challenge (bruker ikke shaker, spiser kun lavkarbomat og mat med lav gi)
99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80
Vimpane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ny start på ketolyse. Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:37   #49
Vimpane
Medlem
 
Vimpane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 44
Innlegg: 115
Vimpane er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Opprinnelig lagt inn av bibi, her.

Takk, Gerd! Du er bare spesiell!!

Du bidrar med så mye bra her inne...


Må signere denne og jeg. HAr ikke vært her inne mange dagene, men deg Gerd har jeg lagt merke til.....i en positiv forstand

Takk for mange gode oppskrifter (har ikke testet ut så mange ennå, men jeg får vann i munnen bare av å tenke på dem) og ikke minst kloke ord.

__________________
Herbalife sin Weight Loss Challenge (bruker ikke shaker, spiser kun lavkarbomat og mat med lav gi)
99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80
Vimpane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ny start på ketolyse. Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 01:35   #50
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Tålmodighet og slankestress

Kjenner til alle de tingene du nevner Gerd, slik var jeg i begynnelsen, dvs før jul. Nå etter jul kjøper jeg sjokolade,karameller og noe sånn sour cola ting for å ha i godtekassen min, som jeg tar frem på lørdag når vi koser oss med en film. Tar ikke frem det ellers. Har bakt ostekaka di en gang, og prøvd meg på krydderkaka, men det beste av alt i verden er alikevel bringebær (evt med fløte eller bare bær), eller til middag stekt kjøttdeig blandet med hakkede tomater og krydder sammen med ostesalat <3

Trenger ikke så mange erstatninger egentlig, og ikke stress, sist stressa jeg, målte meg hver dag og "gav opp" en stund før jul pga jeg "gikk opp" hele tiden, men nå veier jeg meg hver fredag, gidder ikke oftere, også blir det en hyggelig overraskelse til helga

Mitt råd: kjenn på klærne om de fortsatt sitter litt løsere (jeg bruker jobbuksa mi - som var litt trang over magen før), gjør de det, så ikke vei deg mer enn en gang i uka. F.eks fredag, da det du evt spiste forrige lørdag er ute av kroppen

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no