Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-09, 16:29   #1
Karbomor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 18
Karbomor er på en erverdig vei

Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

30.juni reiser vi på bryllupsreise til New York. Det kan nok helt klart gjøres å være i ketose under denne turen også, men av flere grunner så vet jeg ikke om jeg "orker".

Nå har jeg levd slavisk etter ketolysekuren i 2 mnd. Jeg trives. I 6 ukers tid sleit jeg med slapphet og trøtthet, men den kjenner ut til å ha gitt seg nå. Og det er overhodet ikke problem å leve etter de riktige prinsippene i hverdagen. Aldri før har jeg gått på en "kur" som har vært så enkel å leve etter, og som samtidig har gitt så gode resultater. Det blir lavkarbo for meg for resten av livet, men er det ok å ta en ukes pause? Eller sklir alt ut da? Blir det for vanskelig å komme tilbake til det riktige kostholdet?

Om jeg spiser mer normale mengder karbohydrat en hel uke, risikerer jeg å legge på meg alt jeg har tatt av?


Jeg tenker at på bryllupsreisen så ønsker jeg å være bevist kosholdet og kutte ut poteter og pasta. Men samtidig så ønsker jeg å ta med en drink uten å måtte tenke på juicen i drinken. Og jeg vil kose meg med en is i Central Park uten å måtte sitte med den samme dårlige samvittigheten jeg alltid har gjort etter å ha spist..

__________________
Operasjon "nytt liv" startet 11. mars 2009.
Første delmål: - 10 kg. I mål 11.juni 2009!!!
Men det er maaaange flere å ta av!!


3. juni 2009: minus 10,1 kg!!
Karbomor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish...? Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:57   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Ja herregud, bryllupsreise skjer jo (forhåpentligvis ) Bare EN gang i livet! Nyt det, så har du resten av livet til å spise rett og riktig igjen

Forøvrig syns jeg, når man har kommet ordentlig inn i opplegget, at det blir lettere å komme igang igjen etter hver pause. Man må bare bestemme seg for at nå er det på'n igjen. Dessuten skal man ikke være lenge på "normal-kost" før man merker hvor oppblåst kroppen blir, og hvor mye blodsukkersvingninger, hodepine etc man får. Da er det ikke så vanskelig å velge

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 18:26   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Enig med Carisma - NYT TUREN!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 18:55   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Spis det du vil på bryllupsreisen din du
Så tar du turen innom lavkarbo.no så fort du kommer hjem igjen for å finne inspirasjon og motivasjon til å komme fort i gang med ketolysen igjen.
God tur

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 19:11   #5
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Opprinnelig lagt inn av Karbomor, her.

Og jeg vil kose meg med en is i Central Park uten å måtte sitte med den samme dårlige samvittigheten jeg alltid har gjort etter å ha spist..


Hvis du liker italiensk "hjemmelaget is" må du innom Bottega Del Vino på East 59th Street, like ved det sørøstlige hjørnet av Central Park. Jeg spiser ikke ofte is, men hver gang jeg er i nærheten av hjørnet 5th Ave og East 59th Street må jeg bare innom.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:50   #6
S@nne
Medlem
 
S@nne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
Innlegg: 54
S@nne er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Jeg er helt enig med Carisma!! Nyt turen og kos deg masse!!!

Da jeg hadde pause synest jeg det var utrolig godt å få komme tilbake til lavkarbo kosthold!!

S@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:28   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Jeg har hatt planlagt pause fra ketolysekuren og levde da vanlig lavkarbo. Da måtte jeg være mer på vakt for ikke å få "tenning" på brød o.l., men det gikk forbausende greit. Og vekten gikk ned.

Enig med alle andre her, ta pause når du er på bryllupsreise. Men vær behersket både med karber og drikke, for kroppen tåler ikke det samme som den vanligvis gjør. Overdrevet inntak kan ødelegge ferien like mye som for strengt kjør.

Riktig god tur!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 17:25   #8
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Kos deg, for all del! Gratulerer, forresten!

Men du kan jo alltids registrere kroppens frustrasjoner og irritasjoner når karbohydratene strømmer på igjen. Og for "vitenskapens skyld" - registrer vekten før og etter, så du ser hvor mye det straffer seg. Du kommer til å glede deg til å gå tilbake på ketolyse, så motivasjon for å fortsette er neppe noe problem.

Hadde to ukers ferie midt i kuren selv, og ferierte slik jeg ellers ville gjort. Var ikke praktisk mulig å spise ketogent (sydenferie uten kald pils!? Dum eller??? Hehe! ), og det betalte seg med noen kilo opp. Men så fort kroppen slo tilbake i ketose, så rant dem like fort av igjen (nesten). Er man forsiktig, så blir konsekvensene deretter.

På bryllupsreise skal man jo uansett være i aktivitet så det blir vel ikke så stort problem.

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 01:45   #9
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Gratulerer så mye som nygift !
Er enige med de andre, kos deg og nyt bryllupsreisen !
Kan kanskje være lurt å sette dag og dato for når du skal tilbake på ketolysekuren, da tror jeg ikke det blir noe problem for deg å komme deg tilbake igjen på lavkarbo kostholdet !

Ha en riktig flott bryllupsreise !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 13:32   #10
Karbomor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 18
Karbomor er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Tusen takk for gode svar alle sammen.

Jeg tror jeg må ha meg en pause ja. Jeg tror det å holde meg i ketose hadde blitt stort sett stress, og vanskelig å kombinere med et liv på farten i New York. Men jeg ser ikke bort i fra at det blir direkte digg å komme seg hjem og begynne på'n igjen ...

__________________
Operasjon "nytt liv" startet 11. mars 2009.
Første delmål: - 10 kg. I mål 11.juni 2009!!!
Men det er maaaange flere å ta av!!


3. juni 2009: minus 10,1 kg!!
Karbomor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish...? Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 14:12   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Opprinnelig lagt inn av Karbomor, her.

jeg ser ikke bort i fra at det blir direkte digg å komme seg hjem og begynne på'n igjen ...

Les denne betraktningen på det, fornøyelig og ganske på kornet

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...3&postcount=83

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 21:01   #12
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med planlagte pauser fra kuren?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Les denne betraktningen på det, fornøyelig og ganske på kornet

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...3&postcount=83


Haha den var genial

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erfaringer med karboblokkere? Camz Spørsmål og svar 0 04-03-09 14:14
Lavkarbopikene (erfaringer?) Ella-A Ketolysekuren 24 12-01-09 14:03
Noen erfaringer Human Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 15-12-08 14:47
Erfaringer? Sanko Mer enn 30 kg overvekt 4 29-01-08 14:05
Små mengde sukker - og planlagte sprekker. shallow Induksjonen 5 15-12-06 19:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no