Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hvor mye koster Atkins for deg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-04, 20:16   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Question

Hvor mye koster Atkins for deg?

Et av de vanligste argumentene jeg har hørt mot Atkins er: "Det er jo så dyrt!"

Men jeg klarer ikke helt forstå det argumentet. For min del har det blitt billigere! Jeg kjøper ikke lengre snop, ikke brus, ikke en pizza, burger eller bagett i forbifarten, ikke bruker vi taco pakken lengre, ikke tacosauser, ikke boller, ikke chips, listen er lang... En pakke smør er ikke dyr, og metter mer enn 10 brød...

Da lurer jeg på:

  • Hva koster en typisk uke for deg? (1 person)
  • Hva vil du anta som et minimumsbudsjett? (1 person)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 20:18   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hehe har du fått mail fra meg? hihi.

ps: man spiser jo ikke akkurat en pakke smør uten noe da, mens man gjerne kan spise 10 brød uten noe (spør alle studenter), så akkurat DET argumentet holder kanskje ikke.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 20:25   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

hehe har du fått mail fra meg? hihi.

ps: man spiser jo ikke akkurat en pakke smør uten noe da, mens man gjerne kan spise 10 brød uten noe (spør alle studenter), så akkurat DET argumentet holder kanskje ikke.

Takk for det, men det er ikke derfor jeg spør...

Det er dem som tar et stykke smør å spiser som snacks... hender jeg gjør det også , men andre biten er sjelden god... At smør metter mer enn 10 brød er et veldig godt argument, etter som at fett er en viktig del av Atkins kosten, og fett er billigere enn brød...

Jeg har ikke komt med egne tall fordi jeg trenger å regne litt...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 20:30   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja jeg og må regne litt.

spiser du smør som snacks?? haha den var ny. tror jeg aldri jeg hadde klart. men all ære til deg som får det til hehe. ost derimot, kan jeg spise mye av som snacks

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 20:44   #5
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

Tja....

Smør??hehe...den var ny!Spise rent smør?vrææææll.. (vel..nå har jeg aldri likt smør da..verken på brød eller noe!!)Sikkert derfor det hørtes heelt jæ... ut!

hm..vet ikke om det her er dyrere enn det jeg var vant til før jeg...men alt i alt kjøper jeg myyye mer kjøtt nå..enn jeg gjorde før!Og kjøtt er dyrt!
Men jeg kjøper ikke cola og snop lenger,og det er vel der jeg sparer en hel del!og nå går det jo i knekkebrød..og 1 pakke holder jo i evigheter nå!Men om jeg tenker på vitaminene og slikt jeg kjøpte/har kjøpt i det siste,har det kostet flesk
Tipper det går opp i opp med busjettet jeg hadde før jeg!Skal tenke over det jeg kjøper hver dag..og prøve regne litt på det

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 10:43   #6
Silvandar
Administrator
 
Silvandar sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 47
Innlegg: 117
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av HP

Et av de vanligste argumentene jeg har hørt mot Atkins er: "Det er jo så dyrt!"

Da lurer jeg på:

  • Hva koster en typisk uke for deg? (1 person)
  • Hva vil du anta som et minimumsbudsjett? (1 person)

Grov regning tilsier at jeg spiser for rundt 120-130 kroner pr. dag på atkins. Måltidene er nok blitt dyrere, men alle pengene jeg sparer på drikke, snacks og godteri som følge av dette gjør nok at det går opp i opp, sånn cirka.

Jeg har forståelse for de som hevder at det er dyrt, hvis man lever billig til vanlig så ER det dyrere å leve på atkins. Som karbojunkie så levde jeg ikke billig med karbohydrater..

Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K) Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 11:31   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg bruker ca 1500 kr. ekstra pr.mnd.

Blir sånn når familien spiser samma møkka maten som før og jeg må kjøpe min mat i tillegg.

Jeg må jo ha ekstra mye proteiner da jeg bygger muskler samtidig som jeg skal ned i fett%.

Har egentlig ikke turt å regne nøyaktig på det da jeg er redd det koster enda mer med alle kosttilskuddene.

Helsekosten er rene godteri butikken for meg. Svir fort av noen tusen hvis jeg har muligheten.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 12:27   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Helsekosten er rene godteri butikken for meg. Svir fort av noen tusen hvis jeg har muligheten.

haha tenk på meg da, som jobber i helsekost. tør ikke regne ut hvor mye jeg har brukt siden jeg begynte for 3 1/2 år siden. vi får inn nye produkter hele tiden og både og og sjefen er like ville etter å prøve ALT.

og tenk når jeg står lange kvelder alene og det kanskje er lite kunder, da går jeg bare rundt og snoker i hyllene og bruker penger jeg ikke har hehe.

men jeg er jo heldig da, som går 30 % rabatt på ALLE varene, + jeg får masse gratis produkter (har bla fått vitaminbokser, fettsyrer, energitabletter, slankepiller osv osv) på kurs, og av produsenter som vil at vi skal anbefale produktene til kundene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 13:24   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sparer jo masse penger når jeg ikke drikker brus og har fått redusert brus og saft forbruket hos familien også. Kosttilskuddene koster nok en del men ikke på langt nær som en flaske brus hver kveld.

Når en er ute og reiser må vi jo alltid dra å spise på resturant eller kro da burgersjappa ikke er god nok lengre og da blir det nok en del dyrere når en skal ha med alle seks.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra Medscape om Atkins og fett Maz Lavkarbo generelt 4 21-02-05 16:03
Ja det handler om boka Atkins for livet Skorpia Vedlikeholdsdietten 17 20-03-04 20:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no