Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ris

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-10, 13:31   #1
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Ris

Hva kan jeg erstatte ris med? Jeg er en ris elsker og kjenner jeg får litt noia med tanken på å kutte ut risen. Raspet blomkål er et alternativ ja men noe annet?

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:18   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ris

Jeg trodde jeg ikke kunne leve uten ris da jeg spiste det ca 2 ganger om dagen før. Nå smaker det papp hvis jeg smaker det.

Jeg gikk cold turkey, laget bare ekstra grønnsaker til wok f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 11:20   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ris

Hei
Bortsett fra jukserisen (blomkålk) - da er svaret nei.

Gled deg over alle de gode grønnsakene, kokt, grillet, stekt eller i salat.

Det smaker jo egt mye bedre enn ris ;-)

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 11:44   #4
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Ris

Ingenting smaker bedre enn Basmatiris. Men så er jeg ikke norsk og er vant til å spise ris hver dag.
Lurer på siden kroppen min er vant til risen kanskje jeg kan spise ris etterhvert?

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 11:56   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ris

Uansett hvor man er fra og hvor vant man er til å spise ris, er det ikke til å komme fra at den er proppfull av karbohydrater vi jo er enige ikke er bra for oss!

Men jeg ser ikke bort i fra at når jeg er ferdig slanket (en gang i fremtiden) så kommer jeg en sjelden gang til å nyyyyyyyte en bedre middag med basmatiris!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 12:05   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ris

Eg er også vanvittig glad i basmatiris. Men når eg starta med lavkarbo berre kutta eg tvert, tenkte som så at det var enklare å berre kutte ut totalt. Samme som eg gjorde med pasta og brød også.
Eg har ete det berre ein gong sidan trur eg (byrja med lavkarbo i mai i fjor), og det var når eg hadde mageinfluensa ei veke eller to i november i fjor, for då fekk eg ikkje i meg noko anna av mat.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 19:14   #7
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Ris

Det går an å leve lavkarbo og spise ris. Men selvsagt ikke på ketolysekuren, da det ikke er en tillatt vare. Det er generelt sett dårlig karbohydratøkonomi å spise ris på ketogen diett, da det i praksis fjerner alle muligheter til å spise grønnsaker.

Om du etterhvert finner deg ett kosthold som er mindre restriktivt er det mulig å spise litt ris. Jeg pleier å spise rundt 30 gram (veid ukokt, spist kokt) ris til wokretter etc, dette tilsvarer omtrent 25 gram karbohydrat. Det er fortsatt plass til mye grønnsaker, da jeg for det meste ligger mellom 50-70 gram karbohydrat i døgnet.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no