Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Middagen i en småbarns-familie

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-09, 10:35   #1
NinaPina
Juniormedlem
 
NinaPina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 36
NinaPina er på en erverdig vei

Middagen i en småbarns-familie

Jeg sliter litt med å lage middag som passer både for meg, mannen, og podene på 8, 3 og 1.
Jeg og mannen er henholdsvis ketolyse og lavkarbo, mens barna spiser vanlig sunt men godt. I tilleg er gutten på 3 blitt så kresen, mens gutten på 1 trenger mat han klarer å tygge..

Puh.. En smule lei av å planlegge alt dette ja, men er det noen som har noen gode forslag til middagsplaner?

__________________


NinaPina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En dag om gangen. Prøver å ta de rette valgene... Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:52   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Middagen i en småbarns-familie

Kjøttkaker du lager selv, koteletter, laks, pannekaker, biff, svinefilet, kylling... Dere kan jo variere med tilbehøret evt.

Når vi har pannekaker, lager jeg lavkarbopannekaker til meg. Det samme med fiskegrateng eller lasagne. I tillegg har jeg da måltider i flere dager framover.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:55   #3
trollmamma
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 160
trollmamma er på en erverdig vei

Sv: Middagen i en småbarns-familie

Vår meny, med to barn i barnehagealder, er for denne uka slik:

Mandag: Fiskepudding, brokkoli og blomkål i ildfast form, med hvit saus over og ost på toppen. Gratineres i ovnen.

Tirsdag: Kyllingwok (med ris til ungene)

Onsdag: Fiskekaker i brun saus, med dampede grønnsaker (og potet til ungene)

Torsdag: Omelett med baconterninger, løk, paprika og ost. Ungene får brød til, vi voksne tar salat til.

Fredag: Taco til kveldskos, jeg dropper bare wrapsene/nachosene, og spiser det som salat i stedet.

Lørdag: Pannekaker til ungene på dagtid (jeg står over de) og tandoori kylling med salat til oss voksne på kvelden.

Søndag: Ovnsbakt ørret med tilbehør.

__________________


trollmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:15   #4
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Middagen i en småbarns-familie

Synes dette høres veldig fornuftig ut jeg, men jeg ville nok bytta ut fiskefarse produktene m fisk. De har lite næring og for mange karber om du ikke lager dem selv da

Har du prøvd å lage blomkålmos? Det burde falle ismak hos både store og små.
Bønne lr linsemos er og et bra alternativ til potet,pasta, ris for hele familien.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 14:22   #5
trollmamma
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 160
trollmamma er på en erverdig vei

Sv: Middagen i en småbarns-familie

Fiskekakene er hjemmelagede ja, koljekaker direkte fra mamma.

Fiskepuddingen er derimot kjøpt, så den er nok ikke helt gunstig, men kjapp og grei middag når kl nærmer seg 17 innen vi er hjemme fra jobb og barnehage.

__________________


trollmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 15:35   #6
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Middagen i en småbarns-familie

Jeg har en på 7 og ei på 3 og her går middagene stort sett i at de spiser det samme som meg og mann, men med poteter eller ris i tillegg. Mye kylling og pannestekte grønnsaker, kjøtt med grønnsaker, lavkarbo tomatsuppe der de får ha i makaroni etc

Bruk oppskriftsforumet her inne. Utrolig mange bra ideer og det er ikke mye fantasi som skal til for å tilpasse de fleste av rettene til resten av familien.

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 15:36   #7
Fuffe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 143
Fuffe er på en erverdig vei

Sv: Middagen i en småbarns-familie

Ungene her digger tacokjøttboller og brokkoli- og blomkålmos

Fuffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Atkins Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 17:04   #8
NinaPina
Juniormedlem
 
NinaPina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 36
NinaPina er på en erverdig vei

Sv: Middagen i en småbarns-familie

Tusen takk for mange fine forslag! Glemte forresten å nevne at mannen min har fiskeallergi, tror han prøver å gjøre det vanskelig for meg eller noe...

__________________


NinaPina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En dag om gangen. Prøver å ta de rette valgene... Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 19:16   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Middagen i en småbarns-familie

Mannen min tåler heller ikke fisk. Da han jobbet skift, var det greit. Vi kunne jo spise fisk når han jobbet kveld!
Da han kom hjem og sa til ungene at han skulle begynne å jobbe 8-16, smalt det fra sønnen på 14: Men når skal vi spise fisk da?

Det hender gubben er på langtur, som i går, og da blir det fisk til middag, ja!
Ellers spiser snuppa og jeg røklaks/ørret og sønnen liker makrell i tomat, så helt uten fisk er vi ikke!

Når jeg lager middag, lager jeg stort sett noe alle kan spise, men med forskjellig tilbehør.
Kjøttpølser med potetmos til de andre, blomkålmos til meg.
Kjøttgryte med ris til de andre, grønnsak/soppmix til meg.
Taco-/kjøttdeig med tilbehør hvor jeg spiser tacotallerken, sønnen med lefse, snuppa med skjell og gubben tacotallerken med smuldret skjell over. Til gubben og snuppa tar jeg av kjøttdeig før jeg har oppi tacoblandingen. Det vil nemlig ikke de ha!

Skal ikke være lett, dette her!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er middagen i dag? Salt Lavkarbo generelt 1 19-04-08 09:31
Hva var galt med middagen? Lisbeth Ketolysekuren 5 13-01-08 18:00
Kan jeg spise litt fromasj til dessert etter middagen for å øke fettinntaket? Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 09-02-06 23:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no