Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Noen på South beach?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-05, 13:15   #1
Gro
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 9
Gro er på en erverdig vei
Question

Noen på South beach?

Hei er det noe her inne som går på sout beach nå`??

Hva er det med atkins kuren som er så bra siden flest går på den??

Går kiloene like fort/seint av enten vi velger Sout Beach eller Atkins ??

Noen som har synspunkter for eller mot begge diettene??

Gro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sout beach Svar med sitat
Gammel 05-06-05, 13:43   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

er nok noen som følger south Beach, men vet ikke hvor mange. (jeg er ex-southbeacher ikke fordi det er en dårlig diett, men det passet ikke meg så bra )

hva du velger må nesten blir hva du føler deg mest vel med noen føler ubehag med alt fettet som er i atkins dietten og da er south beach et annet alternativ med litt mere karber og litt mindre fett

fedon er (uten at jeg har satt meg 100 % inn i det) litt mere liberal, særlig med hensyn til korn

hvis man ikke føler at man har funnet rette veien, kan det være lurt å teste litt forskjellig

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-05, 13:53   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

De fleste går nok ned raskere på Atkins kontra South Beach. På Atkins spiser du mindre karbohydrater (og mere fett) og blir dermed lettere mett, pluss at det er umulig å overspise på Atkins. Men SB er kanskje lettere å følge i og med at karbotallet er høyere og utvalget av matvarer du kan spise er større. Faren for å "sprekke" på SB er kanskje mindre av den grunn?

Ellers er det veldig individuelt hvor mye man går ned på disse diettene. Jeg gikk ned 3,6 kg de 2 første ukene på Atkins, mens andre kan gå ned mye mer (eller mindre).

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-06-05, 20:15   #4
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg har gått ned raskere på South Beach enn på Lindberg o.l.

Man spiser riktignok mer karbohydrater enn på Atkins, men dette er kun i form av lavglykemiske grønnsaker og etterhvert frukt. Men man spiser jo mye mindre fett, slik at man legger ikke på seg. Det er veldig greit å gå ned i vekt hvis du følger SB etter boka.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
Sout beach?? Gro South Beach 3 03-06-05 22:48
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål Bambina Atkins kosthold 7 10-03-05 22:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no