Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-12, 21:15   #26
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Du ser e-postadressen din der du bytter passord: http://forum.lavkarbo.no/profile.php?do=editpassword

Men er passordet det samme som det passordet jeg bruker når jeg logger meg inn med brukernavn? Dvs Marella77?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:21   #27
mad
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 1
mad er på en erverdig vei

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Å neeeeiii, husket ikke engang at jeg hadde nick her, og
det finner sikkert manger slike steder med dette brukernavn og passord...
f**n!

mad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker ennå..... Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:22   #28
hoykarbo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 7
hoykarbo er på en erverdig vei

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Dette er vanvittig ubehagelig! Fort: hvor er passorinnstillinger paypal?

hoykarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:23   #29
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Men er passordet det samme som det passordet jeg bruker når jeg logger meg inn med brukernavn? Dvs Marella77?

Jepp.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:24   #30
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Opprinnelig lagt inn av hoykarbo, her.

Dette er vanvittig ubehagelig! Fort: hvor er passorinnstillinger paypal?

Litt ned på siden her: https://www.paypal.com/webapps/custo...e/summary.view

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:28   #31
hoykarbo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 7
hoykarbo er på en erverdig vei

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Litt ned på siden her: https://www.paypal.com/webapps/custo...e/summary.view

Takk, men det går ikke an å endre passordet uten å huske favorittditt og favorittdatt! Herregud! Nå har jeg lært leksa mi. Kontoen er ikke vertifisert, men jeg har fortsatt informasjon der! Hva gjør jeg?

hoykarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:32   #32
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Opprinnelig lagt inn av hoykarbo, her.

Takk, men det går ikke an å endre passordet uten å huske favorittditt og favorittdatt! Herregud! Nå har jeg lært leksa mi. Kontoen er ikke vertifisert, men jeg har fortsatt informasjon der! Hva gjør jeg?

Siden den ikke er verifisert så er den mest sannsynlig heller ikke av interesse for noen å utnytte. Hvis du verifiserer den en gang så bør du bytte passord også, hvis du har det samme passordet og e-postadressen som du bruker her.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:44   #33
hoykarbo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 7
hoykarbo er på en erverdig vei

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Siden den ikke er verifisert så er den mest sannsynlig heller ikke av interesse for noen å utnytte. Hvis du verifiserer den en gang så bør du bytte passord også, hvis du har det samme passordet og e-postadressen som du bruker her.

Mange takk! Men er det noen som vet hvordan jeg får slettet kontoen? Jeg har jo tross alt lagt inn kortinformasjonen min der. Uansett hva jeg gjør så går det verken an å sende dem en mail eller endre passord eller slette kontoen uten at jeg husker to kodenøkler. Det er 2-3 år siden jeg forsøkte å opprette kontoen der.

hoykarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:53   #34
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Jeg har samme mailadresse overalt, men hadde et annet passord her enn på paypal. Likevel har jeg nå forandret på passordet på paypal i tilfelle. Men det passordet jeg hadde her er annet enn alle andre steder. Bør jeg sikre meg og forandre mange steder eller trenger jeg ikke det da?

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:59   #35
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina, her.

Jeg har samme mailadresse overalt, men hadde et annet passord her enn på paypal. Likevel har jeg nå forandret på passordet på paypal i tilfelle. Men det passordet jeg hadde her er annet enn alle andre steder. Bør jeg sikre meg og forandre mange steder eller trenger jeg ikke det da?

Da skal du være trygg.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 22:00   #36
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

puh, takk.
Får litt lettere panikk kan man si.

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:00   #37
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Hvor alvorlig er dette egentlig? Er det noe som helst sjangs for at hackeren vil gå igjennom alle brukerene på dette forumet?

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:26   #38
suzi-q
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 10
suzi-q er på en erverdig vei

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Hvordan sletter jeg profilen min?!?

__________________


suzi-q er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:51   #39
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Hacking skjer; det vet vi og dessverre rammet det forumet denne gangen. Takk til HP som har stått på i hele dag for å holde fokus og svare på innlegg fortløpende!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:54   #40
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Dere som vil ha profilen slettet må sende en PM til admin (HP) så blir det ordnet.

Selv om kontoen her inne blir slettet må dere allikevel bytte passord på andre steder om dere har brukt den samme. Så lenge dere IKKE har samme passord her som andre steder er dere helt trygge. E-postadressene vi har legger vi igjen overalt, det er kombinasjonen e-post, passord og nettsted med kontoopplysninger som er farlig.

Også vil jeg minne om at det stadig advares i media mot å bruke samme passord overalt og for de som har gjort det så er dette en Fin Tid å rydde opp dette.

Til sist: bytt selvsagt passord her inne også.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 01:58   #41
Wenche Verdensfarer
Juniormedlem
 
Wenche Verdensfarer sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 13
Wenche Verdensfarer er på en erverdig vei

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Takk for advarselen.
Da fikk jeg et tupp i r**va da, til å skrive litt igjen også da. Hadde nesten glemt dette forumet jeg.

__________________
Wenche Verdensfarer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 09:44   #42
Challanger
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1
Challanger er på en erverdig vei

Sv: Forumet ble hacket i natt – bruker du samme passord andre steder?

Hei alle sammen.

Det skjer av og til at uvedkomne klarer og få tilgang til ting de ikke skal.
Men jeg ville ikke vært redd for dette egentlig, i hvertfall ikke her inne.

Det er nok en scriptkiddie som har lekt seg litt, og de kan grerne få hentet ut info. Men vet ekstremt lite om hvordan den kan brukes. Det er mer sport i og komme inn for dem, og de gir seg da det er oppnådd.

Det nevnes en del om kryptering av passord og slikt her inne i tråden, og noe er riktig. Men en ting om jeg bet meg merje i er at det står at det er mulig og dekryptere passordene. Dette er fult ut mulig, men og få gjort dette i en database som er kryptert er enda vanskeligere. Og bruke bruteforce på basen vil ta ekstremt lang tid. Fra flere dager til flere uker. Og da har jeg ikke tatt hensyn til masknvaren som spiller en kjempe stor rolle.

når det gjelder brukernanv, epostadresse og passord for registrering og slikt på nettsider så er en ok regel og ha tre av fire alternativer, en kombo av store og små bokstaver, tall og spesialtegn. Og helst mer en syv tegn totalt, ved endring fra seks til syv tegn dobbles tiden det tar for og knekke passordet.

Ikke bruk f.eks navn på barn eller damen din, og heller ikke med økende tall som anne01 - anne02 osv. Bruk gjerne ting som minner deg på ting, men uten at det er mulig og se som natrurlig for andre.

Eksempler på gode og dårlige passord finner man på nettet.

Her er to eksempler på gode passord, me ndet sier seg selv. IKKE BRUK DISSE.

1: SnrE£-980
2: Cnasolr_bl23

Challanger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hmm, litt usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no