Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Dr.Lindberg - SATS

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-04, 19:16   #1
Nutte
Juniormedlem
 
Nutte sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 41
Nutte er ny på veien

Dr.Lindberg - SATS

Er det noen som er med her? Hva er evnt dine erfaringer?

Nutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 11:25   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sitat:

opprinnelig skrevet av donjuanwannabe

I går var det på gang med trening igjen. Hadde min første time på SATS/Lindberg-klinikken (herved S/L). Treningen er styrketrening på apparater. Ikke de mest avanserte apparatene men. Faktisk ganske amatørmessig laget. Det er ikke vekter, men motstand i form av en beholder med trykkluft eller hva jeg skal kalle det. Og man justerer motstanden med 2 hjul på sidene som er motstanden ned og opp. Og apparatene ser ganske skrøpelige ut. Spinkel konstruksjon må jeg si. Hvis det hadde vært en bil så hadde jeg sagt det var en Daewoo eller en Kia. Eller Togliatti. Men bare musklene blir større så...

Vi trener sirkeltrening, musikken spiller en kort periode (ca. 15 sekunder) og når musikken stopper er det bare å gå til neste apparat. Det går litt kort tid mellom hvert apparat. Får ikke god nok tid til å justere apparatene til ønsket (og riktig) motstand mellom sangene. Og alle bruker jo ulike motstand også. Det er mange gamle damer der som sikkert ikke har trent styrke før. Og det er bare en til av mitt kjønn der. Men det er god plass i garderoben da.
Det er en instruktør der også som skal følge hver trening. Og hun sa at jeg skulle utføre øvelsene så raskt som jeg klarer. Dette er jo helt motsatt av det jeg har lært før. Og jeg er ikke i tvil om hva som er rett...

Cluet er jo å øke i styrke. Det gjør man sikkert over tid her også, men ikke så effektivt og raskt som med andre apparater med skikkelig vekter vil jeg påstå. Nå er jeg kanskje litt bortskjemt også etter å ha trent på Nautilus-apparater (går for å være noe av det beste) i 5 måneder. Man får heller ikke skrive ned motstanden for hver øvelse på S/L-klinikken. Man får helt enkelt ikke tid mellom øvelsene. Og instruktøren har heller ikke sagt noe om dette. Man må bare prøve å huske mellom hvert apparat og det er jo nesten umulig. For å få fullt utbytte av treningen så må man skrive ned for å huske hva man klarte sist for så å øke motstanden etterhvert. Slik det er nå er dette umulig. Man må bare tippe hvilken motstand man klarer, og hvis det er for lett må jeg stoppe og justere og plutselig er musikken over og øvelsen slutt! Og justeringen på motstanden er på intervaller fra 1 til 8. Hvis vi hadde hatt muligheten til å skrive ned motstanden for referanse så er det jo likevel umulig å justere nøyaktig i forhold til hvis det hadde vært vekter å justere på. Hvor mye er egentlig motstand nr. 6 i kilo og gram? Og hvor mye tilsvarer intervallet mellom 4 og 5 i gram og kilo? Det er jo umulig å trene effektivt med slike apparater! Nei, takke meg til skikkelige apparater med ordentlige vekter så man kan justere ordentlig.

Grrr.....kjenner jeg blir mer og mer irritert dess mer jeg skriver her og dess mer jeg tenker over hvordan treningen var.

Nei, er ikke fornøyd med dette opplegget i det hele tatt. Jeg blir her garantert ikke i 6 måneder. Men jeg tror ikke jeg har det som skal til ennå for å trene for meg selv på vanlig treningsstudio. Selvtilitten må opp. Og vekta må ned. Så jeg får heller holde ut noen måneder til. Men det positive er jo at jeg blir veid og ser om jeg går ned. Det er jo bra så lenge jeg ikke tør gå på vekta ennå. Men jeg vet jo at jeg går ned så lenge jeg følger dietten. Men det er vel også ett spark i baken med å betale kr. 1000 i måneden også, får kanskje mindre lyst på snop og holder meg i skinnet mer, når jeg er med i ett "slankeopplegg". Tiden vil vise. Men jeg blir jo svett og jeg mister ihvertfall ikke noe styrke. Får se det positive i det.



Men jeg må også si at mye der ser så amatørmessig ut. Det er trangt mellom apparatene, man må smyge seg mellom apparatene nesten, som en katt. Nå er jeg jo en løve da, og det er jo ett kattedyr, så noen fordeler har jeg i forhold til de andre. Men størrelsen min er ikke til min fordel da, og ihvertfall ikke all pelsen. Varmt ja.
Og garderoben var liten. Bare 7 skap for menn og kvinner. Vi var jo bare 2 menn (gutter) der, så det gikk jo greit for oss. Men på kvinnegarderoben var det værre med plass. Det var jo sikkert rundt 13-14 kvinner der. Noen skiftet utenfor! Og bare 4 dusjer! Og det var ikke speil der, bare en gul lapp det sto "speil" på, med ett smil.



Kort sagt så ser det ut som profitt kommer foran alt. Det er ikke tenkt på trivsel ser det ut som. Kun å tjene mest mulig penger. Det ser veldig ut som ikke det er gjort så mye arbeid i forkant av byggingen. Nesten så det er bygd uten noen form for plan.

Hm.....

Men som sagt, jeg kommer til å trene der for vektnedgangen sin skyld.

Dette er hva jeg skrev i "Min Journal", innlegg nr. 225, side 9. Jeg var vel kanskje litt frustert akkurat da. Men dette gjelder altså gruppetreningen som jeg ihvertfall ikke var fornøyd med. Kostholds-kursene er jo bra. Jeg trente der (avd. Oslo) i ca. 2 uker så giddet jeg ikke mer. Det var ikke noe for meg. Men andre kan sikkert trives bedre, særlig hvis du ikke har trent før.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lindbergs avtale med Sats Nille Trening 7 14-08-04 14:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no