Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Nøttetopper (med tagatose)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-11, 14:51   #26
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Spennende. La oss få rapport når du har tatt en smaksprøve.....

Rapporterer at det ble veldig godt!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:52   #27
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Rapporterer at det ble veldig godt!

Så flott. Skal prøve meg på disse på lørdag, bare bruke mandler i stedet

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 19:52   #28
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Putta de i en kakeboks, og det var ikke så lurt. Ble myke . Burde ha putta de i fryseren. De smaker godt allikevel , men kakete konsistens.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 19:55   #29
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Putta de i en kakeboks, og det var ikke så lurt. Ble myke . Burde ha putta de i fryseren. De smaker godt allikevel , men kakete konsistens.

ta av lokket, legg heller litt bakepapir løst over. Så tørker de igjen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 19:59   #30
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Takk for tipset. Det skal jeg gjøre

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:16   #31
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Har bakt disse nå, med 60 gram hasselnøtter og 140 gram mandler. Det ble veldig bra - gode og seige
Men vi er tydeligvis litt mer storspiste her i familien, for jeg fikk bare 25 stykker, mot Gerds 50. Synes ikke de ble for store heller

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:08   #32
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Har bakt disse nå, med 60 gram hasselnøtter og 140 gram mandler. Det ble veldig bra - gode og seige
Men vi er tydeligvis litt mer storspiste her i familien, for jeg fikk bare 25 stykker, mot Gerds 50. Synes ikke de ble for store heller

Jeg og mannen likte de også veldig godt. Brukte kun gasse nøtter da, og jeg fikk også 25 av røra.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 14:45   #33
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Jeg og mannen likte de også veldig godt. Brukte kun gasse nøtter da, og jeg fikk også 25 av røra.

He, he. Ja godt det ikke bare var oss

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 14:57   #34
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Den første runda jeg lagde så laga jeg de små.
Nå sist laga jeg de i normal størrelse og fikk 26 stk

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 18:01   #35
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Har fryktelig lyst til å lage disse, men jeg får ikke tak i tagatesse hverken i Stavanger eller Flekkefjord.
Er det mulig å lage med blanding av Sukrin og Natreen? Eventuelt hvor mye vil du anbefale?

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 18:09   #36
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Har fryktelig lyst til å lage disse, men jeg får ikke tak i tagatesse hverken i Stavanger eller Flekkefjord.
Er det mulig å lage med blanding av Sukrin og Natreen? Eventuelt hvor mye vil du anbefale?

Usikker på blandingsforholdet.
Men søk i googlefeltet oppe her, på nøttetopper/nøttekaker, så ligger det nok oppskrifter på det uten tagatesse

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 12:17   #37
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Nøttetopper (med tagatose)

Disse er topp. Lager tredje posjon nå. Flau.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 12:40   #38
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Jeg synes det ble en bismak med tagatessen, trodde jeg fulgte oppskriften. Kanskje prøve igjen med mindre. Mannen merket det ikke og han merker f.eks godt om det er sukrin i stedet for sukker i noe. Ungene smakte de som nybakte, men har ikke vist interesse siden. Tror de har egen nese for om det brukes vanlig eller kunstig søtning....

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 12:58   #39
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Hvordan oppbevares de, Gerd - og må nøttene være malte, eller kan de knuses med kjevle? Har ikke noe å male nøttene med, regner med at det må eget kjøkkenutstyr til slikt. Går det evt ann å kjøpe ferdigmalte?

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:00   #40
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

150 grader varmluft eller over/undervarme?

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:31   #41
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

Malte nøtter ja
Oppbevares i en boks, enten med lokk eller litt tørkepapir over viss de blir våte i tett boks.

Stekes med over/undervarme.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 23:56   #42
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Nøttetopper (med tagatose)

OMG! Du er helten min idag, Gerd! Disse skal det definitivt lages flere av! Fikk 25 ut av deigen - må jo ha vært mikrosmå når du klarte å få 50!

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Svar

Emneord
hasselnøtter, kaker, nøtter, nøttetopper


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tagatose - søtningsmiddel Livlys Spørsmål om matvarer og oppskrifter 59 29-12-13 00:35
Tagatose vs sukrin? lucifine Spørsmål om matvarer og oppskrifter 113 29-07-13 12:36
Tagatose Bik Lavkarbo generelt 4 29-09-11 19:14
Tagatose Suann Lavkarbo generelt 9 24-08-11 11:42
Produktene fra Tagatose.. misslinda Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 05-08-11 11:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no