Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ujevn fordeling av mat?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-09, 10:00   #1
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Ujevn fordeling av mat?

Hei!

Jeg spiser som oftest eggerøre av 2 egg til frokost + 0,5 l vann.

Spiser lunsj, som enten er en boks tunfisk eller 2 kyllinglår. Hvordan få inn noe fett her? Avokado?

Trener stort sett daglig, og problemet mitt blir da at det blir så lenge mellom lunsj og middag, ofte 6 timer. Jeg føler meg som oftest ikke sulten før etter at jeg kommer hjem, men da spiser jeg MYE middag. Dog lavkarbo, men likevel. Lager som oftest ren fisk, laksefilet, torsk med blomkål, brokkoli eller salat (salat bestående av kun agurk og vanlig isbergsalat) eller kjøtt av noe slag/kjøttdeig og en mix av 2 eggeplommer, 1/2 boks creme fraiche og masse revet ost, som jeg steker i ovnen og har til maten. Det blir ganske massiv middag, men føler meg stort sett ikke helt stappa etter måltidet, betyr det at kroppen min kanskje trenger såpass med mat etter trening osv?

Synes det er så vanskelig å fordele måltidene, vil jo ikke spise altfor mye heller, blir bare trøtt og dorsk av det...

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 10:01   #2
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Ujevn fordeling av mat?

...glemte å si at jeg selvfølgelig drikker masse vann gjennom dagen, ca 2-2,5 liter tilsammen

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 18:54   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ujevn fordeling av mat?

Fett i lunsjen: Avocado, rømmedressing, nøtter ved siden av, pinjekjerner, salat med olje, majones. Er noen ting du kan ha ved siden av Prøv å få inn både litt grønt og litt fett.

Jeg spiser alltid enten en liten avocado med rekesalat eller skinke, eller et par babybel før trening. Da har kroppen litt å jobbe med, og jeg er ikke helt skrubb etter timen. Blir kvalm om jeg trener på helt tom mage, selv om jeg egentlig ikke føler meg sulten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:01   #4
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Ujevn fordeling av mat?

Takk for tips
Jeg spiste en babybel til kyllinglunsjen min idag, og tok et par stk etter trening. Det hjalp! Glad i enkle løsninger

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:09   #5
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ujevn fordeling av mat?

Mitt forslag er å bruken kvelden i forveien til å lage matpakke til dagen etterpå, som du kan ta med deg og spise når det passer.
Trenger ikke være noe voldsomt, men noe du kan få i deg før trenging, ev. rett etterpå for å få litt påfyll mellom lunsj og middag.
Kanskje lage litt ekstra mye middag?, så kan du spise rester dagen etterpå.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fordeling fett/proteiner Viclin Ketolysekuren 5 27-07-11 19:52
Trenger hjelp til utregning/fordeling! Momse Spørsmål og svar 3 13-05-09 16:25
Fordeling på tallerken ... tonetrollet Dr Lindbergs 9 11-10-08 15:10
Fordeling av næring polvott Lavkarbo generelt 9 02-05-06 12:21
% fordeling av karbo, proteiner og fett? nalana Lavkarbo generelt 3 18-09-04 00:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no