Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

3 uker på lavkarbo uten vektnedgang

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-16, 16:24   #1
Nevrosa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2016
Innlegg: 2
Nevrosa er på en erverdig vei

3 uker på lavkarbo uten vektnedgang

Begynner å bli frustrert for etter 3 uker på lavkarbo har jeg ikke gått ned ett gram. Stixen viser ketose. Den ene matvaren etter den andre har blitt kastet over bord for sikkerhetsskyld og jeg har nå et rimelig kjedelig kosthold.

Leste et sted at man også skal begrense proteininntaket. Er det riktig og i så fall hvorfor? Hvor mye fett bør man få i seg daglig?

Nevrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 17:51   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill
Question

Sv: 3 uker på lavkarbo uten vektnedgang

Protein kan trigge insulin akkurat som karbohydrater. Man bør ikke spise mer enn ca. 35g med proteiner per måltid for kroppen klarer rett og slett ikke å nyttgjøre seg av for mye. En ideelt inntak av proteiner er vel 1g per kg målvekt ganget med [1,2] avhengig hvor aktiv du er. Jeg ganger med 1.0.

Hvis Stixen viser helt klart ketose og det ikke er morgenen så drikker du for lite vann! Vann er viktig!

Hvis du spiser mindre enn en halv kilo grønnsaker om dagen spiser du muligens for lite grønnsaker!

Det kan godt hende at du ikke får i deg nok fett. 75% av kcal (ca. 60g hvis du spiser 45g protein/karbo), dvs. ca. 6ss olivenolje. Vanskelig å spise 6ss olivenolje uten grønnsaker så jeg tror grønnsaker er viktig.

Typisk hvis jeg får for lite fett og proteiner tll middag blri jeg sulten og spiser baconsvor eller sjokolade før jeg legger meg. Det påvirker vektnedgangen og humøret.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er pålogget nå   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 17:55   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 3 uker på lavkarbo uten vektnedgang

Det kan også hende at du spiser for mye mat totalt sett. Før regnskap et par dager, så ser du hva du kan endre på.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 20:21   #4
Nevrosa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2016
Innlegg: 2
Nevrosa er på en erverdig vei

Sv: 3 uker på lavkarbo uten vektnedgang

Enda så mye jeg nå har lest om lavkarbo har jeg altså ikke fått med meg dette med proteiner . Har spist masse proteiner for det var jeg sikker på var trygt.

Begynte å føre dagbok i dag og ser at proteininntaket har vært høyere enn fettinntaket. Og ja, jeg spiser nok for lite grønnsaker også. De har blitt kuttet ut etterhvert som vekten var like standhaftig og jeg prøvde å redusere karbene.

Jeg veier ca 80kg og skal da altså ha maks 80g protein.
75% av dagsrasjon skal være fett og resten karber. Har jeg forstått det riktig da?

Nevrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
protein, vektreduksjon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starte lavkarbo 2 uker, 2 uker spaniatur også ketolyse etterpå. Trenger litt hjelp! Nupsida Lavkarbo generelt 4 13-07-15 18:45
5 uker uten vektnedgang. Hjelp meg Happy girl LCHF 68 14-06-13 13:57
Kan man forvente vektnedgang uten trening? Loop81 Spørsmål og svar 7 18-03-11 08:50
8,9 kg på 9 uker! Dette går jo som en lek, UTEN søtsug!:0) mamma til tre gutter Ketolysekuren 2 18-10-08 20:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no