Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

... tåler jeg ikke øl mer?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-06, 11:48   #1
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

... tåler jeg ikke øl mer?

Hjelp!
Nå har jeg vært på to skiferier, alpint, og da må jeg innrømme at lavkarbo-prinsippene svikter litt. En pils, som gjerne blir til fem-seks i godt selskap, smaker jo skrekkelig fortreffelig etter en lang dag i bakken.

Og nå ble det ganske mange digge dager i bakken på tampen av sesongen (janmesi gikk på krykker i nesten hele vinter, og hadde - forsiktig sagt blod på tann både hva gjaldt ski og after-ski)!

Merker nå at dette har lagt seg rett over beltestedet!

Skal det virkelig så lite til - jeg har hørt andre som har nevnt at vi lavkarbo-spisere rett og slett tåler mindre karbo, spesielt slike ekstrem-karber som pils ... Er det noen andre som har lignende erfaringer?

-- Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 13:47   #2
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: ... tåler jeg ikke øl mer?

Tja - to ferier - fem-seks pils på afterski - nøyaktig HVOR mye pils snakker vi om? Og hvor mye addisjon til ...uhm... håndtakene? Det kan jo være du innbiller deg mindre øl enn det egentlig var, og mer håndtak en det egentlig er nå? Eller?

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 13:56   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: ... tåler jeg ikke øl mer?

Jeg for min del legger ikke på meg av å drikke noen øl en kveld, men flere kvelder på rad vil jeg tro man kan merke ja...

Man legger nok lettere på seg av høykarbo-varer enn tidligere, dessverre...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 13:58   #4
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: ... tåler jeg ikke øl mer?

Det er det jeg tror også. Nå går øl "rett i toppen" med en gang. Må vel bare rett og slett kutte det ut, da ... Snufs. Vin funker liksom ikke på afterski ...

Jeg tar meg en tur på Oslotreffet - ut i solen i det fine været,

:-) mvh Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 14:00   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: ... tåler jeg ikke øl mer?

Gjør det - så koselig!

Jeg drikker øl innimellom likevel, jeg...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 15:00   #6
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: ... tåler jeg ikke øl mer?

Jeg kan ikke uttale meg så mye om øl, for jeg er helst en vindrikker, men der jeg før kunne helle innpå en hel flaske i løpet av en lang kveld uten problemer, er det nå nok med et glass for å få det til å suse og bruse under topplokket.

Når sant skal sies, så kjenner jeg at Redlight lavkarbo-øl gir knapt noen rus i det hele tatt, i motsetning til vanlig øl, det kan jo ha noe å gjøre med at karbene er borte, mens alkehylen er intakt...

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no