Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-12, 00:00   #1
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Jeg mener at jeg så en oppskrift på det her en dag, men jeg husker ikke hvor den var. Nå har jeg kokt rødbeter - og så finner jeg ikke oppskriften

Det var noe med sitronsaft eller eddik eller noe slikt, veldig enkelt.

Men kanskje det finnes flere måter. Vil helst ha det søtningsfritt, altså ikke sukrin eller andre ting i stedet (men kan gå til nød).

Har dere noen tips?

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 00:05   #2
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Søkte på syltede rødbeter oppskrift, då dukka iallefall denne opp:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22882

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 00:16   #3
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Søkte på syltede rødbeter oppskrift, då dukka iallefall denne opp:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22882

Takk, kan kanskje bruke den.

Rart at jeg ikke fant den i stad da jeg søkte på lavkarbosidene, men bra at jeg har et alternativ hvertfall.

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:12   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Det har jeg lurt på også, takk for at du spurte. Det jeg lurer på er om holdbarheten blir like god med andre søtningsmidler?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 18:03   #5
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Hei på dere

Det er sjefen i huset som lager rødbeter nå, og han sier:

Bruk en helt vanlig oppskrift på hjemmelagde rødbeter, men erstatt sukker med søtstoff. Han bruker flytende natreen, og sier han følger mål på flasken kontra sukker - og tar i litt mindre da. Vil ikke ha det så søtt lenger.

Skal mat søtes, så brukes Stevia Glycerite - flytende. Helt grei smak og trygg vare - tror jeg.

Holdbarheten henger på eddik/surt og ikke på søtning, så vi har vel hatt rødbeter ett års tid uten at de kvalitetsmessig var forringet.

Lykke til! Det er så gøy med alt vi kan produsere selv. Smaker MYE bedre synes jeg.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 20:11   #6
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Min sambo tåler hverken sukker eller eddik. Løsningen har vært å saltbake rødbetene.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 00:18   #7
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.


Holdbarheten henger på eddik/surt og ikke på søtning, så vi har vel hatt rødbeter ett års tid uten at de kvalitetsmessig var forringet.

Betyr det at man egentlig bare kan droppe søtningsmidlet?
Hvis det uansett ikke er for holdbarheten og hvis det ikke går så mye inn i rødbetene?

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 00:26   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Min sambo tåler hverken sukker eller eddik. Løsningen har vært å saltbake rødbetene.

Du mener tilsatte eddik og salt? Blir det godt?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 10:37   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Du mener tilsatte eddik og salt? Blir det godt?

Antageligvis ikke, ettersom hun sa at han ikke tålte edikk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 11:18   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Å ja, jeg snappa ikke opp det ordet da jeg leste, jeg. Bare salt da? Ble usikker av ordet saltbake. Nytt for meg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 12:07   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Å ja, jeg snappa ikke opp det ordet da jeg leste, jeg. Bare salt da? Ble usikker av ordet saltbake. Nytt for meg.

Du finner oppskrift her!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:43   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du finner oppskrift her!

å ja, var opphengt i at vi snakka om sylta,jeg, så da kobla jeg ikke riktig. Takk,Kitt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 23:47   #13
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Vel, jeg anbefaler hvertfall ikke å kutte søtningsmidlet helt....
Det gjorde jeg først og det smakte pyton!! Kunne likegjerne spist ren eddik.

Så nå har jeg kokt det opp igjen med endel agavesirup som var det søtningsmidlet jeg hadde tilgjenglig.
Det ble betraktlig bedre lake hvertfall, skal smake etter om noen dager hvordan rødbetene blir.

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 12:38   #14
Ladejarlen
Juniormedlem
 
Ladejarlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 38
Ladejarlen er ny på veien

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Noen som har laget syltet ingefær? Koster mye på butikken, så kunne tenke meg å lage sjøl. Tenkte å prøve oppskrift lenket her, men lurte på om noen hadde erfaringer å dele.


Sist redigert av Ladejarlen : 29-10-12 kl 12:53.
Ladejarlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 16:13   #15
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Opprinnelig lagt inn av zitapus, her.

Vel, jeg anbefaler hvertfall ikke å kutte søtningsmidlet helt....
Det gjorde jeg først og det smakte pyton!! Kunne likegjerne spist ren eddik.

Så nå har jeg kokt det opp igjen med endel agavesirup som var det søtningsmidlet jeg hadde tilgjenglig.
Det ble betraktlig bedre lake hvertfall, skal smake etter om noen dager hvordan rødbetene blir.

Jeg må si at jeg liker de bedre uten sukker og irriterer meg alltid over at sylta rødbetter og agurk uten sukker bare kan skaffes på noen få plasser!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 16:32   #16
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Går det an å sylte rødbeter uten sukker?

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jeg må si at jeg liker de bedre uten sukker og irriterer meg alltid over at sylta rødbetter og agurk uten sukker bare kan skaffes på noen få plasser!

Samme her! Liker ikke søt sylteagurk og rødbeter i det hele tatt jeg, men da jeg smakte "saltgurka", mmmmm!

Men dessverre veldig vanskelig å få tak i her til lands ja ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sju slag til jul uten sukker Kitt Festmat 32 11-12-08 20:03
Sylte? dBy Ketolysekuren 13 27-11-07 09:44
Finnes det noe uten sukker?! Amalie22 Lavkarbo generelt 9 04-07-07 21:14
Ripsgelé uten sukker? Lovinda Lavkarbo generelt 3 11-09-05 13:25
En uke uten sukker smosje Generell ernæringsdebatt 15 11-02-05 16:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no