Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kjenner dere lukten??? Nystekte boller...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-04, 12:00   #1
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Kjenner dere lukten??? Nystekte boller...

I stekeovnen stå et brett med skillingsboller og steker. Jeg har tatt på meg husmorrollen og brukt søndagsformiddagen til å bake, helt ulikt meg. Barna er overbegeistret og jeg lurer på hvordan jeg skal motstå fristelsen til en prøvesmak, en til kaffen og en til... Nybakt gjærbakst er hen helt umenneskelig prøvelse for meg ihvertfall. Og så gjør jeg da et forsøk som går ut på at hvis jeg lover alle her at jeg skal motstå enhver fristelse i dag, så må jeg holde det.
Eller syns dere jeg skule unne meg en? Si ja, si ja, si ja!

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 13:11   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg er så slem at jeg sier nei-nei-nei.... Men det er på bakgrunn av hvordan jeg er selv: Tar jeg én så tar jeg åtte! Pluss at det utløser et enormt sug etter mer, mer, mer. Jeg har nå bestemt meg at jeg ikke skal tenke "bare denne ene gangen" på veeeeeeeldig lenge.

Lukta av fersk gjærbakst er utrolig god. Men følelsen av å stå i mot er enda bedre!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 13:14   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Vet ikke hvordan det er med deg, men JEG kjenner duften av nybakte boller hver gang jeg kommer på jobb om morgenen. (Bakeri i kjellern der jeg jobber). Har blitt så vant til lukten at jeg ikke har noe problem med det lenger.

SÅ LIGG UNNA BOLLEFATET !!

Jeg skal akkurat sette igang med å bake appelsin nøttemuffins. Fint å ha med seg til lunch på jobb og. Hvis de smaker OK skal jeg poste oppskrift her !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 13:22   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Gjærbakst er mitt...

...absolutt svakeste punkt. Har vært overvektig i ganske mange år. Har visst om at jeg ikke har godt av hvetemel i ganske mange år. Har derfor også følt meg som en dårlig mor i mange år

Jeg kan rett og slett ikke ta sjansen på å bake. Min datter fortalte meg for ikke så lenge siden, at hun har hatt en drøm helt siden første klasse, om å komme hjem fra skolen til nybakte boller. Det opplevde nemlig en venninne av og til. Hadde jeg visst om dette inderlige ønsket, så kunne jeg sikkert gjort noen få unntak. Men sånn har det i hvert fall vært hos oss i en del år

Håper du klarer å stå i mot Melene, og hvis ikke så får vi håpe du klarer å hente deg inn igjen så fort som mulig.

Jeg beundrer deg at du gjør dette for familien din, selv om det sikkert er veldig vanskelig for deg

Lykke til!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 15:24   #5
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

sorry folkens, jeg klarte ikke stå i mot. Og "bare en liten" ble til 4 deilige nybakte skillingsboller som jeg spiste altfor fort uten helt å klare å nye, bare stappe i meg. Hvorfor kan jeg ikke lære.

Men jeg føler meg ihvertfall som litt mer god mor, for mine unger snakker også om de andre som får bakst i ny og ne, som innviterer alle ungene i gaten inn på boller og saft osv osv. Så om ikke annet, så har jeg vært en drømmemor i dag.

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 15:40   #6
seagirl
Medlem
 
seagirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 53
Innlegg: 100
seagirl er en juvelseagirl er en juvelseagirl er en juvel

HEI
Jeg unner deg de bollene når du først har spist dem, gjærbakst er noe av det beste som fins, fersk, rykende, SUKK! OG, barna dine har nok gitt deg mange stjerner i margen idag
MEN, noen som har oppskrift på lavkarboboller??? Er det mulig???
Sikkert ikke, sukk

__________________
Seagirl
seagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?????? Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 19:45   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av seagirl

HEI

Jeg unner deg de bollene når du først har spist dem, gjærbakst er noe av det beste som fins, fersk, rykende, SUKK! OG, barna dine har nok gitt deg mange stjerner i margen idag
MEN, noen som har oppskrift på lavkarboboller??? Er det mulig???
Sikkert ikke, sukk

Jeg har bakt boller med grovt speltmel, soyamel, egg og fløte, og søtet med stevia.
Det blir da lav GI, og et flott alternativ om en MÅ ha boller
(Noen trykkte jeg flate tok smør og kanel og rosin inni og brettet sammen slik at dette ble lukket inni,- stor slager hos poden. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 20:46   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har bakt muffins med egg, rømme og mandler i dag. Oppskrift i oppskrifs forumet. De var knallgode !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 16:42   #9
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Hadde gleden av å smake en sånn i dag. mmmmmm!

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klarer dere det! Marit Lavkarbo generelt 11 22-08-04 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no