Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Cesar Millan

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-11, 09:29   #1
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Cesar Millan

jeg beundrer den kjekke lille hundeviskeren

en mann det står respekt av

hva synes dere om mannen?

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 09:37   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Jeg er litt delt jeg.... han gjør mye bra mtp forvirrede hunde-eiere, meeen er kanskje ikke helt overbevist om alle metodene hans

Ikke minst er han god på å fortelle at hunder trenger aktivisering og turer

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 10:03   #3
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Cesar Millan

Han er veldig god til å lesehundenes språk, rette opp i dårlige mønster mellom eier og hund osv.
Personlig synes jeg han burde brukt mere positiv forsterking og ikke bare straff.
Det er for hunder som for mennesker; oppmuntring hjelper og forandrer mye.
Tror også ting blir galt fremstillt i filmeme. Dvs at det kerver nok mere jobb og konsekvent mønster. Alt tar ikke 5 minutter som man kan få inntrykk av.
Har mere til overs for hun dere engelske treneren som jeg ikke husker navnet på.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 10:04   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

Har mere til overs for hun dere engelske treneren som jeg ikke husker navnet på.

Victoria Stilwell? Eller noe slikt?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 10:21   #5
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

men hun jobber sjelden el aldri som jeg har sett med rødsone hunder.
Millan redder mange hunder fra døden og det er jo en stor bragd i seg selv.
ja jeg vet mange som missliker hans metoder,men de funker og han har respekt for dyrene.
tenk dere bare hvordan flokkdyr irettesetter sine egne for at de skal lære seg ting.
vi mennesker er ikke flokkdyr så vi kan jo ikke legge dyrene ned på våres nivå.
hunder blir lykkelige og rolige av å ha en flokk leder.
er det ingen andre dyr som er lederen så må det bli eieren.
hadde hundene fått traumer av disse metodene hadde de ikke blitt lykkelig og rolige,men redde,forvirret og uforutsigbare.
Hunder glemmer aldri,så lenge de ikke får ett nytt mer stabilt liv.
da kan de starte fra nytt.

Hans metoder er jo ikke slemme,eierenes metoder er.
det er derfor de blir,aggressive,uforutsigbare og urolige,de føler de ikke har noen grenser å forholde seg til.
gjelder oxo oss mennesker,vi liker oxo det forutsigbare og rammer for hvordan vi skal leve godt, uten å være bekymret og usikre.

jeg laget denne tråden for er glad i en god diskusjon

hmm skulle vært politikker jeg hehe


Sist redigert av Tittit : 03-03-11 kl 10:27.
  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 12:16   #6
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Cesar Millan

Han er utrolig dyktig. Enkelte av de hundene han jobber med, ville jeg ha gitt opp for lenge siden.
Ikke alltid jeg liker metodene hans, men ser jo at det funker. Det er jo hunder og ikke mennesker han jobber med.
Jeg er vel i grunn enig med deg, Titti76.

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 12:34   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Jeg digger han! Ikke alltid alle metodene hans, men i det store og det hele en fantstisk mann!

Er såååå deppa for at det er så dyrt å se showet hans! Tenk, Cesar Millan i Oslo og vi kan bare ikke ta oss råd til å se han!:hylgrin e:

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 12:48   #8
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 50
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Cesar Millan

Han er helten min

Av alle programmene jeg har sett, så ser jeg ikke så mye straff, heller oppmuntring. Likte spesielt godt en episode der han skulle mate en aggressiv hund ute i hundegården. Han brukte de andre hundene i sin flokk til å se nivået på hunden han skulle behandle. Dvs, hadde den skulle angrepet - ville de andre reagert lenge før.. Snodig. Han verken banker eller slår hundene, han behandler dem med respekt. De gangene han må overmanne dem, og de hyler...er det ikke av smerte, men hodet som får en reaksjon. Og han venter alltid til de er rolige - og han vinner. ÅHH min helt

Jeg har ikke hund nå, men vi har i familien

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 12:53   #9
Nina L
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 49
Nina L er ny på veien

Sv: Cesar Millan

Jeg ville ikke hatt min hund i nærheten av han, men.. Det er selvsagt fint at noen retter fokus på hundeoppdragelse (og ikke minst menneskeoppdragelse) men jeg liker ikke metodene han bruker, slik som støt-halsbånd og helstrup. Hvis man satte seg inn i hundeoppdragelse fra starten av, ville ikke slike metoder være nødvendig. Jeg er glad for at jeg har en selvsikker og sterk hund, det ville jeg ikke hatt med Cesar sine metoder.

__________________


Nina L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 12:59   #10
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 50
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Cesar Millan

er det ikke først ved behandling av rødsone hunder han bruker slike metoder? Hunder som ellers ville blitt avlivet? Tviler sterkt på at Daddy eller Junior f.eks noensinne har opplevd dette - og det er hunder han har oppdratt selv..

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 13:08   #11
Nina L
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 49
Nina L er ny på veien

Sv: Cesar Millan

Det kan godt hende. Jeg har også hørt flere si at han bruker andre metoder på DVD'ene sine, der det ikke er rødsonehunder, men det hjelper jo ikke når de metodene som vises på TV er det som folk tror er riktig for alle hunder.. Men det hadde vel ikke vært like god TV å vise 'vanlige' hunder kanskje..

Kanskje man får et mer nyansert bilde når han kommer til Oslo, og kan vise litt andre ting...?

__________________


Nina L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:07   #12
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 50
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Cesar Millan

Det er hvertfall et poeng at det er HAN som skal utføre det,som vet hva han gjør, ikke eierne som har feilet fra starten. Skulle gjerne sett han i Oslo... Satt klistret foran tv'n da han var gjest på God Morgen Norge

Vet jo ikke alt om han og metodene, bare det jeg har sett på tv og internett, med mange intervjuer og.l

Dyremishandling har jeg uansett ikke noe til overs for, det er grusomt. Har vært vitne til det, og glemmer det aldri...
Men som sagt, tror ikke han driver med sånt. Bare se på flokken hans - hvor rolige og hengivne de er - de ser sunne og tilfredse ut

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:11   #13
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Cesar Millan

Jeg har veldig sansen for han, og hvordan han jobber. Er ikke alltid vi mennesker forstår ett dyr og flokk mentaliteten. Veldig mange mennesker lar desverre hunden få menneskelige verdier og dermed blir hunden ofte sjefen. En hund trenger en sterk flokkleder som har disiplin, uten at det blir dyremishandling av den grunn

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:20   #14
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Vet han er omstridt, men jeg faller i staver når den mannen er på tv, han har et helt eget lag både med mennesker og dyr! Han er veldig bevisst på hvor viktig trim og klare grenser er for hundene og det er jeg så hjertens enig i! Vokste selv opp med en herlig collie, hannhund, han fikk 3-5 turer hver dag og var en lykkelig hund, med en herlig personlighet. Han ble oppdratt med klare grenser og trygge,bestemte og kjærlige ledere(oss)Tenk jeg får tårer i øynene av å tenke på godgutten vår enda, det er jo så mye som ca 14 år siden han døde. Min far nektet å kjøpe ny hund etterpå, en ny Charliegutt fikk han aldri igjen uansett, så siden har det ikke vært hund hjemme hos dem.





streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:52   #15
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Nina L, her.

Jeg ville ikke hatt min hund i nærheten av han, men.. Det er selvsagt fint at noen retter fokus på hundeoppdragelse (og ikke minst menneskeoppdragelse) men jeg liker ikke metodene han bruker, slik som støt-halsbånd og helstrup. Hvis man satte seg inn i hundeoppdragelse fra starten av, ville ikke slike metoder være nødvendig. Jeg er glad for at jeg har en selvsikker og sterk hund, det ville jeg ikke hatt med Cesar sine metoder.


husker en av de episodene du refererer til ang støt halsbåndene.
for det første:
ville du heller at hunden din skulle blitt kjørt i hjel av en traktor og el dødd av ett slangebitt.
punkt to:
de halsbåndene gir ikke harde støtet,mennesker kan ta på det uten å bry seg så ikke bekjymre deg for det.

de andre gangene hvor han har brukt strøm el munnkurv står det om menneskeliv,men han klarer å få de trygge så de slipper å bøte med livet pga dette.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:53   #16
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg digger han! Ikke alltid alle metodene hans, men i det store og det hele en fantstisk mann!

Er såååå deppa for at det er så dyrt å se showet hans! Tenk, Cesar Millan i Oslo og vi kan bare ikke ta oss råd til å se han!:hylgrin e:

å nei så dumt

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:55   #17
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

er det ikke først ved behandling av rødsone hunder han bruker slike metoder? Hunder som ellers ville blitt avlivet? Tviler sterkt på at Daddy eller Junior f.eks noensinne har opplevd dette - og det er hunder han har oppdratt selv..

joda er nok det,men tror nok Daddy har vært gjennom det samme,alle dyrene til Millan er omplaseringshunder med store problemer.Daddy har vært mishandlet av en tidligere eierer.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:55   #18
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cesar Millan

Nå blir jeg skremt! Dette er jo tilbake til eldgamle metoder for å "kue" hunder til lydighet. Det er nok ikke så enkelt som å begynne å si TSJ til hunden så blir den snill... Denne lyden har han nok lært hunden at ikke medfører noe godt i forkant. Det er åpenbart MYE som ikke vises i programmene. Han er flink til å gi negativ tilbakemelding raskt og på riktig plass, men det er uansett negativ forsterkning og positiv straff han bruker. Begge disse læringsmetodene er kjent for å passifisere individet man bruker det på. Effektivt, men lite snilt.

Hva gjør vi med utagerende barn som har opplevd traumer? Banker dem sånn at de blir medgjørlige? Nei. Men å gjøre det med hunder er OK. Jeg blir helt kvalm jeg...

Les f.eks her: http://hundifokus.origo.no/-/bulleti...der-og?ref=mst

Jeg ble spesielt overrasket over dette halsbåndet - ja det virker, men pga. at det gir sterk smerte. Ville du brukt pigghalsbånd på hunden din? Det er sannsynligvis snillere enn dette halsbåndet...

Jeg blir bare trist og lei meg når jeg ser Cæsar Millan på TV. Man SER jo på hundene at de er redde og forvirret - apatiske, ser bort osv... nei, uff...

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:59   #19
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

her om dagen viste han ett så enkelt tilfelle som at en stor sangtbernard ikke turde gå opp en trapp

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:03   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Jeg har ikke hund selv og har ingen erfaring med hund, har en del erfaring med hest da. Og jeg har stor sans for Cesar ut fra det jeg har sett på tv. Grunnen til at han lykkes tror jeg for en stor del er at han behandler hundene som nettopp en hund og ikke en sofapute...

Har jo sett flere ganger eiere som har hunder som rett og slett nekter å gå tur hvor Cesar tar tak i båndet, setter brystkassen frem og ryggen til hunden (altså er han et par skritt foran) og går i vei med bestemte skritt og nesa i været - "jeg er sjefen!" og hunden kommer etter den.

Og som flere andre her påpeker - hans egne hunder er jo bare rolige og tilfredse, sånn blir ikke hunder om de ikke blir oppdratt som en hund.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:03   #21
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 50
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

joda er nok det,men tror nok Daddy har vært gjennom det samme,alle dyrene til Millan er omplaseringshunder med store problemer.Daddy har vært mishandlet av en tidligere eierer.

var Daddy det? Han ble tatt over som liten av en kjent musiker, som ikke hadde tid til han. Det er det jeg har sett hvertfall...

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:05   #22
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Nå blir jeg skremt! Dette er jo tilbake til eldgamle metoder for å "kue" hunder til lydighet. Det er nok ikke så enkelt som å begynne å si TSJ til hunden så blir den snill... Denne lyden har han nok lært hunden at ikke medfører noe godt i forkant. Det er åpenbart MYE som ikke vises i programmene. Han er flink til å gi negativ tilbakemelding raskt og på riktig plass, men det er uansett negativ forsterkning og positiv straff han bruker. Begge disse læringsmetodene er kjent for å passifisere individet man bruker det på. Effektivt, men lite snilt.

Hva gjør vi med utagerende barn som har opplevd traumer? Banker dem sånn at de blir medgjørlige? Nei. Men å gjøre det med hunder er OK. Jeg blir helt kvalm jeg...

Les f.eks her: http://hundifokus.origo.no/-/bulleti...der-og?ref=mst

Jeg ble spesielt overrasket over dette halsbåndet - ja det virker, men pga. at det gir sterk smerte. Ville du brukt pigghalsbånd på hunden din? Det er sannsynligvis snillere enn dette halsbåndet...

Jeg blir bare trist og lei meg når jeg ser Cæsar Millan på TV. Man SER jo på hundene at de er redde og forvirret - apatiske, ser bort osv... nei, uff...

det trenger ikke gjøre vondt med pigghalbånd om hunden er rolig så da synes jeg det er opp til hunden å roe seg.tross alt er disse hundene som må bruke slike bånd rett og slett morderer.
hva hadde du gjort for å få hunden din rolig og avbalansert?
el ville du heller valgt å ta livet av den?

tenk i norge kan den som blir angrepet av en hund kreve avlivning.
hadde det ikke vært bedre å hatt en MIllan da?

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:07   #23
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

var Daddy det? Han ble tatt over som liten av en kjent musiker, som ikke hadde tid til han. Det er det jeg har sett hvertfall...

da beklager jeg.
har blandet han med en av de andre jeg da.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:22   #24
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

det trenger ikke gjøre vondt med pigghalbånd om hunden er rolig så da synes jeg det er opp til hunden å roe seg.tross alt er disse hundene som må bruke slike bånd rett og slett morderer.
hva hadde du gjort for å få hunden din rolig og avbalansert?
el ville du heller valgt å ta livet av den?

tenk i norge kan den som blir angrepet av en hund kreve avlivning.
hadde det ikke vært bedre å hatt en MIllan da?

Jeg har en hund som har vært igjennom slike metoder, svært likt det Cæsar Millan bruker. Det hjalp ikke. Han ga blaffen i pigg, han fikk gnagsår på snuten av Halti, han driter i smerten og går på. Ikke mennesker, men de fleste andre hunder. Han ble MYE bedre da jeg sluttet å høre på slike råd og begynte med dempende signaler (snu ryggen til f.eks og positiv trening). Han kan fremdeles utagere mot andre hunder, men det unngår vi som regel. Og han går selvsagt aldri løs der det er mulighet for at han kan skade andre hunder.

Og jeg hadde nok heller avlivd hunden enn å bruke sånne metoder - for de lærer hunden passivitet, ikke trygghet. Det kan faktisk skape en tikkende bombe som plutselig angriper en dag eieren tror den er trygg.

Ta et eksempel - en hund begynner å knurre når den har et tyggeben i munnen og noen nærmer seg (forøvrig en helt adekvat adferd for en hund, men ikke noe vi ønsker i vårt hundehold). Dette vil vi jo ikke ha noe av! Røsk hunden i nakkeskinnet og ta fra den tyggebenet, legg inn en dominansrulle (hunde på rygg for å overgi seg). Hunden lærer kanskje å ikke knurre, eller at eieren kan ta fra den tyggebenet (hvis ikke så blir han jo slengt i veggen!) Hva tror du skjer den dagen et barn kommer nær denne hunden med tyggeben? Den har jo lært at den ikke skal knurre (varselssignal), og kan gå rett på angrep. Dette er jo ikke eieren, barnet kan ikke slenge hunden i veggen.

En annen måte å gjøre det på - lær hunden at det er positivt at noen kommer nær når den har tyggeben! Gå så nær at hunden ikke har begynt å knurre, kast til den noe BEDRE enn tyggebenet. Gjør dette nærmere og nærmere, til slutt ser man at hunden ser forventningsfullt opp når noen kommer nær når den ligger med benet sitt, man kan bytte med en annen godbit og hunden er hverken redd eller kuet. Dette kan ta noen dager å lære inn, men man får en hund som syns det er helt greit at noen nærmer seg maten dens. Jeg har praktisert dette på mine hunder, og kan ta fra dem maten deres, men gir ALLTID noe tilbake. Jeg hadde også blitt rasende om noen kom og tok min mat under et måltid, men det er greit om noen gir meg en ekstra godbit...

Hvilken metode tror du er best for hunden? Hvilken tror du egner seg best på TV? Og så kommer man jo langt med et bredt smil, OK utseende og en søt aksent...

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:22   #25
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Interessant det du sier om matforsvar... jeg leste mye om Nordenstam før jeg kjøpte meg valp som 15 åring... Valpen knurret EN gang over maten - og jeg tok den fra henne. Hun fikk vente til hun roet seg ned før hun fikk maten tilbake. Siden hadde jeg aldri problemer med matforsvar.

Jeg liker Cesars metoder svært godt. Det er sjeldent han bruker så krasse metoder som strømhalsbånd og pigghalsbånd, og det er nok i sære tilfeller der hunden må ha kraftigere korrigering enn en dult i siden som han vanligvis bruker.

Jeg skulle likt å se dere som er så i mot Cesar når han i sjeldne øyeblikk bruker så krasse metoder og sett om "dempende signaler" ville fungert med en hund som har kommet så langt ut å kjøre...

Jeg har gått kurs selv i dempende signaler og synes det er en eminent måte å oppdra hunder på. I de fleste tilfeller vil de fungere på hunder med andre erfaringer også - men jeg ville nok ikke stolt på at disse fungerte overfor hunder som rett og slett ikke har LÆRT dempende signaler mellom hunder og mellom mennesker. Der må man bruke andre metoder. Det finnes nemlig en masse hunder som ikke forstår dette naturlige språket som de har mellom seg når de får lære seg det i feks en flokk eller av mennesker som kan.

Jeg passet en fantastisk cocker en gang som kunne disse signalene. Vi møtte en svært aggressiv hund som hang i båndet og bjeffet og knurret til han. Istedet for å reagere på samme måte tilbake, snudde han brått rumpen til denne hunden og satte seg rett ned *ler*. Angrer fremdeles på at jeg ikke beholdt denne omplasseringshunden selv...

Det er vel ikke vanskelig å forstå at jeg har svært stor sans for Cesar Milan - kjekk er han også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no