Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Til en som følger Fedon Lindberg!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-09, 12:39   #1
Atkinsmadde
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 13
Atkinsmadde er på en erverdig vei

Til en som følger Fedon Lindberg!

Hei! Har skrevet et innlegg her tidligere om min situasjon.
Men, ramser den opp her allikevel.
Jeg har hatt anoreksi og bulimi i mange år og har hatt veldig problemer med dette med mat! Prøver å bli gravid og går derfor til en homeopat.
Hun så på hva jeg spiste og kom med en anbefaling om å begynne med lavkarbo for å balansere hormonene mine...

Da jeg startet med dette for 2 uker siden var det masse å lese om dette og jeg foretrakk Atkins. Dro til Sverige og kjøpte masse mat som var rikt på fett og mye fete meieriprodukter...
Spiste mye egg og bacon, CC, og smør!
Jeg ble mye verre av dette og begynnte å kaste opp enda mer enn før!
Jeg fikk også forstoppelse.......
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Eller... Hva jeg skal spise...
Har lest litt om Lindberg og ser at dette er litt mer "normal" mat som ikke er så fet!

Er det noen som kan mye om Lindberg her som kan hjelpe meg litt med å forstå hva jeg kan spise (sette opp en meny som passer for meg?)
Hvert eneste måltid er et mas og jeg gruer meg til å bli sulten!!

Atkinsmadde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins... tror jeg ... Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:52   #2
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Til en som følger Fedon Lindberg!

Jeg kjenner meg veldig godt igjen, for jeg er i temmelig lik situasjon. Men dessverre tror jeg ikke at lavkarbo kan kurere mot spiseforstyrrelser på denne måten (det hjelper nok en del med overspising skal man tro folket her inne), så mitt eneste forslag er at du paralelt for hjelp med spiseforstyrrelsene.

Jeg har også hatt anoreksi og bulimi litt vekslende i mange år, og gjorde et forsøk på lavkarbo i fjor sommer. Det som skjedde da var at jeg oppdaget at det ble mye enklere å vedlikeholde anoreksia på lavkarbo, fordi jeg følte meg mer mett selv om jeg spiste veldig lite. Endte til slutt opp med fire hardkokte egg i døgnet og ikke noe mer, før mannen min sa stopp.

Vet homeopaten om spiseforstyrrelsene, og er det noe alternativ for deg å gå i terapi?

Jeg kan dessverre lite om Lindberg-kosthold, så håper noen andre kan svare deg på det du egentlig lurte på. Lykke til!

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:23   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Til en som følger Fedon Lindberg!

Jeg vil anbefale deg å ta en tur på biblioteket og sjekke Fedon Lindbergs bøker eller i en stor bokhandel.

I bøkene hans vil du finne veldig gode forklaringer og også flere ukers menyer. Litt mye å skrive om her kanskje, men det er en link om Lindbergkost under Kostholdsfilosofier her, som er veldig informativ.
Her feks :
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29
For det er VIKTIG å kunne variere maten, så du ikke blir lei eller får for ensdig næring.

Ønsker deg lykke til.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn

Sist redigert av Anne : 02-06-09 kl 15:08.
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:48   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til en som følger Fedon Lindberg!

Denne boka http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8205370346 er også fin om man følger Fedon. Litt sånn Fedon for dummies Står menyforslag i den også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedon Lindberg-mat Bodil Dr Lindbergs 3 10-03-16 15:03
Første dag på Fedon Lindberg ... candyland Dr Lindbergs 14 07-09-08 01:50
Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?) siljel Lavkarbo generelt 9 18-11-05 12:14
Fedon Lindberg brød *Tussi* Ketolysekuren 7 17-04-05 15:24
Fedon Lindberg i Puls nå Huldr Lavkarbo generelt 20 16-12-04 15:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no