Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

VG sin vektklubb

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-05, 00:55   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

VG sin vektklubb

Jeg synest dagbladet sin vektklubb er litt krenkene..
Kansje det ikke var rette ordet.. men den iriterer meg hvertfall

Opprinnelig lagt inn av VG.no

Din BMI (Body Mass Index) er 25.4 - det innebærer at du er overvektig og at du av medisinske årsaker bør gå ned et antall kilo i vekt. Vi foreslår at du melder deg inn i Vektklubb.no. Som medlem i Vektklubb.no får du personlige menyer og et eget mosjonsprogram. Du kommer til å sette opp din egen målvekt - og vi vil være din hjelpende hånd på din vei mot målet. Lykke til!

jeg trodde da ikke at jeg var medisinsk farlig overvektig.. jeg er jo bare noen få kg fra normalvekt?

dette sier de til vekten jeg hadde en gang..

Sitat:

Din BMI (Body Mass Index) er 34.1 og det innebærer at du er overvektig. Du bør av medisinske grunner gå ned minst ti prosent i vekt. Det kan kjennes strevsomt - men er ikke på noen måte umulig med Vektklubb.no. Som medlem i Vektklubb.no får du personlige råd og menyer, og vi vil være din hjelpende hånd på veien mot målet. Lykke til!

synest ikke det var SÅ stor forskjell på de beskjedene.. *riste på hode*

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 01:05   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Dette virket som noe de gjør bare for at folk skal bli medlem av vektklubb.no... er ikke dette noe man må betale for? tror de skriver så likt bare for at folk skal gå inn på siden og betale inn i dyre dommer...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 01:09   #3
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

joda det koster masse penger.. og jeg skjønner jo godt at det er et salgs triks.. men jeg mener det nesten er å lyge til folk.

Jeg føler meg ikke noe særlig feit lenger, kjøpte meg til og med jakke i størrelse 36 i dag !! og så kommer de å kaller meg feit..

kansje jeg skal ta en av min kjære sine kjente steninger " kaller du mei feit?!?" sagt på en blanding mellom østlansk, sotra, bergen os bærum dialekt..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 01:14   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

be VG's vektklubb om å hoppe... de vet ikke hva de snakker om. Det er faktisk ikke lov å selge noe på falsk grunnlag, slik som det virker at de gjør. Det er bare tull, og du som har gått ned så mye i vekt skal være stolt av deg selv og kroppen din. Du er i allefall ikke overvektig!!!!

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 02:35   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg er medlem i vektklubben på VG, angrer på at jeg meldte meg inn men men. Gjort er gjort. Syns forumet der inne er litt gøy da, mange i samme situasjon. Men nevner du FETT der inne, blir du halshugget. Fettfobien råder noe sinnsykt der inne!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 23:42   #6
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: VG sin vektklubb

Vi som er her på lavkarbo, er jo et bevis på at fett i riktig kombinasjon ikke er så farlig!

men fett sammen med masse karboer er litt skummelt!

derfor er VG så redd for fett!

jeg vet ikke hva som er best, men jeg vet at jeg kun går ned på å kutte ned på karboene

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 10:18   #7
Snow
Juniormedlem
 
Snow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Vestby
Alder: 45
Innlegg: 12
Snow er ny på veien

Sv: VG sin vektklubb

Et vel kanskje litt feil å la det gå utover VG i den forstand om hvorvidt man blir betraktet som overvektig etc når man benytter seg av BMI-indexen. Riktignok har VG lagt ut denne som ett utgangspunkt at folk kan måle/teste seg selv om hvor på skalaen de ligger.
Selv mener jeg at BMI-indexen bare er noe tull. Dette er fordi at man får ikke vite samsvar mellom vekt og muskelmasse i kroppen. Du vet ikke hvor mye av din vekt som er rent fett.
Jeg blir betraktet som overvektig når jeg går etter BMI-indexen. Selv mener jeg at jeg ikke er overvektig. Vekta mi har vært det samme nå det siste året mitt. Tidligere lå fettprosenten min på 33%, nå er den nede i 26%. Ergo har jeg mistet 7% av kroppsfettet mitt, men likevel er vekten det samme. Og i følge BMI-indexen er jeg like mye overvektig som før jeg gikk ned i fettprosent...

For ikke å nevne en kroppsbygger som ofte ligger med en fettprosent på rundt 4-6%. Til og med denne personen blir sett på som ekstremt medisinsk overvektig, når alt man har på kroppen er muskler. Så nei, dropp hele BMI-indexen. Ta frem heller målebåndene eller fettprosentmåleren, det er det som teller

Snow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/RYP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grete Roede sin personalpolitikk 205gti16v Generell ernæringsdebatt 3 04-07-05 01:37
Har Psilocybe slettet dagboken sin? Iset Atkins kosthold 4 16-04-04 20:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no