Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Bursdag på induksjon.

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-06, 14:51   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Bursdag på induksjon.

Ja, nå trenger jeg virkelig hjelp her. Gubben har bursdag snart og da forventer han å få kake. Bare det at vi begge er på induksjon. Hva i all verden skal jeg servere ham? Han elsker kaker og is og sånt... Vil jo helst få til noe godt på bursdagen hans. Hjelp meg!!!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 14:58   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Bursdag på induksjon.

hva med ostekake? iskaken min, eller bæryugurtgele kake? med eller uten nøtte bunn.. nøttebunnen er jo noen karber.

disse kakene inneholder gele, ost/yugurt, fløte og andre litt "lovlige" matvarer.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 15:10   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bursdag på induksjon.

Hvorfor må han ha kake? Har han ikke skjønt poenget med induksjonen? Hva med å lage en ekstra spesiell middag til ham?

  Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 20:19   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Bursdag på induksjon.

Synes jeg lager spesielle middager hver dag jeg
Men altså, bursdag er kake. I allefall her i huset og i allefall på guttas dager. Alle gutta er kakemonser del lux. Induksjon eller ei.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 07:54   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Bursdag på induksjon.

noe må man jo ofre på induksjon ...men fromasj da?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 08:10   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bursdag på induksjon.

Prøv denne:

Et beger seterrømme
En pakke Philadelphia
En pakke vispet krem
Sitrongele med halv mengde vann (sukkerfri, selvsagt)

Lag gele, avkjøl. Bland rømme og ost, og rør inn geleen. Til slutt vendes kremen inn. Fantastisk friskt og godt!

  Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 08:42   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Bursdag på induksjon.

Har du molter i fryseren kan du lage moltekrem, uten sukker selvfølgelig

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 08:45   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Bursdag på induksjon.

Ja, nå ser det ut til å lysne her.. Tusen takk.. Tar imidlertid gjerne imot flere tips altså.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 15:44   #9
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Bursdag på induksjon.

Jeg vender stadig tilbake til denne oppskriften. Selv om den egentlig skal lages som 9 stk, går det veldig godt å steke det i en rund kakeform. Del den i 2 og ha i pisket kremfløte og f.eks.litt bringebær. Jeg tror det går både med litt cottage cheese(som er i rollsene) og litt bringebær en gang, selv om dere går på induksjonen. Jeg synes i alle fall at det er veldig godt!


Rolls
3 store egg
1 ts. bakepulver
3 ss Cottage cheese
0-1ss Natreen pulver pulver(avhenger av hva du skal bruke dem til)

Skill eggene. Stivpisk hvitene
Bland eggeplommene med Cottage cheese,bakepulver og Natreen, og bland tilslutt dette forsiktig inn i eggehvitene (eggehvitene skal ikke falle sammen).
Settes med skje på stekeplate (9stk) og stekes i nederste rille 35 - 50 min. ( 35 min. i min ovn) ved 150 grader.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 17:54   #10
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

Sv: Bursdag på induksjon.

hva med denne..? fant denne på lavkarbo for en stund siden, vet ikke hvem som postet den og finner ikke linken til den nå, så legger den inn på nytt.. god - og kjempemektig..! sikkert ikke ment for induksjonen, men hvis man må velge mellom to onder..


på bursdagen min spiste jeg bare krem med kanel og natreen, mens de andre spiste kake. Ingen som la spesielt merke til at det ikke var noe "kake" der .. og i tillegg kunne jeg legge meg med god samvittighet :-)



Nydelig brownie-kake!

Bunn:
200 gr. mandler (finmalt)
25 gr 70% sjokolade(plate)
3 middels store egg
Søtningsmiddel tilsvarende 50 gr sukker =
0.5 dl Natreen
1 ss toppet ss kakao
1 ts bakepulver

Glasur:
20 gr smør
100 gr 70% sjokolade(plate)
2 ss vann
2 ts kaffepulver
1 ts vanlijesukker ( eller vaniljedråper )

Sånn gjør du:

  • Kjør mandler og sjokolade i food processor til finmalt
  • Pisk egg og søtningsmiddel til eggedosis
  • Bland inn mandler/sjokolade, kakao og bakepulver
  • Smør en rund form med smør og dekk bunnen med bakepapir.
  • Hell i røren og stek på 160 gr; nederste rille i 8 minutter (10 min i varmluftsovn)
  • Ta ut og skjær løs, avkjøl noe
  • Bland alt til glasuren i en kjele og varm til smeltet.
  • Avkjøl glasuren til den begynner å tykne
  • Hell over kaken og sett kaken til avkjøling i kjøleskapet

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 19:05   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bursdag på induksjon.

Foreslår en eller annen ostekake jeg:

Fedons utsøkte ostekake
Karen B's New York Cheesecake
Key Lime Cheesecake

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 19:53   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Bursdag på induksjon.

Herlig.. her triller det inn oppskrifter og råd. Da var det jo ikke så håpløst likevel da jo! Ostekakene høres gode ut.. hmmmm

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Baking på induksjon. Fjonken Spørsmål og svar 7 06-03-06 10:04
Induksjon Nanett Induksjonen 11 16-03-05 13:48
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no