Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Middagstips til foreldre på lavkarbo med kresne unger?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-09, 12:46   #1
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Middagstips til foreldre på lavkarbo med kresne unger?

Ny på forumet, og ny i lavkarbobusinessen. Både samboer og jeg følger ketolysekuren og det går riktig fint. Bortsett fra at vi litt for ofte ender opp med to separate middager, en karbofri til oss og en til ungene som har typiske barnepreferanser: De liker ikke ren fisk eller rent kjøtt, og spiser helst bare karbohydratene (pasta, ris, brød, poteter). Pølser og andre farseprodukter liker de kjempegodt, samme med pizza og pannekaker.

Noen tips?

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:01   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Middagstips til foreldre på lavkarbo med kresne unger?

Pannekaker, pizza og brød kan man fint lage veldig gode, sunne lavkarbo-erstatninger for. Det er mange gode oppskrifter her inne.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:21   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Middagstips til foreldre på lavkarbo med kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pannekaker, pizza og brød kan man fint lage veldig gode, sunne lavkarbo-erstatninger for. Det er mange gode oppskrifter her inne.

Signerer! Ungene mine spiser gjerne lavkarbo pannekaker, ostelasagne og pizza med bunn av egg, philadelfiaost og fiberhusk.

Men de er også veldig glad i brød dessverre og vil ofte bare ha pasta til middag. Så ofte prøver jeg å fikse mat med mindre karber, nok fett og smak som de vil ha. For han eldste blir h*per av karber og sinna ikke minst!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:29   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Middagstips til foreldre på lavkarbo med kresne unger?

Eldste mi er veldig glad i pasta, så hun får det noen ganger i uka (som regel 1), da grov pasta som jeg mener er helt ok. Det spiser jeg selv litt av også siden jeg ikke skal ned i vekt, men jeg er ikke så veldig glad i pasta egentlig. Da er det verre med potetene, elsker pommes frites og sausepotetmat.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:42   #5
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Middagstips til foreldre på lavkarbo med kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så ofte prøver jeg å fikse mat med mindre karber, nok fett og smak som de vil ha.

Tips meg gjerne om retter som gjør suksess. Eldstemann hos oss er litt vrien å få til å smake, så det er viktig at maten framstår som noe kjent (helt nye ting smaker han på toppen en gang i mnd, og det er helt uforutsigbart når vinduet plutselig står åpent og han er i smakelune).

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:44   #6
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Middagstips til foreldre på lavkarbo med kresne unger?

Det er forresten ikke noe mål i seg selv å begrense karbohydratene til ungene. Men vil gjerne servere noe vi alle kan spise (av) til flertallet av middagene. Om de spiser pasta ved siden av er jo helt greit.

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:55   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Middagstips til foreldre på lavkarbo med kresne unger?

K*llingfilet, hjemmelaget bearnaise, dampet brokkolig og pasta, du kutter pastane.
Eggerøre, spekemat, agurk, tomat, flatbrød, du kutter flatbrødet.
Kjøttboller i tomatsaus og salat med pasta, du kutter pastaen.
pannekaker av 4/6 egg og 1/ 1 1/2dl fløte, stekes til veldig t*nne pannekaker og serveres med rørte bær8 uten sukker) og evt krem, eller skinke, ost osv. Ellers så lager jeg to rører, det er ikke m*e st*r altså. Jeg har kanskje dårlig tid når jeg lager middag, men å lage to rører er gjort på et blunk!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kresne barn Anne Line Barns kosthold 98 02-06-09 18:08
Kresne knekkebrød! evasr Bakst 8 21-04-09 14:35
Ungdom og trening med lavkarbo foreldre? Livlys Barns kosthold 2 31-03-09 17:41
Dere med kresne samboer/ektefelle ... iren84 Generell diskusjon 1 28-11-07 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no