Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mistet troen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-09, 21:39   #1
Marimari
Juniormedlem
 
Marimari sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 15
Marimari er på en erverdig vei

Mistet troen

Begynte å ketolysekuren for snart 3 uker siden. Siden da har jeg gått ned kun 1 kg, og det var den først uken. Jeg har fulgt boka, telt karber og følt meg skikkelig flink. Likevel har altså ikke vekten bevegd seg nedover. Jeg er ei lita frøken 155 cm over bakken, og 70 kg bred. Jeg er flink til å trene og er vel egentlig ikke super overvektig. Har bestandig spist sunt, men vært litt mye godteri i helgene.
Nå har jeg egentlig bestemt meg for å gå over til Lindberg, for gidder ikke det her hvis jeg likevel ikke går ned i vekt. Hadde håpet at 10 kg skulle forsvinne på et blunk, men det var vel litt vel optimistisk. Tror jeg går like "fort" ned med sunn Lindberg-kost, trening og gange, eller hva tror dere???

Marimari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:43   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Mistet troen...

Har man ikke så mange kg å gå ned så er ikke nødvendigvis ketolyse det beste siden dette er en stor omveltning på kroppen. Så kanskje lindeberg kan være tingen. Men uansett så hadde det vært fint om du la ut det du spiste her slik at vi kanskje kan komme med tips og råd om våre egne erfaringer

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:51   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Mistet troen...

Når du ikke har så mange kilo å ta av vil nok ikke kiloene renne av uansett type diett. Ut i fra det jeg har lest virker det som at folk går raskest ned på ketolyse, men kanskje fordi det er litt merr "drastisk". Og jo fler kilo man har å ta av, jo raskere går det ofte..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:57   #4
Marimari
Juniormedlem
 
Marimari sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 15
Marimari er på en erverdig vei

Sv: Mistet troen...

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Har man ikke så mange kg å gå ned så er ikke nødvendigvis ketolyse det beste siden dette er en stor omveltning på kroppen. Så kanskje lindeberg kan være tingen. Men uansett så hadde det vært fint om du la ut det du spiste her slik at vi kanskje kan komme med tips og råd om våre egne erfaringer

Hmm, skal vi se...

Frokost: 1-2 egg og 3 skiver bacon + 2 spiseskjeer Udo's choice
Lunsj: Blanda salat med masse ost siden jeg ikke er noe glad i dressing, olje osv.
Middag: Kyllingfilet rulla i bacon, jukseris, salat og masse fløtesaus + 2 spiseskjeer Udo's choice.
Mellommåltid eller kvelds: Litt norvegia, camembert eller babybell, og kanskje litt spekeskinke.

Får alltid i meg 15 gram med karber, steker all maten i meierismør osv.
Gjør jeg noe galt??

Hilsen fortvila..

Marimari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 22:31   #5
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Mistet troen

Det kan godt hende du ikke tåler ost og fløte. Jeg går OPP i vekt når jeg spiser det i ketose.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 22:34   #6
Marimari
Juniormedlem
 
Marimari sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 15
Marimari er på en erverdig vei

Sv: Mistet troen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det kan godt hende du ikke tåler ost og fløte. Jeg går OPP i vekt når jeg spiser det i ketose.

Er det sant???
Hvordan skal jeg få i meg fett da? Er som sagt ikke glad i olje og dressing på salaten osv... Hva spiser du??

Marimari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 08:54   #7
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Mistet troen

Opprinnelig lagt inn av Marimari, her.

Er det sant???
Hvordan skal jeg få i meg fett da? Er som sagt ikke glad i olje og dressing på salaten osv... Hva spiser du??

De siste 10 dagene har jeg kuttet ut oster, fløte og rømme og har gått ned nesten tre kilo. En typisk dag ser slik ut:

Frokost: Shake av kaffe med 1-2 ss cocosa (la den smelte inn), litt soyafløte (eller kokosmelk), et par ss proteinpulver, noen vaniljedråper og 1-2 ss 100 % bakekakao. Jeg bruker vispen på stavmikseren. Tranpille og ketolysepille.

Lunsj: Som regel rester fra middagen, eller en pakke pålegg (som regel skinkestek) og en avocado med majones. Kaffe med soyafløte. Ketyolysetabletten.

Middag: Koteletter/biff/laks sammen med jukseris (revet blomkål og litt hakket løk stekes i masse smør) og noen stekte frossengrønnsaker. Ketolysetabletten.

Kvelds: noen mandler/macadamianøtter/paranøtter eller noen påleggskiver, for eksempel salami eller spekeskinke.

Jukseris kan brukes som tilbehør til omtrent alt. Champignon kan stekes i masse smør og brukes på samme måte. Det hender jeg lager meg kakao til kvelds, da bruker jeg litt juksesukker, 100 % kakao og kokosmelk. Santa Maria sin har lite karber. Der kan du ha cocosa oppi for å øke fettprosenten mer.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 08:58   #8
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Mistet troen

Ellers er jeg veldig glad i majones og aioli, og lager dette selv. Da kan du kontrollere hva du får i deg. I majonesen kan du ha kokte, moste egg, litt sylteagurk, løk, tabasco … hva du måtte ønske. Guacamole er glimrende som tilbehør på ketolyse. Mos et par avocadoer med skje, tilsett hakket løk, hvitløk, koriander (ikke frøene, men urten), salt, pepper og lime. Du kan sikkert tillate deg å ha oppi litt rømme om du syns konsistensen blir rar, i alle fall om dette bare er tilbehør til en annen rett og du dermed ikke spiser så mye av det.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 09:10   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mistet troen

Vel - ikke alle går ned 10 kg "på et blunk". Jeg har holdt på i 3 måneder og har fremdeles ikke gått ned 10 kg....og jeg har mye å ta av! Så for noen vil det simpelthen ta litt lenger tid.....
Men er enig med deg - 1 kg på 3 uker er jo ikke mye.....så jeg forstår at du er skuffa....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 16:32   #10
Marimari
Juniormedlem
 
Marimari sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 15
Marimari er på en erverdig vei

Sv: Mistet troen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De siste 10 dagene har jeg kuttet ut oster, fløte og rømme og har gått ned nesten tre kilo. En typisk dag ser slik ut:

Frokost: Shake av kaffe med 1-2 ss cocosa (la den smelte inn), litt soyafløte (eller kokosmelk), et par ss proteinpulver, noen vaniljedråper og 1-2 ss 100 % bakekakao. Jeg bruker vispen på stavmikseren. Tranpille og ketolysepille.

Lunsj: Som regel rester fra middagen, eller en pakke pålegg (som regel skinkestek) og en avocado med majones. Kaffe med soyafløte. Ketyolysetabletten.

Middag: Koteletter/biff/laks sammen med jukseris (revet blomkål og litt hakket løk stekes i masse smør) og noen stekte frossengrønnsaker. Ketolysetabletten.

Kvelds: noen mandler/macadamianøtter/paranøtter eller noen påleggskiver, for eksempel salami eller spekeskinke.

Jukseris kan brukes som tilbehør til omtrent alt. Champignon kan stekes i masse smør og brukes på samme måte. Det hender jeg lager meg kakao til kvelds, da bruker jeg litt juksesukker, 100 % kakao og kokosmelk. Santa Maria sin har lite karber. Der kan du ha cocosa oppi for å øke fettprosenten mer.

Hei Safran!
Takk for mange fine forslag. Jeg har bestemt meg å kutte kraftig ned på meieriprodukter og se hva som skjer da Har erfart tidligere at ost, fløte osv ikke er noe særlig for meg, men tenkte det ville være annerledes dersom jeg kuttet karbene. Tydeligvis ikke, så da får jeg prøve uten

Takk for hjelpen, og fortsatt fin dag

Mari

Marimari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 18:38   #11
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Mistet troen

jeg har også melkefri uke og skal rapportere om det evt. har hjulpet for meg om en fjorten dagers tid. håper det siden jeg har stått stille 1 mnd nå. har ikke tatt 10 kg i en fei jeg heller. brukt mange mange mnd på å gå ned mine 8.5 kg.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 19:09   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mistet troen

Forøvrig pleide melkeprodukt-frie uker å kalles Nille-uker her inne før, søk på Nille-uke så får dere sikkert opp endel info om det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 19:09   #13
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Mistet troen

Kan bare signere de andre her. Det alle hører om er solskinnshistoriene hvor folk raser ned i vekt - på kort tid. Og det skjer - men jeg tror det er fåtallet.

De fleste av oss trenger tid - og det går i rykk og napp. Snittet for kuren er sånn ca. 0,5 til 1 kilo i uken - og siden det er snittet så er det også en del av oss som går ned mindre.

Jeg kan gi et ansikt til den siste gruppen Jeg har siden september fulgt kuren, og har tilsammen gått ned ca. 7 kilo - kanskje mer, jeg veier meg ikke mer.
Fordi - etterhvert så har jeg innsett at for meg er ikke vekten det viktigste lenger. Jeg tar den som en bonus
Fordi - jeg har så bra med dette kostholdet! Kvitt mange "vondter" som jeg hadde før (astma, eksem, mangtrøbbel mm)
Fordi - jeg er aldri sulten lengre, tenker ikke på mat dagen lang - og småspiser ikke mer
Og så har jeg klokketro på at jeg som mange av veteranene her inne, plutselig får et ras i nedgangen - kroppen gir plutselig opp kampen
Vet om flere som etter flere måneder - nesten et år - plutselig begynner å gå ned i raserfart!! Og det vil ikke jeg gå glipp av...
Derfor er jeg her - og i mellomtiden - så trives jeg vanvittig godt!!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:21   #14
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Mistet troen

Jeg har gått på ketolyse ei stund nå og gikk ned mye første 2,5-3 ukene men nå sitter kg bom fast men nå er jeg innenfor det som kalles "normal" bmi og jeg har inntrykk av at det er vanskligere og gå ned da.

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mistet mensen etter ketolyse? Eplekjerne Ketolysekuren 10 08-08-08 23:22
Mistet matlysten Bayone Ketolysekuren 6 29-01-08 21:23
Er på min dag 2 og har mistet 3 cm rundt magen :D linnipinni Ketolysekuren 7 19-09-07 23:17
Mistet matlysten.. mertan80 Generell diskusjon 5 09-05-07 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no