Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedlikeholdsdietten

Ja det handler om boka Atkins for livet

Vedlikeholdsdietten Når du har nådd idealvekten din fortsetter du på vedlikeholdsdietten resten av livet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-04, 01:11   #1
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Ja det handler om boka Atkins for livet

Venta spent på boka,Atkins for livet og den ankom like før jul.
Masse oppskrifter å kose seg med tenkte jeg, og kanskje en brødoppskrift?
Så jeg bladde meg gjennom oppskriftsdelen og skuffelsen ble stor

Masse fine oppskrifter der ja, men første stopp var :
Kjeksmel???
Hva i all verden var det? Og det var det visst mange som lurte på.
Etter mye diskusjon fra og til,var det en smart sjel som fant ut at kjeksmel rett og slett var finbakstmel. Det vil med andre si,fint hvetemel tilsatt litt ekstra glutenmel for å bedre bakeevnen.

Skuffelse nummer to. Masse oppskrifter med Fruktose. Og så jeg som har gått og sagt at Atkins ikke anbefaler fruktose. Dessuten hadde jeg en stund før lest et stykke om at en faktisk kan få insulinresistanse av for stor bruk av det også.

Og så var det flere da. Lavkarboloff,Atkins bakemix,Splenda poser med søtningsmiddel,sukkerfri pannekakesirup,lavkarbo urtetortillaer,Advantage bar og diverse andre ting som krever enten at en har et par tusen å spandere for å handle fra USA, ellers så må vi smøre oss med tålmodighet til vi får noen ordentlige distributører i norge.
Mett og lett,har et elendig og forferdelig dyrt utvalg.

Så jeg ble en smule sur da ,kan dere forstå det???

Men nå har den første skuffelsen gått over,så i dag tok jeg med meg boka på jobben for å se litt nøyere på den.
Og ved nærmere ettertanke er boka grei nok.

Og jeg fant et par ting jeg likte bra

Atkins anbefaler at etter utskeielse,bør en kutte ekstra på karbohydratene.
Jeg pleier alltid å ta et par dager med 20 grams etter det.

Men jeg har langt fra lest ferdig boka, og det var nok mange som ikke var klar over at boka ikke er beregnet for vektnedgang,men kun å holde vekten ved like.

Forhåpentligvis kan jeg begynne å tenke på den til høsten, og kanskje jeg da kan få kjøpt varene her i norge??

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 17-02-04, 09:51   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Venta spent på boka,Atkins for livet og den ankom like før jul.
Masse oppskrifter å kose seg med tenkte jeg, og kanskje en brødoppskrift?
Så jeg bladde meg gjennom oppskriftsdelen og skuffelsen ble stor

Masse fine oppskrifter der ja, men første stopp var :
Kjeksmel???
Hva i all verden var det? Og det var det visst mange som lurte på.
Etter mye diskusjon fra og til,var det en smart sjel som fant ut at kjeksmel rett og slett var finbakstmel. Det vil med andre si,fint hvetemel tilsatt litt ekstra glutenmel for å bedre bakeevnen.

Hei Skorpia - og evt. alle andre som lurer på kjeksmel....

Jeg sjekket litt rundt på nettet, og kunne ikke helt få det til å stemme at man skulle bruke et fint mel - som såvidt jeg kunne finne ut bare ble benyttet av konditorer + at kjeksmel tilsettes grisefor for å bedre smaken.....

Sjekket med Atkins' offisielle hjemmesider, og ringte etterpå til forlaget som har gitt ut boka her i Norge. Jeg var kanskje litt eple-kjekk på telefonen (hadde kanskje spist litt lite den dagen....) og påsto i hvertfall at det var en oversetterfeil i boka.

JIPPI - og jeg hadde rett!! Fikk mail tilbake fra forlaget etter et par uker, og det viser seg da altså at "multi grain pastry flour" som det heter på engelsk er grovt mel, f.eks. sammalt hvete eller spelt - og absolutt ikke kjeksmel!

Oppskriftene ble litt mer morsomme å lese etter dette! Men det er nok noen måneder før jeg kan benytte meg av dem..... Foreløpig bare leser jeg og fantaserer!

Tjobing fra Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-02-04, 10:26   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Tusen takk,nå føler jeg meg mye bedre,for foran i boka står det jo helt klart at vi ikke skal bruke fint hvetemel i kostholdet vårt.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 00:03   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Skuffelse nummer to. Masse oppskrifter med Fruktose. Og så jeg som har gått og sagt at Atkins ikke anbefaler fruktose. Dessuten hadde jeg en stund før lest et stykke om at en faktisk kan få insulinresistanse av for stor bruk av det også.

Jeg har "Atkins for Life" jeg, den orginale - uten oversetterfeil...

Nå har jeg skummet igjennom alle oppskriftene og ikke funnet en eneste med fruktose... Kan du peke ut noen, så jeg kan se hva som står i orginalen?

Forøvrig syntes jeg boken var knallbra! Spennende, og egentlig akkurat slik jeg hadde sett for meg mitt livsvarige kosthold...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 00:54   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Skal finne noen til deg



Teanebærsyltetøy-s.327 i norske utgaven ¾ kopp fruktose

Agurk Raita s 328 en klype fruktose

Rabarbra-eplemos s336 2 ss fruktose

Mandelpudding med brente mandler ½ kopp + 2 ss fructose fordelt s.337

Bjørnebær appelsinsorbet s.340 1/3 kopp fruktose

Naturrispudding s.341 ¼ kopp fructose

Kokosmakroner

Med sjokolade s 344 1 kopp fructose

Sjokoladekake

Med pecannøtter s.345 ¾ kopp fructose

Sitruskake s.351 1 kopp fruktose

Frossen sitronmousse s.353 1 kopp fructose

Kaker med blandede bær s355 3 ss +2 ts fructose



Håper det holder, det er enda flere, men jeg ser et tydelig mønster her nå.

De gangene det er snakk om pakkene med splenda står det søtningsmiddel.

Og tipper når det er snakk om granulatet, har de oversatt det med fructose.



Dette er rett og slett en skandale, vi burde alle fått bytta ut bøkene for så grove feil.



Du skjønner meg kanskje hvorfor jeg ble så sur på boka at den ble gjemt bort i nesten 2 måneder???



Jammen bra jeg tok dette opp så vi kan få klarhet i dette

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 11:39   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Cranberry Relish - Det er da ikke syltetøy vel?

3/4 cup granular sugar substitute

Det vil si Nateen Strø i Norge, eller Splenda når det kommer

Anbefaler alle å kjøpe den orginale boken! På engelsk! Er billigere enn den norske, bestill fra amazon...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 11:59   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

Cranberry Relish - Det er da ikke syltetøy vel?

Overskriften er bare Tranebær,men åpner med Dette deilige syltetøyet

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 12:31   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg har sendt mail til Atkins Center og til det norske forlaget.

Oppfordrer flere til å gjøre det samme!

Så blir dette fikset!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 16:34   #9
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Jeg har sendt mail til Atkins Center og til det norske forlaget.

Oppfordrer flere til å gjøre det samme!

Så blir dette fikset!

DET HAR JEG OGSÅ GJORT!!! Blir provosert av den slurvete jobben som er gjort av oversetteren!

Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-02-04, 11:14   #10
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Gikk gjennom oppskriftene,og jeg må si det er mye rare oversettelser der.

De presterer tilogmed å skrive

Sammalt kjeksmel et sted.

Hva med
Lavkarbo soyapasta??? les på pakken står det.(er det et Atkins produkt)

Og jeg må ut på jakt for å finne fire frittgående hønsefugler.

Lammeskulderkoteletter,hmmmm.

10 flak phyllodeig av spelt???

Kjernemelk,er ikke det helmelk da?

Golden delicios epler,er ikke French Golden det samme???

1-2 ts rød skarpt krydres saus- tja. Mange rød skarpt krydrede sauser da.

Maiskjerner- er ikke det det samme som maiskorn da?

Tverribbe ville tro det var tynnribbe?

Det er mange flere ting her som ikke er særlig forståelig for oss,

Mye spesielle oster her,og et sted har de faktisk skrevet at finner du ikke Fontinaost kan du bruke cheddar,men det er ikke gjennomført.

Ja god fornøyelse,når du skal tilsette 18 pakker søtningsmiddel
Det står ikke nevnt at det er splenda som blir brukt,og heller ikke noe alternativt for oss.

Ketchup er også med i noen oppskrifter,men det står ikke noe om at den skal være sukkerfri.

Her må en være ekspert. Så hvis noen prøver Atkins uten å ha lest den nye sklankerevolusjonen,vil de nok bli skuffet.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 18:50   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Skorpia

Kjernemelk er det samme som saup. Ett biprodukt av smørproduksjon. Næringsinnhold omtrent som skumma kultur men smaker noe anderldes. I Danmark drikker de mye av det.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 12:30   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Thumbs up

FORSTÅR DERE NÅ HVORFOR JEG BARE LESER DEN ENGELSKE UTGAVEN ??
Ville bare si det .....!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 12:34   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg har Atkins for Life! Knallbra bok! Så jeg forstår deg...

Har bestilt New Diet Revolution nå! Gleder meg til å lese hvordan det virkelig skal gjøres... Eneste grunnen til at jeg leste den norske i utgangspunktet var at det var et impulskjøp...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 12:49   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

jeg blir så forbanna. at denne oversetteren har fått BETALT for å gjøre jobben. jeg skulle gjerne hatt en samtale med den fyren

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-02-04, 19:22   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg har fått svar!

Fra atkins.com

Sitat:

Dear Hans Petter Wilhelmsen;

We at Atkins would like thank you for pointing out these discrepancies to us. This information will be forwarded to the correct department and investigated further.

Once again, thank you for contacting us. We appreciate and value your efforts. Customer communications such as yours enable us to constantly review our efforts to provide excellent customer service.

Sincerely,
Tanya Odle
Atkins Information Agent
Atkins Nutritionals, Inc.
1-800-6-ATKINS

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-02-04, 20:33   #16
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

Fra atkins.com

Flott,ikke umulig at det blir sendt ut en oppdatert utgave etterhvert da

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 20-03-04, 17:12   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

så nettopp at det stod i flere oppskrifter:

10-15 pakker av så mange forskjellige søtningsmidler du kan finne.


??????????????????? ?????????????????????

Har oversetteren vært full, eller menes dette seriøst?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-03-04, 20:23   #18
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

så nettopp at det stod i flere oppskrifter:

10-15 pakker av så mange forskjellige søtningsmidler du kan finne.


??????????????????? ?????????????????????

Har oversetteren vært full, eller menes dette seriøst?

oversetteren mener 10-15 pakker splenda som er å få kjøpt på atkins.
Det finnes både som granulat og i porsjonspakninger.
Men det er noe dritt ikke sant når oversetteren tro at vi har vært på Atkins og handla før vi kjøper boka

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål ang Eurodiett Charlie Eurodiett 15 08-06-06 16:37
hvordan klarer dere det?? karlista Lavkarbo generelt 6 04-01-06 19:56
Fra Medscape om Atkins og fett Maz Lavkarbo generelt 4 21-02-05 16:03
Noen som kjøper Atkins prod.? cathrine Atkins kosthold 15 22-03-04 14:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no