Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Enkel og god appelsinkake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-12, 02:19   #1
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Enkel og god appelsinkake

Bunn:
4 eggehviter (eller 3 hele egg)
1,5 dl sukrin + 0,5 dl. natreen-pulver + 1/4 ts. steviapulver (kvernet sammen til melis i en kaffekvern f.eks.)
1 dl. kokende vann
1,5 dl. mandelmel (kjøpt type) + 0,5 dl. havremel
2 ts. bakepulver

Fyll:
Litt kokosmelk
1/2 appelsin (saften)
1 pk. kremfløte
Litt Natreen-pulver
Litt 70% sjokolade raspet

Maskinvisp eggehviter + sukkerblanding til kremkonsistens. Hell i 1 dl. kokende vann litt etter litt på slutten av piskingen. Sikt i mel/bakepulver, og pisk i noen sekunder på svak hastighet (kremen vil synke noe men vi skal ikke dele bunn så da er ikke høyde kritisk).

Stek på 175 grader i ~24cm kakeform (bakepapir i bunn etc.) ca. 35 min. til pent brun. La kjøle seg i formen en time eller mer, bunnen skal bli noe tørrere enn vanlig kakebunn.

Ta bunnen ut og legg på en kakeplate. Varm opp kokosmelk-boksen litt på en plate så melken blir jevn og ikke skilt, dynk gode skvetter på kakebunnen å la trekke inn noen minutter.

Visp kremfløte ferdig m. natreen for riktig søtsmak. Klem så i appelsinsaften i kremen og visp i noen sekunder ekstra. Bre kremen over kakebunnen, og kjøl i noen timer. Rasp litt mørk sjokolade el. lign. på toppen før servering.

Biggie


Sist redigert av Biggie Small : 02-01-12 kl 03:41.
Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:34   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Enkel og god appelsinkake

Typisk min type favorittkake!

Den skal testes ja

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
appelsin, enkel, kake, krem


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkel forklaring? m88 Spørsmål og svar 2 14-01-11 14:33
Enkel laksemiddag Mellon Middag 0 07-11-10 10:18
Enkel lammegryte Nei, nå! Middag 2 22-09-10 05:34
Enkel vaniljekos JeanR Kake/dessert og snacks 0 11-12-09 18:37
Enkel mat? vilya Oppskrifter 0 17-08-08 22:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no