Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Under 10 eller 15 g karbo/dag for å komme i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-08, 16:01   #1
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Under 10 eller 15 g karbo/dag for å komme i ketose?

Hei, folkens. Jeg har lyst til å prøve Eurodietten i samarbeid med fastlegen min og er i gang med mental oppladning.

I 2005-2006 gikk jeg på Lindberg-klinikken, og startet med ketogen diett. Min erfaring da var at jeg ikke kom i ketose på 20-30 g karbohydrat pr dag, slik man skal. Jeg måtte lenger ned, tror det var under 10 eller 15 g/dag før ketostixen viste utslag.

I en annen tråd ser jeg at Svein har svart Distrea at man ikke behøver telle karbohydrater når man er på Eurodiett, for man kommer uansett i ketose ("når du går på Eurodiet så går du i Ketose, og da får du i deg i løpet av en dag mindre en 50 gram karbohydrater."). Jeg frykter altså at dette ikke vil stemme for meg.

Noen som har erfaring med, eller synspunkt på, dette?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:14   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Under 10 eller 15 g karbo/dag for å komme i ketose?

Det der er så utrolig individuelt. De aller fleste vil komme i ketose på pluss minus tjue gr om dagen, mens noen må gå enda lavere. Noen er i ketose helt opp til seksti kh om dagen, mens noen har en langt lavere toleranse.
Noen igjen får ikke utslag på stixen, selv om de er i ketose, eller stixene kan være for gamle/eksponert for for mye luft.
Det kan jo hende det er tilfelle for deg?

Men det finnes jo klassiske "symtpomer" på ketose; Acetonlignende ånde, hodepine, magetrøbbel, tung i hodet/kroppen, stor tørste etc. Dette er noe som normalt går over etter en kort stund.

Vet ikke om det var så mye hjelp i dette, da men...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:29   #3
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Under 10 eller 15 g karbo/dag for å komme i ketose?

Tusen takk for svar. Det var godt å få bekreftet at det kan være store individuelle forskjeller på grensen for ketose. (Skulle ønske jeg var av dem som tålte 60 gram - for noen heldiggriser!)

Stixene var nok ok, de. For meg var det med stix viktig motivasjonsfaktor og veileder.

Stort sett mener jeg å huske at det var greit å være i ketose, men det er vel individuelt? Ble litt mer energisk enn jeg pleier å være. Kjente hodepine de første dagene, den var til å leve med. Men magetrøbbelet varte så lenge jeg var på streng diett.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 16:25   #4
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Under 10 eller 15 g karbo/dag for å komme i ketose?

Jeg kommer lynraskt ut av ketose med mange av ed produktene, og har måttet kutte ut de fleste av de søte. Så det er individuelt ja...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 01:03   #5
mette@lurifax.no
Nytt Medlem
 
mette@lurifax.no sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 4
mette@lurifax.no er på en erverdig vei

Sv: Under 10 eller 15 g karbo/dag for å komme i ketose?

Hei...Jeg har gått på eurodietten, og jeg var tydeligvis en av de heldige som kom IKKE kom ut av ketose ved 40 gram, er veldig individuelt..Jeg var da i tillegg i ketose på dag 2...Sjokoladebarene du får kjøpt er nesten farlig gode:-)
Lykke til om du starter.

__________________
mette@lurifax.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Hvor lang tid brukte dere på å komme i ketose? annabanana Ketolysekuren 14 25-03-08 21:04
Ikke i ketose, men vekta går ned dag for dag! geysirland Ketolysekuren 7 29-09-07 11:33
Hvor lang tid bruker kroppen på å komme i ketose? turid Lavkarbo generelt 5 21-07-04 21:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no