Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-12, 21:06   #76
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Jeg spiser mye asiatisk-inspirert uten meieriprodukter, noen eksempler her. Fettkilder/sauser kan være feks pesto, oljer, majones, kokosmelk, avocado.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 23:41   #77
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg gal

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig kan dere fortelle litt mer om den fettfaste
Står på platå selv i 8mnd

Ville absolutt prøvd sammensetningen jeg skreiv i første omgang, eventuelt PSMT, på fettfaste sulter du kroppen og gir den langt mindre protein enn den trenger.. Altså mister du nok minst like mye muskler som fett. Muskler trenger protein for å reparere seg, inkl. hjertet, jeg fikk ujevn hjerterytme på den dietten (kanskje delvis pga. dehydrering, but still..). Pluss jævlig hodepine, svimmelhet, kvalme, kramper, og var så svak og dårlig at jeg så vidt greide å gå til butikken 3 minutter oppi gata. Heldigvis hadde jeg vett nok til å ikke fullføre de 10 dagene jeg hadde planlagt.. Hvis du vil finne ut hvordan du gjør en fettfaste finner du det på Google. Tviler på at mod'ene her vil ha den dietten "promotert" til alle og enhver, for den skal kun brukes i helt ekstreme tilfeller hvor ingenting annet funker.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 00:29   #78
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ville absolutt prøvd sammensetningen jeg skreiv i første omgang, eventuelt PSMT, på fettfaste sulter du kroppen og gir den langt mindre protein enn den trenger.. Altså mister du nok minst like mye muskler som fett. Muskler trenger protein for å reparere seg, inkl. hjertet, jeg fikk ujevn hjerterytme på den dietten (kanskje delvis pga. dehydrering, but still..). Pluss jævlig hodepine, svimmelhet, kvalme, kramper, og var så svak og dårlig at jeg så vidt greide å gå til butikken 3 minutter oppi gata. Heldigvis hadde jeg vett nok til å ikke fullføre de 10 dagene jeg hadde planlagt.. Hvis du vil finne ut hvordan du gjør en fettfaste finner du det på Google. Tviler på at mod'ene her vil ha den dietten "promotert" til alle og enhver, for den skal kun brukes i helt ekstreme tilfeller hvor ingenting annet funker.


Tusen takk for svarda dropper jeg det,fordi jeg er i dårlig form,med hodepine,svimmelhet uten den fettfaste

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 01:05   #79
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Jeg tror ikke det er nødvendig å gå så ekstremt til verks. Om man spiser atkins fase 1 eller ketolyse med bare grønnsaker som karbo-kilde skulle det funke for mange på platå, tror jeg. Men noen ganger er det ikke noe man selv gjør feil, man må bare vente, er det ikke sånn?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 08:44   #80
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg tror ikke det er nødvendig å gå så ekstremt til verks. Om man spiser atkins fase 1 eller ketolyse med bare grønnsaker som karbo-kilde skulle det funke for mange på platå, tror jeg. Men noen ganger er det ikke noe man selv gjør feil, man må bare vente, er det ikke sånn?

Tror du har rett. En frisk kropp tåler mye "juling" og responderer nok bra på fettfaste eller PSMF. En syk og stresset kropp kan du gjøre hva du vil mot og den vil bare klamre seg tettere til kiloene. Klarer man derimot å finne fram til et kosthold som hjelper kroppen med det den strir med (og gjerne også en livsstil også) så slipper også kiloene.

Det er blant annet derfor at noen har så god effekt av hard trening - og andre får bedre effekt av yoga.

Kunsten er å finne ut hvilke av disse tingene som gjelder for den enkelte. Ikke lett.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 08:46   #81
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Da gjør jeg et forsøk på å legge om matvanene enda en gang...
I går kveld spiste vi smørwokede aubergine, sopp, squash og løk og en bit ytrefillet av svin. Hadde på litt sesamolje og et par ts østerssaus for smakens skyld.
Middagen var nydelig, men tviler på at jeg får guttungen til å spise sånn... han fikk pizza i går fordi alt ble så rotete med maten.
Klarte meg med ca 1350 kl i går OG jeg gikk en 45 min tur i raskt tempo som omtrent bare går oppover. Ganske stolt av meg selv
Forresten tror jeg at noe har skjedd på disse ukene allikevel, for i går klarte jeg for første gang å ta sideplanke (selv om det bare var noen få sec).

I dag starter dagen med kaffe med eggemelk for første gang og det var faktisk ganske godt, om noe mer tungvindt enn fløte + cocosa...
Utfordringen med dette er hvordan jeg nå skal få i meg cocosa siden det hittil bare er fløten som har kamuflert smaken godt nok for meg.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:45   #82
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tror du har rett. En frisk kropp tåler mye "juling" og responderer nok bra på fettfaste eller PSMF. En syk og stresset kropp kan du gjøre hva du vil mot og den vil bare klamre seg tettere til kiloene. Klarer man derimot å finne fram til et kosthold som hjelper kroppen med det den strir med (og gjerne også en livsstil også) så slipper også kiloene.

Det er blant annet derfor at noen har så god effekt av hard trening - og andre får bedre effekt av yoga.

Kunsten er å finne ut hvilke av disse tingene som gjelder for den enkelte. Ikke lett.

Atkins og oppfinneren av fettfasten mener vel selv at den er farlig for de som ikke har metabolsk resistens, fordi man går ned alt for raskt (raskere enn hvis man ikke spiser noenting). Er det det du mener med at kroppen "responderer bra", for det skjønte jeg ikke helt? Bra og bra, liksom.. Kommer kanskje an på hvordan man ser på det

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:49   #83
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Da gjør jeg et forsøk på å legge om matvanene enda en gang...
I går kveld spiste vi smørwokede aubergine, sopp, squash og løk og en bit ytrefillet av svin. Hadde på litt sesamolje og et par ts østerssaus for smakens skyld.
Middagen var nydelig, men tviler på at jeg får guttungen til å spise sånn... han fikk pizza i går fordi alt ble så rotete med maten.
Klarte meg med ca 1350 kl i går OG jeg gikk en 45 min tur i raskt tempo som omtrent bare går oppover. Ganske stolt av meg selv
Forresten tror jeg at noe har skjedd på disse ukene allikevel, for i går klarte jeg for første gang å ta sideplanke (selv om det bare var noen få sec).

I dag starter dagen med kaffe med eggemelk for første gang og det var faktisk ganske godt, om noe mer tungvindt enn fløte + cocosa...
Utfordringen med dette er hvordan jeg nå skal få i meg cocosa siden det hittil bare er fløten som har kamuflert smaken godt nok for meg.

Kanskje grunnen til at vekta står fast er at du har lagt på deg litt muskler? Er jo ikke uvanlig det når man beveger seg mer enn vanlig Høres jo ut som du har blitt kjempeflink nå! Ang. kokosoljen kan du smelte den 50/50 med mørk (helst 100%) sjokolade, kjøp den uten smak hvis du ikke liker kokossmaken

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 18:38   #84
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Kanskje grunnen til at vekta står fast er at du har lagt på deg litt muskler? Er jo ikke uvanlig det når man beveger seg mer enn vanlig Høres jo ut som du har blitt kjempeflink nå! Ang. kokosoljen kan du smelte den 50/50 med mørk (helst 100%) sjokolade, kjøp den uten smak hvis du ikke liker kokossmaken

Jeg testet den ut sammen med eggemelk i kaffen i dag og det var ganske greitt, men ikke som fløte da...
Jeg skal gjøre et nytt forsøk på å lage kokkosboller. Kanskje jeg kan ha litt cocosa i dem?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 21:29   #85
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Kanskje grunnen til at vekta står fast er at du har lagt på deg litt muskler? Er jo ikke uvanlig det når man beveger seg mer enn vanlig Høres jo ut som du har blitt kjempeflink nå! Ang. kokosoljen kan du smelte den 50/50 med mørk (helst 100%) sjokolade, kjøp den uten smak hvis du ikke liker kokossmaken

Hva med kokkosmel? Er det også helt tabu om jeg skal være striks? (Har noen kokkospannekaker i kjøleskapet jeg gjerne skulle kost meg med)

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 22:54   #86
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Kokosmel er vel ikke det verste, faktisk aldri lest noe om at det kan være en partystopper. Det er jo mest fiber. Er vel heller alt det andre man gjerne putter i pannekaker, fløte, smør, søtning, osv., så kommer jo an på hvor streng du selv vil være da. Jeg reagerer dårlig på søt bakst spesielt, får veldig søtsug og ulvehunger..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 00:01   #87
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Kokosmel er vel ikke det verste, faktisk aldri lest noe om at det kan være en partystopper. Det er jo mest fiber. Er vel heller alt det andre man gjerne putter i pannekaker, fløte, smør, søtning, osv., så kommer jo an på hvor streng du selv vil være da. Jeg reagerer dårlig på søt bakst spesielt, får veldig søtsug og ulvehunger..

Pannekakene er laget på kun kokkosmelk, kokkosmel og egg
Spiser dem med et par ss friske rips og litt tagatesse på
Jeg har gått en lang tur med masse oppoverbakker i dag også, så jeg tror jeg skal unne meg den lille porsjonen som er igjen.

Men en annen ting; etter jeg kuttet melkeprodukter så har magen blitt veldig bråkete... har ikke luftavgang, bare masse bråk når jeg spiser. Hva kan det komme av?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 00:24   #88
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Pannekakene er laget på kun kokkosmelk, kokkosmel og egg
Spiser dem med et par ss friske rips og litt tagatesse på
Jeg har gått en lang tur med masse oppoverbakker i dag også, så jeg tror jeg skal unne meg den lille porsjonen som er igjen.

Men en annen ting; etter jeg kuttet melkeprodukter så har magen blitt veldig bråkete... har ikke luftavgang, bare masse bråk når jeg spiser. Hva kan det komme av?

Ah, det var lurt! De hørtes jo faktisk sunne ut. Kanskje noe sånt jeg må prøve meg på

Ang. melka.. Melkeprodukter får gjerne ting til å gå litt treigere for å si det sånn, så kan være du bare har fått litt fart på fordøyelsen igjen. Mulig det stabiliserer seg etterhvert, melkeprodukter generelt er ikke så bra for fordøyelsen.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 14:36   #89
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Da er endelig konfirmasjonshelgen overstått
Jeg kom inn i bunaden og hadde ingen problemer med å få den på meg eller å ha den på i de 10 timene kalaset varte...
Jeg har ikke gått opp i vekt heller i løpet av helga enda jeg har skeiet ut med både fløte og litt sukker. Jeg hadde med et par lavkarbokaker, men jeg bare elsker karamellpudding unnet meg litt av både den og litt is. Men ellers var det jo lunchbuffet med kylling, røklaks, cabaret, salat, roastbeef, stek osv, så maten var ikke noe problem å ha under kontrol l

Største utfordringer er som vanlig kjøreturen til og fra... 7 timers kjøretur over fjellet krever litt oppmerksomhet fra føreren, og sukkerfri sjokolade er ikke mulig å kjøpe på bensinstasjoner desverre
Det er også færre og færre butikker her hjemme som fører disse sjokoladene. For et par mnd siden gikk cloetta sin ut av sortementet til Kiwi og Rema her, og Meny tar dem heller ikke inn. Jeg må helt ned til sentrum for å få tak i den jo
Derfor ble det en liten melkesjokolade på turen også...
Men fra i dag er det strikt LCHF og fra i kveld er det også meierifritt igjen en stund

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:29   #90
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Var det unnskyldningen for å spise sjokolade? Du kunne vel bare ha tatt med deg mat eller tatt noen nøtter?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:31   #91
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Lurer du virkelig på hva du gjør galt når du skeier ut med vanlig sjokolade?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 13:30   #92
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Lurer du virkelig på hva du gjør galt når du skeier ut med vanlig sjokolade?

Jeg pleier jo ikke å skjeie ut med sjokolade....
Jeg var på langtur i helgen og rakk ikke helt ned til byen eller ut i forstedene for å handle før helgen.
Jeg bor i Bergen og for et par mnd siden sluttet både Kiwi og Rema her i nabolaget å selge sukkerfri sjokolade, samtidig er det heller ikke å få tak i i nærbutikken ved mannens jobb lenger heller. Vi har også en menybutikk her, men de fører bare sjokoladeprinsen og den er jo søtet med malitol(?) og det er vel ikke så bra akkuratt? Jeg kjøpte nå allikevel en sjokoladeprins på veien til Telemark da.
I allefall fikk jeg ikke tak i.
På en 8 timers kjøretur trenger jeg noe som virker litt oppkvikkende, selv om det kanskje er litt psykisk siden det ikke er sukker i.
Ingen av butikkene i bygda vi var i har noe som ligner på sukkerfri sjokolade dessverre, så på veg hjem unnet jeg meg 2 striper av en vanlig melkesjokolade.

Jeg synes faktisk jeg har vært flink jeg, siden jeg har vært i konfirmasjon, sovet borte 3 netter og kjørt 8 timer hver veg uten å skeie ut med mer enn bittelitt sjokolade, litt karamellpudding og en kule is. Alt annet jeg har spist har vært lavkarbo. Jeg har ikke vært i nærheten av korn og jeg har heller ikke overspist.

Og dette er jo ikke noe jeg har gjort i tiden før konfirmasjonen, så det har jo egentlig ingenting med spørsmålet i denne tråden å gjøre.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 13:54   #93
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Heier på deg FrkMarge, plutselig så går vekta nedover igjen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 14:10   #94
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Så flott at bunaden passet, selskapet var vellykket og at du har vært så flink med maten. Synes ikke den utskeielsen var særlig stor - tatt i betraktning av at du kaller det en utskeielse
Jeg ville heller ha skrevet det på kontoen for "pittelitt ekstra kos, som ikke legger seg på sidebena fordi det var så lite"

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 14:10   #95
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg ville heller ha skrevet det på kontoen for "pittelitt ekstra kos, som ikke legger seg på sidebena fordi det var så lite"

Og for å senke stressnivået, som sannsynligvis har vært i høyeste laget...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 12:19   #96
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Jeg bor i Bergen og for et par mnd siden sluttet både Kiwi og Rema her i nabolaget å selge sukkerfri sjokolade, samtidig er det heller ikke å få tak i i nærbutikken ved mannens jobb lenger heller. Vi har også en menybutikk her, men de fører bare sjokoladeprinsen og den er jo søtet med malitol(?) og det er vel ikke så bra akkuratt? Jeg kjøpte nå allikevel en sjokoladeprins på veien til Telemark da.

Og hva tror du cloetta sin er søtet med? Det er maltitol i den og!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 12:49   #97
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Og hva tror du cloetta sin er søtet med? Det er maltitol i den og!

Er det? Jeg innbillte meg at det var færre opptagbare karber i Cloetta og sukkerfritt sine sjokolader jeg? (Mener å ha lest det her inne en gang..., men man skal jo ikke tro alt man leser heller)
Uansett irriterer det meg at de ikke er å få tak i lenger. Cloetta og Sukkerfritt er mye billigere enn Sjokoladeprinsen, og jeg synes de smaker bedre.

Men kanskje det er en fordel at de er vanskelige å få tak i... desto mindre spiser jeg jo av dem...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 10:51   #98
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Jippi!!! Nå ser det ut til at det kanskje løsner litt her
I dag var vekta faktisk 1,5 kg mindre enn for en uke siden (håper det bare ikke er noe forbigående... Men jeg venter mensen denne uken også, så egentlig burde jeg ha litt mer vann i kroppen enn vanlig...

Jeg har merket at kroppen har sluppet mye vann de siste 2 ukene, så "noe" har bundet opp alt vannet.

Jeg har vært ganske flink synes jeg. Med unntak av konfirmasjonshelgen (da vi var bortreist) og 17 mai, har jeg klart å holde meg nesten helt unna alt av meieriprodukter. De få unntakene er fløte i lavkarbo-kake/-dessert de to dagene + bittelitt utseielse med hjemmelaget karamellpudding og litt rømme til taco på lørdag.
I tillegg har jeg vært flinkere enn ellers til å gå turer enda jeg skadet foten og ble stillesittende i 5 dager i strekk (så de dagene trente jeg overhode ikke).

Maten jeg spiser nå blir litt ensidig, men prøver å få i meg det viktigste.

Vanligvis blir det kaffe med eggemelk til frokost + cocosa eller kokosmelk oppi.
Lunch: 100 g kjøttdeig + diverse grønnsaker (aubergine, squash, løk, champignon, tomat, paprika) stekt i smør.
Middag: samme som lunch, eller 100-200 g fisk/kjøtt, masse kokte grønnsaker (blomkål, brokkoli, bittelitt gulrot en sjelden gang) og saus, eggesmør eller smeltet smør over.
Kvelds er bare unntaksvis nødvendig da vi spiser middag ganske sent fordi mannen ofte ikke er hjemme før i 18 tiden.

Også drikker jeg enda mere vann enn før... 3-4 L pr dag. Og omtrent aldri hverken lettbrus eller fun-light saft.

Jeg har gått en rask tur (vanligvis ganske mye oppoverbakker) i 30 min - 1 time i alle fall annenhver dag og tatt enkle styrkeøvelser hjemme etterpå (situps, planke osv).

Jeg har klart å holde meg < 1 g protein pr. kg kroppsvekt (0,7-0,9g).
Jeg har de fleste dagene holdt meg på ca 1500 kcal pr dag.
Og jeg har omtrent hatt en fordeling på 75% fett, 20% protein og 5% Kh.

Inntil videre ser det ut til at dette fungerer for meg, så nå fortsetter jeg slik en stund og håper dette fortsetter
Jeg føler meg forresten i mye bedre form enn før også, mer våken, mer utholdende, sterkere og mer opplagt.... er det tilfeldig tro?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 14:45   #99
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Gratulerer så mye..endelig løsnet det
Det var verdt det å kutte melkeprodukter.Jeg driver nå med det samme
Godt jobba

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå har vekta stått stille i 3 uker ... lårannediskon Ketolysekuren 7 05-10-11 07:41
Er i ketose, men vekta har stått stille en uke:( så gla' Lavkarbo generelt 8 21-09-11 18:49
Vekta står stille og har gjort det i 2 måneder ... Madelein Spørsmål og svar 1 17-07-11 22:20
Vekta har stått stille i over 3 mnd nocarbs Spørsmål og svar 16 27-05-11 09:43
Vekta står stille. Hva gjør jeg galt? Therese71 Spørsmål og svar 35 14-05-09 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no