Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Muskelmasse og lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-07, 20:23   #26
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Rart. Jeg gikk inn i koden for innlegget ditt, og fant

http://www.classicbodybuilders.com/b...nysansone2.jpg

Den kom fint frem, men fremdeles ikke i innlegget ditt. Weston A Price: God filosofi. Hvordan tilpasser du det trening? Hva er dine proteinkilder? Lest mye Stuart McRobert?

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 22:43   #27
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Rart. Jeg gikk inn i koden for innlegget ditt, og fant

http://www.classicbodybuilders.com/b...nysansone2.jpg

Den kom fint frem, men fremdeles ikke i innlegget ditt. Weston A Price: God filosofi. Hvordan tilpasser du det trening? Hva er dine proteinkilder? Lest mye Stuart McRobert?

Aldri hørt om Stuart McRobert.

Først og fremst trener jeg rundt 45 min. styrketrening 4 dager i uka, og rundt 1 time kondisjonstrening 1 gang i uka. Og for å si det på denne måten: heller 45 min styrketrening enn 5 timer gåing, jeg satser på korte intensive økter.

Kostholdet mitt, består av mye fett fra kjøtt, smør, fløte kokos, smult, til og med marg og ikke minst 1 ss tran daglig. Weston Price var opptatt av at fett og vitamin A var viktig for å kunne utnytte seg fullt av proteiner og mineraler. Også spiser jeg selvfølgelig kjøtt, innmat, skalldyr og fugl, jeg er ikke spesielt glad i fisk så det blir ikke så mye av det. Jeg velger fete kjøttstykker og spiser innmat flere ganger i uka. Daglig blir det rundt 400-500 gram totalt tipper jeg. 4 egg daglig går også med, og noe ost, også spiser jeg av og til fiskerogn.

En annen ting jeg synes er svært viktig å spise er hjemmelaget kraft, kokt på bein og knoker i timevis, jeg tar vare på kyllingbein og kjøper kraftbein i butikken og koker en stor kjele så jeg har hele uka. Fin kraft skal bli gelèaktig når den er kald.

Siden jeg har satset på en noe mykere muskeltone, har jeg også lagt til karbohydratmatvarer i kostholdet mitt, og Weston Price mente at korn, belgfrukter o.l måtte behandles skikkelig med bløtleggeing, spiring eller gjæring for at de kunne fordøyes lettere. Men jeg er fortsatt ikke helt sikker på dette området, så jeg driver egentlig å tester ut om jeg trenger de eller ikke nå.

Jeg er ingen tilhenger av mellomåltider, derfor spiser jeg all maten min i 3 måltider om dagen (vanligvis), og trives mye bedre med det.

Av kosttilskudd tar jeg 15 gram kreatin, ZMA og en sånn multivitamin pille daglig. Ellers så drikker jeg ikke kaffe, eller røyker eller noe sånt, men selvfølgelig er jeg på fest av og til jeg og, da blir det pils. På lørdager pleier jeg ikke være så kjempenøye på hva jeg spiser, tar meg gjerne litt iskrem da, og samme gjelder om jeg er på noen sosiale sammenkomster ellers i uka, spiser det som blir servert. Men ellers så holder jeg meg til dietten.

Uansett, jeg er ikke opptatt av å få enorme muskler, men heller en fin kropp og det innebærer at de blir noe større, For øyeblikket veier jeg 80 kg og er 180cm høy, og jeg tok en sånn kroppsfett test for et halvt år siden, da var den på 11%, tipper at den er sånn ca. der nå og.

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 23:23   #28
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Bra og utfyllende svar. Hva slags tran bruker du? Jeg vurderer å begynne med tran igjen selv, og da er selvfølgelig renhet høyt oppe på lista. Kapsler er utelukket siden de fjerner vitaminene, og om det er vitaminer i trankapsler så er det kunstige vitaminer som er sprøytet inn som erstatning.

Stuart McRobert: Forfatter av flere bøker om bodybuilding. Bra bøker. Det var gjennom hans siste bok at jeg oppdaget Weston A Price / Sally Fallon / etc.

Spiser du naturgjæret mat? Fallons oppskrift på ingefærgulrøtter er faktisk veldig frisk og god. Passer bra til en chili-omelett, for eksempel.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 00:05   #29
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

jeg tror nok jeg fint kunne klart å spise lavkarbo som veggis. det er ikke akkurat sånn at man utelukkende spiser grønnsake når man ikke spiser kjøtt. mulighetene er mangfoldige om man bare bruker hue litt. en venn av meg er veganer, og har perfekte helsemessige verdier. han tror også på lavglykemisk kosthold, og spiser lite ris og brød, men mye "riktig" fett gjennom f.eks oljer og nøtter.
det er klart langt vanskeligere, men ikke umulig!
jeg er "heldig", da jeg har tatt inn sjømat i kostholdet igjen, og har økt en del på det for å gjøre det enklere for meg selv.

når det gjelder det med muskelmasse, så har jeg fått mye mer tonede muskler på f.eks overarmene etter at jeg har kuttet karbene. jeg regner med at det er fordi fette forsvinner, sånn at musklene defineres mer. så dette er enda en av mytene fra en fastlåst vestlig mening om kosthold.

Jeg vet ikke hvor mange forskjellige "nivåer" det finnes av vegetarianere, men jeg mente selvfølgelig de som kun lever på grønnsaker. Men de som spiser fisk og egg i tillegg spiser jo ganske sunt (men ikke optimalt). Men fisk er vel kjøtt? Ja, jeg visste det. Jeg bare stusset over noe på nettet om en mann som bare spiser grønnsaker og fisk, men dyr spiser han ikke fordi de skal få leve...og man skal ikke drepe osv.... Men er ikke fisk ett liv da?

Det er ikke slik at lavkarbo-kost gir deg plutselig større armer, men det stemmer at hvis man spiser lavkarbo så økes muskulaturen over hele kroppen grunnet det høye proteininntaket og fravær av karbohydrater. Du blir ikke bodybuilder riktignok, men muskelmassen øker ja så det er ingen myte.


Til bodybuildere:
Ron Coleman ser jo syk ut. Ser jo helt for jæ..... ut, kan vel ikke få slik kropp uten doping?

Clarence bass imponerte meg mest. Visste ikke at man kunne ha så mye muskler på siden jeg!! Ser jo ut som det er malt på ham. Jeg liker best normalt slanke kropper med superdefinerte muskler,slik som hvis han hadde hatt klær på så ser du ikke at han har en fantastisk kropp. Altså at vedkommende ser ikke spesielt stor ut med klær på, skjønner? Hvis du hadde sett Ron med klær så ser man jo at han er SVÆR med en gang. Lurer på han får klærne spesialsydd. Må ha jo den lårvidden på buksene og genser med xtrem v-stil.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 02:16   #30
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Jeg tar møllers tran, den vanlige typen. Og jeg har ikke prøvd så mye naturgjæret mat, men når jeg får tak helt ubehandlet melk, hender at jeg lager kefir av den.
En ting jeg ikke er flink til er å legge meg tidlig på fredager, klokka jo 01.12 nå!


Clarence bass: Det som er imponerende med ham er at han fulgte et kosthold med lite fett og lite protein mens han trente, men et ketogent kosthold før konkuranser. Allikevel har han fått den definerte kroppen. Derfor er det ingen tvil om at man er forskjellige. Mitt idol må være Tony Sansone, han ser jo ut som statuen av david.

Mens Vince Gironda kalte seg for ''kropps skulptør'', ville jeg heller kalt Ron Coleman for kjemiker, det er det han er.

__________________

Sist redigert av bubavon : 13-01-07 kl 02:29.
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 11:55   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Jeg vet ikke hvor mange forskjellige "nivåer" det finnes av vegetarianere, men jeg mente selvfølgelig de som kun lever på grønnsaker. Men de som spiser fisk og egg i tillegg spiser jo ganske sunt (men ikke optimalt). Men fisk er vel kjøtt? Ja, jeg visste det. Jeg bare stusset over noe på nettet om en mann som bare spiser grønnsaker og fisk, men dyr spiser han ikke fordi de skal få leve...og man skal ikke drepe osv.... Men er ikke fisk ett liv da?

Det er ikke slik at lavkarbo-kost gir deg plutselig større armer, men det stemmer at hvis man spiser lavkarbo så økes muskulaturen over hele kroppen grunnet det høye proteininntaket og fravær av karbohydrater. Du blir ikke bodybuilder riktignok, men muskelmassen øker ja så det er ingen myte.

Til bodybuildere:
Ron Coleman ser jo syk ut. Ser jo helt for jæ..... ut, kan vel ikke få slik kropp uten doping?

Clarence bass imponerte meg mest. Visste ikke at man kunne ha så mye muskler på siden jeg!! Ser jo ut som det er malt på ham. Jeg liker best normalt slanke kropper med superdefinerte muskler,slik som hvis han hadde hatt klær på så ser du ikke at han har en fantastisk kropp. Altså at vedkommende ser ikke spesielt stor ut med klær på, skjønner? Hvis du hadde sett Ron med klær så ser man jo at han er SVÆR med en gang. Lurer på han får klærne spesialsydd. Må ha jo den lårvidden på buksene og genser med xtrem v-stil.

tror overhodet ikke at lavkarbokostholdet har gitt meg større muskler (og gud hjelpe meg om jeg får det, hoho!), men et stadig høyere fravær av fett gjør at de kommer bedre fram. nå trener jeg veldig mye yoga også da. det hjelper på en del. jeg må også få lov til å si at smaken er som baken, og jeg synes bb ser grusomme ut! men likevel så er det fascinerende å se hvor langt man kan strekke en menneskekropp. jeg håper ingen tror jeg går rundt og har MUSKULØSE armer men jeg tror at uansett når du strammer opp ved trening, (eller er ung nok til at huden ikke har mistet sin elastitet), og du mister overflødig fettmasse som tilhører overvekt, så vil du få en mer tonet kropp. noe som seff er fint! men jeg kan virkelig ikke si at jeg ville ha sett to ganger (annet enn av overraskelse) etter de mennene som bubavon presenterte i bilder. *hutre*

jeg synes ikke det er feil å drepe dyr, jeg ser den biologiske og regulerte nødvendighet i det, men jeg synes måten vi utarmer dyr i industrien er veldig veldig stygg. lenge spiste jeg bare viltkjøtt, men tilgangen var ikke så stor. og når det går sa lang tid mellom hver gang man spiser kjøtt, så kan sikkert de fleste tenke seg hva som skjer når du først spiser det.
en annen ting er at jeg ikke tåler svinekjøtt ! vet det høres rart ut, men både jeg og min far har fått det påvist.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:28   #32
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

men jeg kan virkelig ikke si at jeg ville ha sett to ganger (annet enn av overraskelse) etter de mennene som bubavon presenterte i bilder. *hutre*

Ikke etter Tony Sansone engang?

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 23:01   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bubavon, her.

Ikke etter Tony Sansone engang?

hehem... overhodet ikke! jeg lider nok under å ha blitt kjønnsmoden i grunge-tida, og bare de skrapa, langhåra råkkegutta får meg til å snu wiplash på hodet

jeg må ikke være dårligere enn at jeg også gir noen bildeeksempler:

chris cornell fra the soundgarden (før han ble drit kjedelig og korthåra...)


eddie wedder fra pearl jam


hele blind meon


det kan vel diskuteres om guns'n'roses var grunge, men axl hadde alldeles nittitallets vakreste kropp! (jeg vil ikke tenke på hvordan han er i dag.....)


..men så klart. smaken er som baken og alt det der.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 23:37   #34
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Næmen, en annen som liker pearl jam... hva konstigt!

De har jo kjempe bra musikk, husker fortsatt da jeg fikk albumet ''Ten''. Har du hørt da pearl jam og alice in chains sang ''alone'' sammen eller? Det er skikkelig saker.

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 00:23   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bubavon, her.

Næmen, en annen som liker pearl jam... hva konstigt!

De har jo kjempe bra musikk, husker fortsatt da jeg fikk albumet ''Ten''. Har du hørt da pearl jam og alice in chains sang ''alone'' sammen eller? Det er skikkelig saker.

jepps! veldig enig! hva med pearl jam med neil youg? bra!! og hva med mad season? j----g bra!
jeg var hekta på den der musikken; nirvana, pearl jam, sonic youth, alice in chains, mudhoney, soundgarden, blind melon, stone temple pilots etc... en herlig tid og herlig musiikk! noe helt annet enn den der JÆVLA HIP HOP'EN!!
...og så hadde jorun blitt gammel

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 00:36   #36
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

"men axl hadde alldeles nittitallets vakreste kropp! .."???


Æææææ...

Nei, da var denne Sansone mere Borealis`s smak!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 01:27   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

da vil jeg gjerne gi verden en applaus for mangfold. om alle hadde hatt min visuelle smak for menn, så hadde jeg aldri hatt kjæresten min i fred.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 03:06   #38
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

da vil jeg gjerne gi verden en applaus for mangfold. om alle hadde hatt min visuelle smak for menn, så hadde jeg aldri hatt kjæresten min i fred.

Hehe...godt svart!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 19:44   #39
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Hvis en skal kaste seg ut i personlig smak, så likte jeg russeren best. Men så har jeg en svakhet for menn fra øst. Henger igjen fra den tiden da hormonene kokte - da satt jeg forat tv'en med blanke øyne og så på herrelangrenn. VLADIMIR SMIRNOFF! Brune, smale øyne, blond 3-dagers skjeggstubb, og så når han vrengte av seg trøya etter et løp og den hårete brystkassa åpenbarte seg! Helt siden da har jeg foretrukket menn med masse kroppshår. Skyldes sikkert "preging" i ung alder!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 21:28   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

i hear you! selv om preferansene er ulike, så tror jeg det må ha vært da mine 12-13 år gamle øyne skuet en halvnaken axl rose på scenen fra teven for første gang, da kickstarta puberteten. hahahahahahahhahhahhaahah

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 01:12
Nyreproblemer av lavkarbo? Merete A Fysisk og mental helse 7 15-08-06 22:01
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 16:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 23:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no