Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kosttilskudd for bedre immunforsvar

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-06, 20:23   #1
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Kosttilskudd for bedre immunforsvar

Hva er det viktigste?
C-vitamin?
Generelle multivitamintabletter

eller finnes det andre helsekost preparater som er like bra eller bedre?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-06, 20:48   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for bedre immunforsvar

Rosenrot skal ha god innvirkning på immunforsvaret har jeg hørt. De viktigste kosttilskuddene har jeg fått beskjed om at er en god multivitamin og omega 3-6-9. I tillegg er det en del vitaminer og mineraler som spiller stor rolle. Jeg mener også at kostholdet har stor betydning.

Her er 12 steg til et bedre immunforsvar:

Opprinnelig lagt inn av NRK Puls



Viktigst av alt er å lytte til kroppen din. Du er ikke nødvendigvis syk selv om du opplever smerter, men kanskje det er kroppens signal på at noe er galt?

Det kan ikke bli sagt nok ganger: slutt å røyke! Du vet det, tobakk er rett og slett gift!

Hold deg unna all ferdiglaget og behandlet mat, og spis mer frisk frukt, grønnsaker, og fullkorn. Da får du i deg næringsstoffer som styrker immunforsvaret.

Dropp te, kaffe, og alkohol og drikk MASSE vann! Dette skyller hele systemet ditt, og gjør det enklere for immunforsvaret å utføre jobben sin. Drikk også mer frukt juice og urtete.

Ta gjerne kosttilskudd. Selen, vitamin A, C og E er bra antioksidanter og beskytter kroppen mot Frie radikaler. Sink og magnesium beskytter mot forkjølelse.

Sørg for å få trent nok. Det er viktig å trene og styrke kroppen din. Dessuten vil dette gjøre deg glad, og det er ingen ulempe for immunforsvaret.

Få rikelig med frisk luft og sollys.

Få nok søvn, i et luftig rom. Får du for lite søvn, vil kroppen jobbe på høygir og dette tærer selvfølgelig på immunforsvaret.

Lær deg å stresse deg selv ned. Finn en måte å slappe av på. Gå en tur, tren yoga eller meditasjon, lytt til musikk, les en bok. Det er viktig å koble av inni mellom!

Ikke ta piller for absolutt alt, men kun dersom det er helt essensielt. Kroppen din er laget til å kunne helbrede seg selv.

Pass på din egen vekt. Det er svært belastende for leveren dersom kroppen har for mye kroppsfett. Dette kan på sikt svekke immunforsvaret.

Pass på å gå regelmessig på toalettet. På den måten fjerner kroppen seg med stoffer den ikke vil ha.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 11:30   #3
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien
Thumbs up

Sv: Kosttilskudd for bedre immunforsvar

Jeg har ikke vært syk på 3 år og bruker denne formelen:

1000mg C-vitamin hver dag.
1 kapsel multivitamin (spektro fra Solaray er helt grei og fåes på helsekost) Kjøp aldri vitaminer i dagligvare da disse er syntetiske!
1 ss Udo's choice pr.dag (en blanding av Omega 3, 6 og 9 fra planter, ikke dyr)

Av og til, kanskje 1 gang i året renser jeg leveren med å ta kapsler med mariatisel (fåes på helsekost).

Mot premensturelle spenninger bruker jeg Nattlys forte (3x3 kapler om dagen 1 uke før mens + uken under mens) og en blanding av kalsium og magnesium (cal-mag fra Solaray).

Jeg bruker også mye hvitløk i maten, da den er et naturlig antbiotikum.

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Kosttilskudd rives bort fra hyllene 1. august themonk Kosttilskudd 67 13-03-06 17:02
Vålerenga satser på kosttilskudd HP Kosttilskudd 2 02-11-05 21:44
angående kosttilskudd! ayliah Atkins kosthold 16 30-05-05 15:09
jaaa jeg fant masse kosttilskudd!!!! Iset Generell diskusjon 3 24-03-04 23:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no