Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Hvor mye fett kan du spise.....

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-06, 18:35   #1
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Hvor mye fett kan du spise.....

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=733

Sitter og følger denne tråden med stor interresse....

Har selv sendt inn ett spørsmål ang det at jeg gikk opp 5,8 kilo inne på vektklubben, med 1300 kcal om dagen... At jeg nå spiser mye fett, fra fisk, kjøtt og oljer, men ikke karbohydrater... Dessverre ser det ut til at hun ikke vil svare meg....

Sitat:

Hvilket fett?
Innsendt av: Toto, 13/03 - 2006 kl. 14:56

Hei
Har nå begynt på en kur hvor jeg ikke skal spise brød, ris,melk og sukker.Skal spise mye kjøtt og fisk og grønnsaker og olivenolje og raps olje i bøtter og spann. Men jeg hører så mange forskjellige uttalelser om dette temaet og at det også skal være helt greit å spise rømme og fløte. Hva skal jeg forholde meg til når alle sier at de har rett?"


En ting er helt sikkert og det er at rømme og fløte er nok ikke bra for hjertet og blodårene dine. Både rent kjøtt, fisk og grønnsaker kan du spise, og de to oljene du nevner er bra for kroppen, men du må passe på kaloriinnholdet også. Det er mange kalorier i olje. Mange gjør den feilen at de pøser på med de sunne matvarene slik at kaloriinnholdet blir altfor stort. Det må en nøye balanse til mellom de forskjellige matvarene og kaloriene som kommer fra disse matslagene.

Hilsen Grethe Støa Birketvedt

Derimot svarer hun sånn på dette spørsmålet, og lenger ned mener hun at inntaket av fett ikk bør overstige 28%

Det er rart siden mitt inntak er på 70 % nå og jeg går ned i vekt, helt etter planen mellom 1 og 2 kilo i uken

Synd at disse ekspertene velger å utelate spørsmål de ikke vil ha, eller ikke kan besvare....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 18:40   #2
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Hvor mye fett kan du spise.....

Jeg spiser masse rømme, men i følge blodtypedietten (o) skal jeg holde meg unna det ... Noen som vet noe om det? generellt spiser jeg lite meieriprodukter egentlig.

Jeg spurte Dag (VP) om dette en gang, og mener kroppen kvitter seg med fettet gjennom "naturlige" kanaler, og at man lett vil oppleve kvalme og motstand i magen hvis man spiser for mye. Med andre ord: Kroppen regulerer det selv! (Det virker jo naturlig, ikke sant?)

Gratulerer med fremgangen, kjempebra jobbet!

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 18:47   #3
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mye fett kan du spise.....

Jeg er også 0, og spiser rømme, cottage cheese, creme fraiche o.l men må holde meg unna fløte....

Har vært hos Karin (Næringsvett) og hun har funnet endel ting jeg bør holde meg unna, og melkeprodukter som fløte, brun ost, melk o.l er ikke noe for meg pga feilernæring på sykehuset når jeg var der så lenge....

Bare synd at en som er profilert lege innen faget fedme er så lite villig til å se at andre ting faktisk kan fungere...

Og JanMesi, jeg ble enig med Karin om å skrive den boken Siden alle opplysninger om sykdomsbilde, opp og nedganger i vekten er så godt belyst i alt jeg driver med.... Har ennå siden min på VK og kan der gå tilbake til i fjor og se hva jeg spiste og hvordan det gikk med vekten

Legger også nå inn på VK det jeg spiser hver dag, og det er MYE mer kcal nå enn noengang tidligere.... Men som sagt det er lavkarbomat....

Så du får hilse Karin når du snakker med henne Jan

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 21:40   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye fett kan du spise.....

hmm.. interessant det med fløte, og ikke de andre melkeprod. Hvorfor det tro?

Og det med fett som en sunn næringskilde; DEN må vi nok kjmepe lenge for..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 21:56   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye fett kan du spise.....

Åssen gikk det her da.. Har du klart å overbevise fettfobikern?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 22:32   #6
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mye fett kan du spise.....

Hun svarte meg aldri

Jeg skal ikke overbevise noen jeg, jeg skal bare bevise at dette er det riktige for meg

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 22:43   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye fett kan du spise.....

Spørsmålet ditt var nok for utfordrende tenker jeg.. Hun ble nok svar skyldig og overså det derfor glatt. Ta å still spørsmålet flere ganger og forlang svar. Fremprovoser et svar. Det kunne vært artig å se hva hun kom opp med da.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 23:44   #8
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye fett kan du spise.....

Noen som trenger ny fastlege i Oslo?
Anna Stavdal fra vektklubb ( http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=428 )
har ledig for 3 pasienter (Stavdal Anna St.Hanshaugen Legesenter Pilestredet 56 0167 Oslo 1247 3 http://fastlege.trygdeetaten.no/Fast...stlege/kommune )
Hadde vært moro om noen gikk der for å sjekke blodverdiene sine å fortelle dama hva de spiser.. hehe

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-06, 11:20   #9
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye fett kan du spise.....

Vektklubbekspertene er litt for fastlåste i sitt ernæringssyn. Å få en sånn fastlege kan by på mer trøbbel enn man vil like. Mat og kropp og helse er for tett bundet sammen til å unngå det. Jeg har heldigvis en temmelig liberal fastlege. Han bytter jeg ikke bort for alt i livet.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 16:56
Jeg kan spise akkurat hva jeg vil! Summer Fysisk og mental helse 7 24-08-06 18:03
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 18:01
kan noen hjelpe meg med hva jeg kan spise kathrin Induksjonen 3 10-08-04 22:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no